X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פוקט, תאילנד: 9 ימים של חגיגה ביזארית ומעניינת, עם טקסים מעוררי צמרמורת
▪  ▪  ▪
מעניין ומצמרר [צילום: אינדקס מדיה]

בין ה-18 ל-26 באוקטובר, יתקיים פסטיבל הצמחונים, בפוקט שבתאילנד. הפסטיבל הנקרא בתרגום מקומי, Ngan Kin Jeh, מהווה את תקופת התענית הטאואיסטית, הנחגגת באופן ביזארי למדי מנקודת מבטו של המבקר המערבי. מראה מקובל בתקופת החג הוא של המוני אנשים המשפדים את חלקי גופם באמצעות סכינים וחניתות.
מקור הפסטיבל לפני 150 שנה. על-פי האגדה קבוצת שחקנים נודדת שהגיעה לעיר נדבקה במחלה מסתורית משום שזנחה את מנהגיה הצמחוניים. במטרה לגרש את המחלה השתמשו השחקנים בפולחנים עתיקים.
היום הראשון של החג הוא היום בו קוראים לרוחות ולאלים לסיוע ורחמים. מתקיימים טקסים ייחודיים בכל המקדשים וגם תהלוכות מרשימות של ההמונים ברחובות.ביום השישי והשביעי של הפסטיבל, בערב, נאספים המאמינים ליד המקדשים, ומתחילים לבצע את כל המנהגים המוזרים והמפחידים.
הליכה על גחלים, ריצה על סולמות ששלביהם עשויים סכינים חדים ניתן לראות במקדש Bang Niau Temple, שברחוב. Phuket Road
אורכו של הסולם, כעשרה מטרים, ועשרות אנשים מטפסים עליו בלי פחד. השמועה אומרת כי אף אחד מהם אינו נפגע - סימן מובהק לאמונתם. ניתן לחזות באנשים הנועצים סיכות בעפעפי העיניים, מחדירים מוטות ברזל דרך הלחיים ונכנסים לאקסטזה של ייסורים.
ביום השמיני, מתקיימת תהלוכה ברחבי העיר, שבה רואים המוני אנשים, משפדים חלקי גוף שונים במחטים, סכינים וחניתות. כל אלה, סממני אמונה שלמה ודבקות רבה. פסטיבל כזה עוד לא ראיתם. חוויה אחרת.
בין המלונות שניתן ללון בהם בימי הפסטיבל, ניתן למצוא בתי המלון הממוקמים לאורך חופיה המרהיבים של פוקט, לדוגמה מלון PATONG BAYSHORE, הממוקם בחוף פטונג.
המלון ברמת 3 כוכבים, וכולל בתוכו מסעדה עשירה, בריכה המוקפת בצמחייה טרופית וחדרים ממוזגים ומאובזרים. המלון מומלץ לאורחים המחפשים מלון מסורתי, במיקום מעולה עם הזדמנות טובה לגלות את הסביבה. חוף פטונג ידוע בפאבים ובמועדונים השוקקים שבו. המלון ממוקם כ-15 ק"מ מהעיר פוקט. החל מ-126 שקלים ללילה בחדר זוגי כולל ארוחת בוקר.
SUGAR PALM RESORT & SPA, מלון 4 כוכבים הממוקם בחוף קאטה, אזור יפהפה ולא המוני. במלון בריכה, חדר כושר, ספא, סאונה וחדרים ממוזגים ומאובזרים. המלון ממוקם ברחוב השני של חוף קאטה, בסמוך למסעדות מקומיות ולאזור הקניות, ובמרחק דקת הליכה אחת בלבד מהחוף, הממוקם מולו. החל מ-132 שקלים ללילה לחדר זוגי כולל ארוחת בוקר.
VILLAGE RESORT & SPA, מלון נופש ברמת 4 כוכבים הממוקם על חוף קרון, כ-15 דקות נסיעה מפטונג. המקום נראה כקבוצת וילות מבטון בסגנון דרום תאילנדי מודרני, המוקפות גנים מעוצבים. במלון בריכה, והוא מציע לאורחים שירות טיפולי ספא. כל החדרים בו מרווחים ומעוצבים בסגנון מודרני, עם רצפת עץ טיקה ורהיטי עץ יוקרתיים. החל מ-764 שקלים ללילה בחדר טרופיקל וילה זוגי כולל ארוחת בוקר.
מנהל השיווק של חברת התיירות אלדין טרוול, איל שטרק, מסביר: "הפסטיבל הייחודי מאפשר לתייר המערבי הצצה לטקסים מעוררי צמרמורת ומעניינים כאחד. המדובר בטקסי הטהרות ואמונה שמציינים את התענית, בה אין אוכלים בשר, ואין שותים אלכוהול, וכמובן - מתנזרים ממין. ללא ספק זהו מראה המעורר צמרמורת, אבל מצד שני מרתק. כדאי לנצל את ההזדמנות לצאת ל טיול ולבקר בחמשת המקדשים בפוקט, ולראות ריטואלים משונים אך מדהימים. זו ללא ספק חוויה של פעם בחיים".

פורסם במקור: אתר אינדקס מדיה
תאריך:  15/10/2009   |   עודכן:  15/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
גזר הדין הוא הראשון מבין כ-600 מקרים דומים שממתינים להכרעה
עופר וולפסון
ברבעון המקביל אשתקד הרוויחה כ-1.09 מיליארד אירו    עיקר ההפסד: ממחיקת ערך בחברת-הבת נוקיה-סימנס    מכירות החברה צנחו ב-20%    עם זאת, שינתה תחזיתה לירידה מתונה יותר במכירות הענף השנה
ספי קיני
הוועד המנהל של המכון ללימודי השואה קורא לממשלה לחדול מאיום הגירוש    מדובר במוסד חינוכי שלא נוהג בדרך כלל להביע עמדה בעניינים מסוג זה
גילי איזיקוביץ
הערוץ הציג את לוח השידורים החדש שאמור לעלות ב-1 בנובמבר
מחלקה ראשונה
אחרי שבפעם הקודמת התקשו בכירי הקריאיטיב בארץ לשפוט את עצמם, נעשה השנה ניסיון להרחיב את מעגל השופטים אבל לשמור על האוריינטציה הקריאיטיבית שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il