X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יום העצמאות הפך יותר מבעבר להיות יום הילולה וחגיגה ריקה ולא יום מלא בתוכן ובמשמעות במקום לנפח עוד קצת את כיסם של האומנים ולהגדיל את כרסם של המנגליסטים, עלינו להעביר איזושהי מורשת מוחשית ביום הזה
▪  ▪  ▪
הפכנו את העיקר לטפל ואת הטפל לעיקר

בכל שנה, מתאספים להם המוני ישראל רוקדים ושרים ברחובות הערים ובפארקים כשבידם מטף קצף שלג או חוטים ופטיש מפלסטיק כשטובי האמנים מפזזים על הבמות (ראה גאיידמק). בכל שנה, יום אחרי, כל פיסת דשא פנויה הופכת למטבח שדה מאולתר כשהיד מנפנפת עבור הבשר שעל המנגל.
יום העצמאות הפך יותר מבעבר להיות יום הילולה וחגיגה ריקה מיום מלא בתוכן ומשמעות. הפכנו את העיקר לטפל ואת הטפל לעיקר. את חידון התנ"ך בוא נודה, הרוב כבר לא רואה, והסרטים של יהודה ברקן, אורי זוהר (אפילו כבר הם מודים בזה) זאב רווח ודומיהם, הם אינם תוכן ומשמעות.
יום העצמאות כשמו כן הוא, יום שבו מדינת ישראל הפכה להיות מדינה ולא "יום של מסיבות", כפי ששמעתי מילד בן 10 בשבוע שעבר. אז, למה שלא ניצוק עבור הדור הצעיר קצת יותר תוכן ליום העצמאות? קצת היסטוריה והכרת העבר, מעט גיאוגרפיה והמצב בהווה, אהבת המולדת והראייה לעתיד.
גדל פה דור ש"לא ידע את יוסף”, אינו יודע מיהם בן-גוריון, לוי אשכול, חיים ויצמן או טרומפלדור. אינו יודע מה הייחוד של העיר הקדושה ירושלים? ולמה כולם כ"כ נלחמים עליה בחרוף נפש? מתי שלמה המלך בנה את בית המקדש ומתי טיטוס החריב אותו?
מתי הייתה מלחמת ששת-הימים ומהן תוצאותיה? מה זה מבצע קדש? מבצע שלמה? מבצע יונתן? מי היה רחבעם זאבי? מנחם בגין? אפילו את רבין כבר לא מזכירים כמו פעם...
הדור שגדל אינו מבין את גודל ועוצמת הנס כשעברה עוד שנה שמדינת ישראל שורדת ועדיין קיימת? ובכלל, איך נבנתה המדינה? מי בנה? כיצד? מה היה מצב הגבולות בעבר? מה המצב בהווה? מה יש מעבר לשדרות רוטשילד או דיזינגוף בת"א? איפה נמצא השומרון? מה זה הקו הירוק? ומה משמעותו?
במקום לנפח עוד קצת את כיסם של האומנים ולהגדיל את כרסם של המנגליסטים ולשמוע שוב את השירים שמתנגנים ברדיו, עלינו להעביר איזושהי מורשת מוחשית ביום הזה, בדיוק כמו שאנו עושים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה ו-24 שעות לפני כן, ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי הטרור.
סיורים מודרכים בירושלים, ברמת הגולן, בכרמל או אפילו בראשל"צ, בגדרה, בנהלל או בדגניה, יוסיפו הרבה יותר לדור הצעיר מאשר לשמוע שוב את עברי לידר ולראות את כוכבי "האלופה” בגודל טבעי. הרי בלאו הכי, דור האינטרנט והריאליטי אם נרצה או לא עסוק ברוב השנה בטלנובלות ובזמרים יותר ממורשתנו. מי אמר שיום העצמאות זו סיבה לעוד מסיבת ריקודים או להופעה?
לעניות דעתי, ביום העצמאות יש לתת לנפש ולרוח יותר מאשר לגוף.
זו הזדמנות נפלאה לבקר במוזיאונים, לטייל בארץ, ללמוד באופן שונה ממה שלומדים בבי"ס בצורה לקונית וחסרת חיות. לראות מול העיניים אנדרטאות, לבקר ביד- ושם, בבסיסי צה"ל הפתוחים. לראות ולשמוע את האנשים שעוד מעט לא יהיו פה. את כל זה, לתבל בסיפורים מעניינים, בארוחה טובה או אפילו בשירה ישראלית אבל, אילו רק נלווים לעיקר החוויה.
אלו הילדים שלנו, אותם ילדים שבעתיד יהיו אלו שיצטרכו להוביל, להסביר ולהכיר את העבר ואת הזיקה לעתיד לנכדים ולנינים שלנו. אז בואו נעשה את יום העצמאות ליום היסטורי ומיוחד באמת... בואו נהפוך אותו ליום גדוש בתכנים חשובים.
יום עצמאות שמח!

תאריך:  19/04/2007   |   עודכן:  19/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אז מה, עוד פעם במות וקצף?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
די להתבכיין
אייל.ב  |  19/04/07 17:39
2
למה? דווקא רעיון מעניין... ל"ת
אליהו בן  |  23/04/07 12:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רות בידרמן
קצב החיים הדינאמי שסיגלנו לעצמנו בשנים האחרונות גובה מאתנו מחיר בכל הנוגע לחיי משפחה אל מול קריירה    השאלה היא מתי בדיוק נגמר יום העבודה ומתחילים חיי המשפחה? איך אנחנו שומרים על איזון?
נעם בדין, אבינועם לוי
ראיון עם קצין הביטחון של המועצה האזורית שער הנגב, יואב פלד (63), חבר קיבוץ ברוחמה, מגלה כי רוב היישובים באזור הנגב המערבי אינם ערוכים כלל למצב של מלחמה
רונן שובל, ארז תדמור
את המלחמה לא הפסדנו רק בגלל פזיזותו של ראש הממשלה וגם לא בגלל חוסר הניסיון של שר הביטחון. הרעיון שהטכנולוגיה מייתרת את הגיאוגרפיה והטופוגרפיה - הוא שנכשל בקיץ האחרון. רעיונות כמו ההתכנסות, או היוזמה הסעודית ממשיכים באותה תפיסה שגויה
עו"ד ירון שביט
דווקא בימים שבהם השחיתות הציבורית מתגלה במלוא מערומיה וחוסר היכולת של קברניטי המדינה להפגין מנהיגות וראיה לטווח רחוק, משרד האוצר עושה מעשה הנראה כחסר רגישות אבל הוא למעשה חמור ביותר. ההצעה לתיקון חוק חובת המכרזים היא דוגמא נוספת לחוסר מנהיגות, חשיבה לטווח קצר וזלזול בכספי ציבור
שושנה ויג
רשמים מטיול מאורגן באיטליה, מחשבות על טיולים מאורגנים בכלל וראיון עם דניאל ברכה, מדריך ותיק עם סיפור אופטימי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il