X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היום נדבר על שלוש כנופיות, כנופיית שלטון הכוח, כנופיית שלטון החוק, וכנופיה חדשה הקמה אל מול עינינו, תיאוריה הזויה, על סף הפרנויה, אך אם יש בה שמץ של אמת, ואפילו בהסתברות נמוכה, הרי שסכנתה רבה, ומחובתנו לטפל בה, ולכן אני מבקש לחלק עמכם את התיאוריה
▪  ▪  ▪

בואו נלך כמה שנים אחורנית. ראשי ממשלה דומיננטיים, רבין ז"ל, ביבי, ברק, נשיא בית משפט עליון מאוד דומיננטי אהרן ברק. ראש הממשלה, הריהו ראש כנופיית שלטון הכוח, ונשיא בית המשפט העליון הריהו ראש כנופיית שלטון החוק.
עדה שלמה של עיתונאים וכתבתבי חצר, מפחדים מהכוח, ובשמו תומכים לכאורה בכנופיית שלטון החוק. ואז נופל למשכב ראש כנופיית שלטון הכוח, מי שמחליף אותו הוא נושא כליו, איש שכל ימיו עסק במניפולציות פוליטיות וכספיות, ראש כנופיית שלטון הכוח לא ניבא את הסתלקותו מהפעילות, ולא בחר לו יורש ראוי.
לעומת זאת החלפת ראש כנופיית שלטון החוק, היתה מתוכננת, מסודרת, ירשה אותו תלמידתו, ובעצם הוא נשאר שולט, וגם אם דמותו לא נראית, הרי שקולו נשמע כנראה באמצעות צדי ג'.
משתי כנופיות מלוכדות, מאוזנות, אשר נזהרו מאוד שלא לחדור לטריטוריות לא להם, נותרו פתאום קבוצות קבוצות, גונדות, ללא רועה וללא אבא.
העיתונאים, שזוהי פרנסתם, חיפשו ומצאו דרך לחלק את אהדתם בין שתי הכנופיות, באשר הם לא ידעו מאיזה כיוון יבואו הכדורים.
ואז באה מלחמת לבנון השנייה, ושיבשה עוד יותר את המציאות העגומה. חברויות של שנים נשברו, נאמנויות החליפו ידיים, אנשים שינו דעתם מן הקצה אלה הקצה. וכאן אני מבקש להעלות את השערותי ההזויות.
שלטון הכוח אף פעם לא מאבד מכוחו, כל מי שהיה נאמן לו, לא יכול להרשות לעצמו לעבור לצד השני, כאמור שלטון הכוח, יש לו קלסרים מסודרים, בייחוד על נאמניו.
אך כאשר נוצרת בעיה של "אמון הציבור" ושלטון הכוח נראה כאילו חלש, הוא מספין (בלשון יוצר ספין) חלק מנאמניו מסבירי הפנים אל הצד השני (הטריק הזה מקובל מאד במערכות הבחירות בישראל, גם לכנסת וגם לרשויות המקומיות שאולמרט אמון מאוד על שטיקיהן).
וכך מתגבר לכאורה שלטון החוק מכיוון בלתי צפוי, באמצעות גייס חמישי, המכה שורשים אצל האויב, וממתין להזדמנות פז לחזור למקורותיו, וכאמור אין לו כל ברירה, הוא מחכה למילת הקוד, ואז הוא הופך דיסקט על-פי התוכנית.
כאשר אולמרט מינה את ועדת וינוגרד, הוא עשה מקח טעות מאוד מאוד גדול, יראת המנהיג הבלתי מעורער של כנופיית שלטון החוק עמדה לנגד עיניו, (הוא לא לקח בחשבון שהכנופיה השנייה איבדה בינתיים את הראש) הוא השתפן, והביא "בורר" חיצוני על-מנת שיוציא לו את הערמונים מן האש, אבל הבורר הזה נראה פתאום אחד שעומד על דעתו, לא מתכופף לכל גחמה של הכנופיות, ואז שתי הכנופיות הותיקות האלה מתחילות פתאום להבין, שקמה לה כנופיה שלישית, השמה את שתיהן בכיס הקטן.
ואז דן מרגלית במעריב, במצוות ראש כנופיית הכוח, אשר לכאורה חצה את הקווים קודם לכן, תוקף חריפות את ועדת וינוגרד. אליעד שרגא מאיכות השלטון, תוקף את אולמרט ואת וינוגרד, הנשיאה ביניש, תוקפת, הפרקליטות כושלת, ונראה כאילו היא נאמנה כלל לצד השני.
שתי הכנופיות שהיו אויבות זו לזו, חוששות פתאום לעצם קיומן, וממצב של מלחמה קרה, הם עברו די בחטף למצב של כלום לא קרה, ומשלבות ידיים על-מנת להעיף לכל הרוחות את האיום החדש.
מאז, ברווזים עיתונאיים גועים על הצורך בהתפטרות הוועדה, על תוכניותיה להתפטר (בגלל כבודה המחולל על-ידי בג"צ), אחרים רוצים שתיכנס בבג"צ ואחרים מבכרים שתיכנע לבג"צ - והכל הכל, או לפחות הרוב ספינים תקשורתיים אשר ניזומים על-ידי הכנפיות הכושלות.
ואם זה המצב, אז הן, כנופיות העבר, משחיתות זמנן לשווא, כי מי אנחנו שנייעץ לראשי ה-START UP הזה, איך לנהוג, ראשי הכנופיה החדשה מריחים כבר את ריח השלטון, הם רואים את כנופיית שלטון הכוח וכנופיית שלטון החוק מתפוררים אל מול עיניהם, הם גם מאוד קרובים לצלחת, באשר על-פי חוק, חייבים ראשי הכנופיות למסור להם נתונים חסויים ביותר על התנהגותם. ונזכור שאין להם, לראשי הכנופייה החדשה, כזו קופה של שרצים תלויה להם מאחוריהם (ואם יש אז אף אחד לא יודע עליה).
בקיצור אולמרט, ביניש - השיפוד בדרך - לא יעזרו לכם הטריקים והשטיקים. ואם נכונה התיאוריה, אז המסורת הביטחונית של מדינת ישראל, נשברה עם היבחרם של אולמרט ופרץ לשלטון, חטפה מכה אנושה במלחמה, וממשיכה להישבר יום יום אל מול אינטרסים אישיים צרים, וחלה חובה על כולנו להשפיע באופן דמוקרטי על-מנת לקצר תקופה זו ככל האפשר, ואחת הדרכים היא לתמוך בכל האמצעים הכשרים, בכנופיית וינוגרד.

תאריך:  19/04/2007   |   עודכן:  19/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלטון הכוח ושלטון החוק
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הי אפרי, הבטחת לי משהו אתמול
אברהם לקוניצקי  |  19/04/07 09:58
 
- אמשיך להשתדל
א.ה.  |  19/04/07 13:17
2
הלפרין מתכוון לשלוש הרשויות
שארל דה מונטסקייה  |  19/04/07 10:02
3
הכותב הנפיק חיבור חובבני
פילו סוף  |  19/04/07 11:04
 
- הוא הבטיח לשפר את הסיגנון ל"ת
תן לו צ'אנס  |  23/04/07 00:50
4
בסדר קראנו-נמתין וניראה ל"ת
א מ רול  |  19/04/07 11:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ממשלת הניה מתמודדת לכאורה בצורה תקינה עם חטיפת העיתונאי הבריטי - אך בהתבוננות מקרוב במדיניותה של הרש"פ ניתן להבחין במחזה סרקסטי, בו טרוריסטים השתלטו על הממשל הפלשתיני, מאפשרים חופש פעולה לכל ארגוני הטרור בשטחם ומציגים חזות של שיתוף פעולה ביטחוני עם בריטניה - התפיסה היא שהג'יהאד נגד ישראל והמערב "לגיטימי", אך דורש "ניהול נכון" בהתאם לנסיבות הנוכחיות
צילה שיר-אל
המדינה חוגגת את יום ההולדת ה-59 שלה ומה אומרת על כך המפה האסטרולוגית שלה?
עו"ד חיים קליר
רופא קופת החולים התייאש מהטיפולים קונבנציונאליים והמליץ על דיקור סיני    האם המוסד לביטוח לאומי חייב לממן טיפול זה?    את התשובה נותנת השופטת מיכל פריימן, מבית הדין האזורי בחיפה
ענבל בר-און
השמאל טוען שישראל תוקפנית    הימין, תוך שימוש בהסבר ש'היהודי הפנים את הגלותיות ועל כן משחזר את הקורבניות כלפי הגויים', טוען שישראל רופסת ופאסיבית    האמנם ישראל קורבנית או תוקפנית?
אוריאל בן-עמי
הפעם יהיה זה יום הזיכרון של הלוחמים האלמוניים. של המג"דים, והמ"פים והממ"ים - ובעיקר של החיילים הפשוטים. אלה שדיברו אמת לפני המלחמה, אלה שמיהרו והתנדבו להיות בקו הראשון שלה - והצליחו לחזור בנס גדול, פצועים או שלמים בגופם. אלה שממשיכים לדבר אמת, גם אחרי המלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il