X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אימוני הרטט, טכניקת האימונים שפותחה על-ידי מעבדות החלל בברה"מ לשעבר, הופכת לאחת משיטות האימון המבטיחות ביותר בעולם טכניקה זו היא שאפשרה לקוסמונאוטים הסובייטים להשיג את השיא העולמי בשהייה בחלל
▪  ▪  ▪

המגבלה הגדולה לשהייה ממושכת בחלל אינה מכאנית כלל, כפי שניתן היה לחשוב, אלא נגרמת מהשפעות המחסור בכוח הכבידה על גופם של אסטרונאוטים. מחסור בכוח הכבידה (גרוויטציה), מביא לדלדול מהיר של שרירים ופגיעה חמורה בצפיפות העצמות. הפגיעה היא כה חמורה עד כי אסטרונאוטים ששהו בחלל אפילו שבועות בודדים בלבד אינם מסוגלים לצעוד על רגליהם לאחר הנחיתה ויש לשאתם באלונקה ממעבורת החלל. מרבית האסטרונאוטים גם סובלים מדלדול קשה בצפיפות העצמות אשר ילווה אותם לשארית חייהם.
עם זאת, למן הרגע בו החל יישומה של שיטת אימוני הרטט במעבורות החלל-הוארכו זמני השהייה בחלל עד לפרקי זמן של למעלה משנה (432 ימים ליתר דיוק). אימוני הוויברו-ג'ים אינם מתבססים על הרמת משקולות ואינם זקוקים כלל לגרוויטציה - ולכן משמשים כמחזקי שרירים ובוני עצם בקרב האסטרונאוטים השוהים בחלל. האימונים מנצלים את הפיזיולוגיה האופיינית לתאי השריר - רפלקס המתיחה.
רפלקס המתיחה הקיים בתאי השריר גורם לכל תא שריר להתכווץ כאשר הוא מוסט ממקומו. כך למעשה מופעלים שרירי המתאמן בתגובה לוויברציות הנוצרות על-ידי מכשיר הוויברו ג'ים. בדרך מהפכנית זו, גם בתנאי החלל וללא כל כוח כבידה, יכלו האסטרונאוטים לאמן שריריהם ולשמור על צפיפות עצמותיהם.
טכניקת הרטט מפעילה 30% יותר שרירים מאימוני משקולות
כבר ממחקרים מוקדמים שחקרו יעילותה של טכניקת הרטט בהפעלת השרירים בהשוואה לאימון משקלות מסורתי עלו נתונים מדהימים. מחקרים אלו הדגימו כי טכניקת הרטט גורמת להפעלה הגדולה ב-30-40 אחוזים מסך תאי השריר בהשוואה לאימוני משקולות רגילים ובזמן הקצר ב-85 אחוזים. מחקרים רבים שנערכו מאז ברחבי העולם, מוכיחים שוב ושוב כי לאימונים הגופניים בטכניקת הוויברו-ג'ים השפעה דרמטית על כוח ונפח השריר כמו גם גורמים לעליה בצפיפות העצם, הפחתת צלוליט ושיפור הקואורדינציה והיציבה.
באימוני הוויברו, המתאמן עומד על משטח הרוטט בתדירות גבוהה מאוד. עם כל שינוי תנוחה, מערכת שרירים אחרת מופעלת. כך שבאימון שאורך כ 10-15 דקות מפעיל המתאמן את כל מערכות שרירי השלד וזוכה לאימון גופני מלא. אימוני רטט כלל-גופיים אלה מניבים תוצאות הנראות לעין בפרקי זמן קצרים ביותר: רמת הכוח הפיזי עולה, גמישות הגוף ושרירי הליבה (שרירי גב ובטן) מתחזקים ומביאים לשינוי של ממש ביציבתם של המתאמנים.
שינוי זה ביציבה האופייני לאימוני הוויברו-ג'ים הוא גם הראשון הנראה לעין כבר לאחר אימונים בני שבועות ספורים.
עם זאת, כדי ליהנות מכל יתרונות שיטת הרטט, יש להכיר מספר תנוחות מוצא שונות לפיתוחם של מערכות השרירים השונות. עד היום פותחה סדרת תרגילים בת כ-15 פוזיציות המכסה כמעט את כל שרירי הגוף. שרירי הפנים והצוואר גם אם אינם מאומנים באופן פרטני בסדרת התרגילים המקובלת, זוכים להפעלה אינטנסיבית כחלק מתרגילים רבים אחרים.
יעילות האימון בזקיפות הצוואר והגב
זקיפות הצוואר והגב תלויה בגמישות רקמות החיבור וכוח השרירים: שרירי הגב (זוקפי הגב) וכן שרירי הצוואר האחוריים (זוקפי הצוואר). שרירים אלה אינם זוכים לאימון של ממש במסגרת אימון שגרתי בחדר הכושר וגם במהלך חיי היומיום הם אינם פעילים במיוחד - כך שדווקא מנח הצוואר וזקיפות הגב הם בדרך כלל הראשונים מסימני הגיל להופיע. שרירים אשר אינם נמצאים בשימוש, נחלשים,הופכים למדולדלים ומאבדים מנפחם.
כדי לבדוק עד כמה איתנים שרירי זוקפי הצוואר שלכם פשוט גשו למראה והביטו בעזרת מראת יד על העורף שלכם. אם אתם מזהים שתי גומחות עמוקות מצדי עורפכם - הרי שיש להניח כי שם שוהים להם זוקפי הצוואר המדולדלים שלכם. רפיון של שרירים אלה הוא המעניק את מראה העורף האופייני בקשישים ואת נטיית הצוואר קדימה. בשיטת הוויברו-גי'ם שרירים אלה זוכים לשגשוג והתפתחות מהירים מאחר ובשיטת אימון זו מופעלים כאמור שרירי הליבה ובכלל זה זוקפי הגב והצוואר.
מעבר ליעילות הכבירה הכרוכה בשיטת אימון זו לייצוב ושיפור הקומה, השפעותיה דרמטיות כאמור גם על צפיפות העצמות כמו גם בהפחתת אחוזי רקמת הצלוליט ובהעלאת קצב המטבוליזם הבסיסי של הגוף-BMR. ממחקרים חדשים עולה כי אימוני רטט אלה מעלים את קצב חילוף החומרים הבסיסי בעת מנוחה וכן מצמצמים היקפי צלוליט ומשפרים את מירקם העור. צלוליט הוא מונח המתאר נוזל לימפתי הנאגר ברקמת השומן ויוצר עור הדומה לקליפת תפוז. אימוני הרטט מביאים להאצה בניקוז הלימפתי מרקמת השומן ובכך ניכרים שינויים של ממש בנפיחות בפנים ובגוף וכן צמצום מובהק באחוז הצלוליט.
למן תחילת האימונים בטכניקת הוויברו-ג'ים בארץ, ידעתי כי לא אוכל לחזור עוד לאימוני כושר שגרתיים. ההשפעה של מכשיר אימון זה על זקיפות הקומה וכן על מנח הכתפיים והצוואר הייתה דרמטית ונראתה לעיין כאמור כבר למן השבועות הראשונים. במקביל עלה כוחי הפיזי וזכיתי בגמישות אשר לא הכרתי. כל גישתי לשגרת אימוני הספורט בה עסקתי קודם לכן השתנתה.
מזה כמספר חודשים מוצב מכשיר וויברו-וג'ים מקצועי נוסף בחדר הספורט במרפאתי ורבים ממטופלי מתאמנים בו כשגרה. המעקב אחר המטופלים נערך בעזרת סדרת צילומים הנלקחים לפני תחילת האימונים ולאחר 6 שבועות. השינוי המובהק הנראה במבנה הגוף ואופן היציבה לאחר מספר שבועות, מוכיחים שוב ושוב כי תוצאות אימונים אלה נראות לעין כבר לאחר פרקי זמן קצרים, גם באלה אשר לא הרבו לעסוק בפעילות ספורטיבית בעבר.
עם זאת, למרות הפשטות לכאורה הכרוכה באימוני הוויברו-ג'ים, יש חשיבות עליונה למנח גוף נכון ומדויק בתנוחות המוצא השונות, כמו גם חשוב הדגש הספציפי המוענק למערכת שרירים אחרת בכל תרגיל. למשל, לחיזוק וחיטוב הרגליים יש חמש עמדות מוצא שונות אשר כל אחת מפעילה באינטנסיביות מערכת שרירים אחרת. די בשינוי קל של מנח הרגליים על גבי משטח הרטט כדי להפעיל דווקא את שרירי הירכיים (הארבע ראשי) למשל, או שריר החייטים (סרטוריוס) או שרירי העכוז (גלוטאוס מקסימוס ומדיוס). על-ידי התנוחות השונות ניתן גם לפתח שרירים ספציפיים ועדינים אשר כמעט ובלתי אפשרי לאמן פרטנית בעזרת אימוני משקולות סטנדרטיים.
האימון משחרר כמות רבה של אנדורפינים המעניקים תחושת ריחוף קלה
אימון גופני מלא בשיטת הוויברו-ג'ים והכולל את כל מערכת השרירים אורך כעשר דקות לערך שלאחריו אפשר לשוב מיד לפעילות שגרתית. למרות זריזותו של האימון משוחררת במהלכו כמות גדולה של הורמון הגדילה (HGH) וכן כמות רבה של אנדורפינים המעניקים תחושת ריחוף קלה ונינוחות עמוקה. מעבר לתחושה הטובה המלווה אימון שכזה, גם פניהם של המתאמנים בסופו נראות רעננות יותר. טכניקת הרטט גורמת כאמור לניקוז לימפתי נמרץ מאוד אשר מתבטא בצורך בהשתנה מרובה לאחר האימון ובהפגת נפיחות אופיינית סביב העיניים, חגורת המותניים ,הלחיים והסנטר.
מניסיוני, סדרת תרגילים זו המתבצעת בעזרת הוויברו-ג'ים מביאה למבנה גוף המושג בדרך כלל לאחר אימוני פילטיס ממושכים או למבנה גוף האופייני לרקדנים. היציבה משתנה, טווח תנועת המפרקים גדל, חיטובי השרירים ניכרים היטב ומראה הגוף הכללי הוא רזה ואתלטי.
אימונים בטכניקת הוויברו-ג'ים מתאימים כמעט לכולם, ללא הגבלת גיל או ניסיון ספורטיבי בעבר. בעולם, שיטת אימון זו מיושמת כיום גם בקרב ספורטאים מקצועיים וגם בקרב משותקים בפלגי גוף עליונים ותחתונים. עם זאת, בקרב אלה הסובלים מבעיות גב חמורות, קרישי דם או מחלות ממאירות, יש להיוועץ ברופא מטפל בטרם תחילת האימונים.
כעת משזכיתי להכיר לעומקה טכניקת רטט זו ולשלבה במסגרת תוכניות טיפולים שונות, אין ספק בלבי כי שיטת אימונים זו תהפוך במהרה לשגרה. גם במסגרת אימונים ביתיים בעזרת מכשירי רטט משפחתיים, וגם במסגרת חדרי כושר ומכונים שיתמחו בדבר.

תאריך:  19/04/2007   |   עודכן:  19/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אימוני וויברוג'ים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מידע נוסף
עדי מאיר  |  22/04/07 17:34
2
תגובה לא נכונה
נעם ניר  |  23/04/07 12:15
 
- נא עיין שנית
נא  |  14/06/07 16:31
3
tאיך מגיעים
iasharon  |  14/05/07 08:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל בר
יום העצמאות הפך יותר מבעבר להיות יום הילולה וחגיגה ריקה ולא יום מלא בתוכן ובמשמעות    במקום לנפח עוד קצת את כיסם של האומנים ולהגדיל את כרסם של המנגליסטים, עלינו להעביר איזושהי מורשת מוחשית ביום הזה
רות בידרמן
קצב החיים הדינאמי שסיגלנו לעצמנו בשנים האחרונות גובה מאתנו מחיר בכל הנוגע לחיי משפחה אל מול קריירה    השאלה היא מתי בדיוק נגמר יום העבודה ומתחילים חיי המשפחה? איך אנחנו שומרים על איזון?
נעם בדין, אבינועם לוי
ראיון עם קצין הביטחון של המועצה האזורית שער הנגב, יואב פלד (63), חבר קיבוץ ברוחמה, מגלה כי רוב היישובים באזור הנגב המערבי אינם ערוכים כלל למצב של מלחמה
רונן שובל, ארז תדמור
את המלחמה לא הפסדנו רק בגלל פזיזותו של ראש הממשלה וגם לא בגלל חוסר הניסיון של שר הביטחון. הרעיון שהטכנולוגיה מייתרת את הגיאוגרפיה והטופוגרפיה - הוא שנכשל בקיץ האחרון. רעיונות כמו ההתכנסות, או היוזמה הסעודית ממשיכים באותה תפיסה שגויה
עו"ד ירון שביט
דווקא בימים שבהם השחיתות הציבורית מתגלה במלוא מערומיה וחוסר היכולת של קברניטי המדינה להפגין מנהיגות וראיה לטווח רחוק, משרד האוצר עושה מעשה הנראה כחסר רגישות אבל הוא למעשה חמור ביותר. ההצעה לתיקון חוק חובת המכרזים היא דוגמא נוספת לחוסר מנהיגות, חשיבה לטווח קצר וזלזול בכספי ציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il