X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המבוטחת נפגעה בתאונה כאשר נתקלה בפגם במדרכה. לאחר שמצבה התייצב, פנתה למוסד לביטוח לאומי בתביעה לקבלת דמי תאונה. המוסד נתפס לסעיף בחוק הקובע כי תביעת נכות מתאונה יש להגיש בתוך 90 יום ממועד התאונה ודחה את התביעה: המבוטחת איחרה בשבועיים. השופטת חגית שגיא, מבית הדין לעבודה בתל אביב, דנה בשאלה אם דחיית התביעה היתה מוצדקת
▪  ▪  ▪

במסגרת הביטוח הלאומי, קיים כיסוי שרבים אינם יודעים עליו: ביטוח נפגעי תאונות. כיסוי זה מקנה פיצויים לכל תושב ישראל, מגיל 18 עד גיל פרישה, שנפגע בתאונה, אפילו תאונה שאירעה מחוץ לעבודה ואפילו בחו"ל. בתנאי שהנפגע נבדק על-ידי רופא תוך 72 שעות ממועד התאונה. הפיצויים, המכונים דמי תאונה, משולמים לתקופת אי כושר של עד שלושה חודשים.
עד כאן נפלא. לכאורה מדינה המגלה אכפתיות כלפי נפגעיה. אלא שבפועל קיים מכשול בלתי נראה. הכיסוי לביטוח נפגעי תאונות מותנה בכך שהמבוטח יגיש למוסד את תביעתו בתוך 90 יום ממועד התאונה. תנאי זה מכשיל נפגעים רבים כמו במקרה של אירית מזרחי שיובא מיד.
באחד הימים לקחה מזרחי חופש מעבודתה. מזרחי בילתה את חופשתה בשיטוט ברחובות נתניה, עד שרגלה דרכה על מדרכה שקועה. מזרחי נקעה את קרסול ימין. בימים הבאים המצב החמיר. רגלה הושמה בגבס והרופאים הורו לה להימנע מדריכה על הרגל ולשהות במנוחה משך חודשיים.
באותה תקופה קיבלה מזרחי עזרה מבני משפחתה. הם הביאו אותה לטיפולים הרפואיים. הם טפלו בילדה ועזרו לה לנקות את הבית, להתרחץ, לבשל, ולעשות קניות.
שלושה וחצי חודשים לאחר התאונה, פנתה מזרחי למוסד לביטוח לאומי והגישה תביעה לדמי פגיעה. איחרת בשבועיים, נזף פקיד המוסד במזרחי.
נכון, השיבה מזרחי, אבל בתקופה זו הייתי מרותקת לביתי, לא הייתי מסוגלת לבצע את עבודות הבית, את הטיפול בילדי ובשאר מטלות משק הבית. היה לי מזל שמשפחתי תמכה בי.
אותה משפחה שתמכה בך בעבודות הבית, קבע פקיד המוסד נחרצות, היתה צריכה לדאוג גם לזכויותיך בביטוח הלאומי. התביעה נדחית. מזרחי פנתה לבית הדין לעבודה.
על-פי הוראות חוק הביטוח הלאומי, קובעת השופטת חגית שגיא, מבית הדין לעבודה בתל אביב, הנפגע חייב להגיש את תביעתו למוסד "בתוך 90 ימים מיום התאונה". אין לקבל את הטענה כי מזרחי לא היתה מודעת למועדים הקבועים בחוק. "אי ידיעת המועדים הנקובים בחוק אינו מהווה נימוק להארכת המועד".
אולם החוק ממשיך וקובע, כי "המוסד יהיה רשאי, לפי שיקול דעתו, ליתן את הגמלה אם נתבעה אחרי המועד האמור בגלל סיבה שמנעה מהמבוטח הגשת התביעה במועד, ובלבד שהתביעה הוגשה בתוך 90 ימים מהיום שחדלה להתקיים הסיבה האמורה."
והרי מזרחי, מציינת השופטת שגיא, היתה מרותקת לביתה. רגלה הייתה מגובסת. לאחר מכן נתונה במכשיר. היא גם סבלה מכאבים ברגלה ובקרסולה.
במצב בריאותי זה, קובעת השופטת, אין לדרוש ממבוטח להגיע למשרדי הביטוח הלאומי לצורך הגשת תביעה. מצב שכזה, יש להכיר בו כסיבה המונעת ממבוטח להגיש תביעה במועד.
השופטת דוחה גם את טענת המוסד כי כשם שמזרחי הגיעה לטיפולים רפואיים, כך יכלה להגיע למשרדי הביטוח הלאומי. "אם מזרחי הגיעה לטיפולים רפואיים", קובעת השופטת, "הרי עשתה זאת בלית ברירה, כשהיא נעזרת בבני משפחתה. אין לדרוש מאדם שרגלו נתונה בגבס והוא סובל כאבים - לבוא ולהגיש תביעה, וזאת גם אם אותו אדם מגיע לטיפולים הרפואיים ההכרחיים".
הביטוח הלאומי חויב אם כן לטפל בתביעתה של מזרחי למרות האיחור. עם זאת, השופטת לא חייבה, משום מה, את המוסד לביטוח לאומי לשאת בהוצאות המשפטיות שנגרמו למזרחי.
ואנו שואלים, האם באמת לא היה בביטוח הלאומי אדם עם שכל ישר שיכול היה להפעיל שיקול דעת ולהגיע למסקנה כי איחור של שבועיים אינו מצדיק, למעשה בשום מקרה, שלילת זכויות ממבוטח.
האם מוצדק לגרום למבוטח להוציא כספים על עורכי דין ולהטריד את בית הדין בעניין כה פעוט?

תאריך:  14/05/2007   |   עודכן:  14/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מבלי לחפש תירוצים בנוסח "אינני אחראי" התפטר מראשות הזרוע הפיננסית של הראל, בעקבות פרשת המעילה    ישמש דוגמא גם לאחרים (ולא רק בכלכלה)
עו"ד דב אבן אור
הוועדה התמקדה בדברים חשובים, אך לא אלו אשר גילויים משנה סדרי עולם! קרי, הוועדה בדקה כיצד נפלו ההחלטות בגין היציאה למערכה; מי היה הפאנל המחליט? ועם מי רהמ"ש התייעץ?! האם צה"ל היה ערוך למלחמה? דע-עקא, שאילו כך היו בודקים את כל מלחמות ישראל, אף ראש ממשלה בעבר לא היה יוצא נקי
מערכת PCאון
דוח של חברת קספרסקי הסוקר את האיומים הבולטים באבטחת מידע: גניבת המידע הפכה לאיום המרכזי על ארגונים - אף יותר מוירוסים או חדירת האקרים
איתן גנור
קשה להאמין אך ייתכן שיש חברי כנסת חסרי הבנה יסודית מהי מהותה של דמוקרטיה, או גרוע מזה, יודעים אך מתעלמים. האם ח"כים משרתים את הדמוקרטיה, או שהם רואים בדמוקרטיה משרתת של מטרותיהם?
אלכס לוין
היכן תמצאו ממשלה שבה כל אחד עושה את אשר על דעתו, ממשלה שאין לה מנהל בדמות ראש הממשלה. כל מי שיושב בה עסוק בהישרדות פוליטית ולא יותר. אם כבר נעשים דברים גם הם בגלל הכרח ולא בתכנון ארוך טווח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il