X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אתם יודעים מה - לא חשוב לאן נוסעים, העיקר לנסוע, אם לא ניסע איך נרוויח כסף? תנו לכולם לדבר, שיגידו שהדולר חלש, שיגידו שאי אפשר לסמוך עליו
▪  ▪  ▪

אח, דולר דולר, מה לא אומרים עליך בימים האחרונים: אתה חלש מדי, אי אפשר לסמוך עליך, ייקח לך זמן רב לעמוד על הרגליים שנית. אל תאמין לאף אחד. לכולם יש אינטרסים. אף אחד לא מוכן לחשוב על אפשרות שאתה אוהב מאוד לטייל. יצאת לטיול ארוך שהתחיל ב-4.70 ואף אחד, אפילו לא אתה, לא יודע היכן הטיול הזה יסתיים.
בעצם, יצאת לטיול לחפש קצת הרפתקאות. הטיול התחיל כאשר כמה ספקולנטים ישבו עם המפה והחליטו לאן ניקח אותו הפעם? "בואו ניקח אותו ל-5.50 ש"ח", אמר ספקולנט אחד. "נכון", אמר ספקולנט אחר, "5.50 הוא מקום ממש יפה. אומנם לא הייתי שם, אבל שמעתי מכמה יצואנים שהנופים שם מדהימים, שקט ולא שומעים את הרעש של הבנק המרכזי. פעם בחודש עובר שם הנגיד, אבל חוץ מזה ממש שקט".
ספקולנט שלישי: "עזבו 5.50 ש"ח. זה רחוק וצריך כושר על-מנת לטפס לשם. תאמינו לי, אני מכיר את הדולר. בשנה הבאה הוא בן 60, עליות כאלה יהיו קשות עבורו. שמעתי על יעד חדש שקוראים לו 4.00 ש"ח. הייתי שם בערך לפני 7 שנים. אני זוכר מקום מלא יבואנים עליזים. לא זכור לי מקום יפה כזה".
ספקולנט רביעי: "אתה יודע מה? עכשיו שאתה מזכיר לי, גם אני נסעתי פעם ל-4.00 ואפילו המשכתי ל-3.80 ש"ח. זה היה לפני 9 שנים, מקומות כאלה לא רואים כל יום. עקב מזג האוויר שהיתי שם רק מספר ימים וחזרתי הביתה, הכי טוב ב-4.50 ש"ח. שם אני מרגיש בבית".
בקיצור לאן נוסעים? אתם יודעים מה - לא חשוב לאן נוסעים, העיקר לנסוע, אם לא ניסע איך נרוויח כסף? תנו לכולם לדבר, שיגידו שהדולר חלש, שיגידו שאי אפשר לסמוך עליו. הספקולנטים אוהבים טיולים. למעלה מ-90 אחוז מהסוחרים בשווקי המט"ח הם ספקולנטים שללא "טיולים" כאלה לא מרוויחים כסף. ספקולנטים אלה, בעלי עצבים חזקים וכיסים עמוקים חוככים ידיהם בהנאה ממש בימים אלה. להזדמנויות כאלה מחכים לפעמים חצי שנה או יותר. כאשר הדולר יגיע לרמה שגם הם עוד לא יודעים מהי, הם יתחילו לאט לאט לסגור פוזיציות ולתכנן את הטיול הבא.
מילה אחת ליבואנים וליצואנים: אתם לא מהמרים, תנו לאנשי מקצוע לטפל בעסקות הגנה מפני שינויים בשערי המטבעות. אם לא עשיתם זאת - אל תבואו בטענות לאחרים, אין תחתית נמוכה מידי ואין פסגה גבוהה מידי.
אמא שלום, זה דולר, אני ממש קרוב לארבע. לוחצים עלי להמשיך ל-3.90 אבל אני כבר מתחיל להתגעגע הביתה. בימים הקרובים אחליט לאן פני מועדות ואודיע לך. תמסרי לאבא שבסוף הטיול אני מתקדם ממש מהר. ד"ש ליורו, שמעתי שהוא מצליח לא רע בזמן האחרון.

הכותב הוא מרצה במרכז להשכלה פיננסית מקבוצת מטריקס, מכללה מקצועית ללימודי פיננסיים והשקעות לציבור הרחב, ומומחה למטבע חוץ ולפסיכולוגיה של שווקים פיננסיים.
תאריך:  17/04/2007   |   עודכן:  17/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דולר, אתה מגיע ל-4.00?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הסבר אסטרטגי בפנים
info123  |  17/04/07 14:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
השאלה העומדת עתה להכרעת בג"צ פשוטה וחדה: האם על ועדת וינוגרד לפרסם את הפרוטוקולים לפני דוח הביניים, או שמא לאחריו
אפרי הלפרין
אני בעד אקטיביזם שיפוטי, אבל חובה לזכור את מה שאמר פעם מישהו חכם: אם פלוני מתנהג בחוסר תבונה קיצוני, לפחות יהיה פחות אקטיבי, כך הוא גורם פחות נזק
ד"ר יוחאי סלע
כאשר פרצה המלחמה ב-5 ביוני 1967, הכוחות הישראלים שטפו הידיעות והעדויות על מה שהתחולל בשעה שחיילים מצריים ניסו לעבור לצד המצרי של התעלה, עברו מפה לאוזן בקרב חיילי צה"ל ומפקדיו. הסתבר, כי בשעה שהחיילים המצריים ניסו לעבור לצד השני של התעלה, ניתנה הוראה מפי מפקדים מצריים לפתוח-אש על החיילים הנסוגים ולא לאפשר להם לחבור לכוחות המצריים
עו"ד משה מכנס
בג"צ העמיד את ועדת וינוגרד במצב שאין לסבלו, והמעשה הראוי להם הוא להתפטר במחאה על כך
עו"ד אלי דורון
ראוי כי משרד האוצר יאמץ את הצעת החוק שתתמודד עם המצב האבסורדי שבו עסקים רבים נאלצים להמתין 180 ימים לקבלת תשלום מהמדינה עבור שירותים שהעניקו לה, אולם נדרשים לשלם את המע"מ בתוך 15 יום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il