X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר: למפעילות הווירטואליות כדאי לגייס לקוחות שכבר רכשו אייפון, מפני שכך הן אינן מסבסדות את המכשיר
▪  ▪  ▪
לא נוגע לצרכן הישראלי [צילום: AP]

כניסת מכשיר הטלפון הסלולרי אייפון של אפל לשוק התקשורת, מהווה הזדמנות גדולה למפעילי סלולר וירטואליים (MVNO's) - כך עולה מניתוח שוק חדש שמפרסמת חברת המחקר Strand Consult. לפי החברה, רכישת אייפון שלא דרך מפעילות הסלולר תוזיל משמעותית את המחיר שהלקוחות ישלמו עבור השימוש במכשיר.
Strand Consult - העוסקת בנושא האייפון ובאחרונה פירסמה כי האייפון אינו כלכלי למפעילות הסלולר שבוחרות לשווק אותו - משכללת את טענת המחקר הקודם, וטוענת כי מפעילות סלולר רגילות נדרשות לסבסד את האייפון בסכומי כסף גדולים ולכן מייקרות את התוכניות השונות שהן מציעות לצרכן שרוכש אצלן את המכשיר - והופכות את העסקה ללא כדאית עבור שני הצדדים. מנגד, חברות סלולר שמשווקת כרטיסי SIM בלבד, אינן צריכות לסבסד את מכשירי האייפון ויכולות להציע תוכניות אייפון זולות משמעותית לצרכן.
מסקנות המחקר אינן נוגעות לצרכן הישראלי משום שאין בישראל עדיין מפעילים וירטואליים. מכשיר האייפון ישווק רק דרך המפעילות, סלקום, פלאפון ופרטנר, שהתחייבו לסבסד את המכשיר בסכומים גבוהים (כ-500 דולר למכשיר), ולפיכך יתמחרו אותו במחיר גבוה לצרכן. בנוסף, ייתכן כי חברות אלה יציעו גם לצרכנים שלא רכשו אצלן את המכשיר, חבילות המתאימות ללקוחות אייפון. רפורמת המפעילים הוירטואליים נמצאת בימים אלה בטיפול משרד התקשורת.
לפי המחקר, יש כמה מפעילות MVNO בעולם שבחרו באסטרטגיית אייפון של Bring Your Own, לפיה הן מזמינות את הצרכן להביא בעצמו מכשיר אייפון, והן יציעו לו תוכנית בלבד (עם כרטיס SIM). בעולם, כמו בישראל, צרכן אינו חייב לרכוש את האייפון דרך מפעילות הסלולר, שחתמו חוזה מול אפל, אלא לקנות את המכשיר מחנות פרטית או ממדינה אחרת.
"תנו למפעילות לסבסד את האייפון ואז גינבו את הלקוחות שלהן על-ידי הצעת מחיר נמוכה יותר לפי אסטרטגיית SIM Only אגרסיבית", נכתב בדוח. "כמה מפעילות MVNO בחרו באסטרטגיה של פנייה לסגמנט לקוחות האייפון בקריאה 'הבא את האייפון שלך - ואנחנו ניתן לך תעריפים זולים בשיחות, בשליחת SMS ובגלישה באינטרנט'".
החוקרים ציינו במחקר כי בגרמניה, למשל, לקוח יכול לחסוך עד 1,200 אירו אם ירכוש תוכנית לאייפון לא באמצעות היבואנית הרשמית Mobile-T, אלא דרך תוכנית SIM Only לאייפון, שמציעה חברת Simyo. ההבדל נעוץ בכך ש-Mobile-T צריכה לסבסד כל לקוח אייפון ב-317 אירו ואילו המפעילה המתחרה צריכה לסבסד ב-30 אירו בלבד. בדמנרק המצב עוד יותר חריף היות שמפעילות סלולר במדינה מוגבלות להחתים לקוחות על התחייבות של חצי שנה בלבד ולכן 25% מהלקוחות רשומים בתוכניות SIM Only, ולקוח שרוכש אייפון אצל המפעילה המורשית משתחרר מהתחייבותו במהירות.
מפעילים וירטואליים
מפעילי סלולר ללא תשתית, שמשתמשים בתשתיות של המפעילות הקיימות. ברוב מדינות המערב קיימים מפעילי סלולר וירטואליים, שיכולים לספק שירותים זולים יותר ללקוחות. בישראל עוד לא קיימים מפעילים וירטואליים.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  01/10/2009   |   עודכן:  01/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שימוש זול באייפון דרך המפעיל הווירטואלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
לאחר הפגנת חולשה בשעות הבוקר, החל הדולר להתחזק מול השקל במקביל להתחזקותו בעולם    קרן המטבע הבינלאומית צופה התאוששות חזקה לישראל ב-2010
עופר וולפסון
באוגוסט נמסרו מעל ל-16,000 מכוניות חדשות, ובספטמבר ירד הנתון אל מתחת ל-12,000    בקרב המותגים העממיים הפופולריים ביותר נרשמה צניחה של יותר מ-20% מתחילת השנה    בפלח היוקרה נרשמו עליות חדות
אופיר בר-זהר
מחליפתו - אווה מדז'יבוז'    לפי הערכות החלפת הבכירים נעשית בשל חילוקי דעות בין קליינפלד לבעל העיתון נמרודי
איציק וולף
תת מזכירת המדינה האמריקנית וראש המשלחת האירנית לשיחות עם המעצמות נפגשו    "השיחות - חשובות ומשמעותיות"
עופר וולפסון
חברת י. שטרן הנדסה, יצרנית ברזים אלקטרוניים ללא צורך במגע, דיווחה על עלייה חדה במכירותיה בעולם    מוצר החברה מאפשר העברה מינימלית של חיידקים בזמן השטיפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il