X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביקור טעים ונעים ב'מטילדה' הותיר בגילי לב ארי כמה תובנות: חומוס לא מתאים רק למסבחה, חציל הוא הירק הכי אנדרייטד שיש והלחם המרוקאי הוא הפוקאצ'ה החדשה
▪  ▪  ▪
[צילום: מטילדה]

'מטילדה' הוא בית קפה נעים השוכן במרכז מסחרי קטן במעוז אביב, בסביבה שקטה ומרגיעה. המקום מעוצב בצורה אסתטית עם גוונים של חום ובז', תאורה מעט עמומה, מרפסת מרווחת לישיבה בניחותא ומוזיקה מגוונת ולא משתלטת. כמו שצריך.
הצטרף אלי לארוחת ערב קלילה ע', המומחה לקפה. פתחנו בלחם שום מרוקאי (18 שקל) ובמאפה חצילים ועגבניות (26 שקל). לחם השום הגיע חם ומרוקאי, החביא בתוכו גבינה בולגרית וזיתים והיה פשוט ומצוין. בעלי מסעדות ובתי קפה יקרים, אנא מכם, שתפו בתפריטים לחם מרוקאי, אנחנו אוהבים אותו. פליז! מאפה החציל היה חביב: שני מגדלים עם שכבות חציל, עגבניות וגבינה בולגרית, היו עדינים וחמימים. גבינה עם טעם עז יותר הייתה מקפיצה את המנה, ויחד עם זאת, חצילים זה תמיד מבורך.
לאחר ההתנפלות על לחם השום המשכנו לעיקריות: חומוס עם כבדים בבצל מקורמל (48 שקל) ובורקס תרד (24 שקל) עם נספחים שמאפיינים בורקסים (בכלל, עם כל מילוי, לא רק כאלו עם תרד). החומוס, שנעשה במקום, היה גרגירי ומועשר בטחינה איכותית, עליו נחה ערימה נדיבה של כבדים ולווה בסלט קצוץ טרי ושוב - לחם מרוקאי. המנה, לדברי ע', הייתה טובה אך מתקתקה קמעה. הבורקס שלנו הגיע עם ביצה חומה, רוטב עגבניות עם חריפוּת מעודנת ומלפפונים חמוצים ביתיים. גם זו מנה מהנה, שאשמח למצוא בעוד בתי קפה. כדי להוריד היטב את הבורקס, החומוס, לחם השום והלחם בלי השום, הזמנו צ'אי (16 שקל) מנחם אך מעט מתוק מדי, וסיידר חם - אחד עם יין (16 שקל) ואחד בלי (6 שקל).
בשלב הקינוחים פעלנו לפי המלצתה של המלצרית החביבה והזמנו פאי תפוחים חם עם גלידה (32 שקל) היה נדיב בגודלו ומאוד ביתי בטעמו, עם כדור גלידה מכובד, ועוגה בשם "דודה בלה" (29 שקל), שהתברר כקינוח שכבות של תחתית בראוני עם שכבת מוס שוקולד לבן, מוס שוקולד מועשר בפקאן וציפוי גנאש, שהתברר אף הוא כמנה חביבה ביותר.
האווירה במטילדה מאוד ביתית והמקום משרת מגוון רחב של לקוחות. נעים לשבת בפנים או בחוץ, לפי מצב הרוח ומזג האוויר, והחיבור לשורשים המשפחתיים ולבולגריות מוסיף נופח אישי ומשמח למקום. מומלץ לעוד מקומות לתת טוויסט אישי למנות בית הקפה הסטנדרטיות.
שלושת הדברים החשובים מהם ניתן ללמוד בעת ביקור במטילדה, כאמור, הם: חצילים הוא חומר גלם מבורך ואף פעם אין יותר מדי מנות עם חצילים בתפריט; חומוס משודך נהדר להמון תוספות ומתאים גם לבתי קפה שכונתיים; ולחם מרוקאי הוא הפוקצ'ה החדשה.

* הכותבת הייתה אורחת המקום.
תאריך:  23/11/2009   |   עודכן:  23/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יפעת גדות
האישה סבלה ממחלות רקע קשות ולפני שבועיים קיבלה חיסון נגד שפעת H1N1
ספי קיני
ליברמן כיהן כשר התחבורה והיה ממונה על החברה הלאומית לדרכים    תנועת אומ"ץ מבקשת לבדוק האם ליברמן פעל למסירת תיק החברה לטיפולו של פרקליטו עו"ד יואב מני
תומר לוי
הירוקים כבר יכולים לנשום לרווחה (שידור ישיר מ-21.00 ב-5+LIVE)
איציק וולף
יועץ התקשורת של שר הביטחון שהצטרף אליו לפני הבחירות ביקש ממנו להשתחרר מן העבודה    השר ברק נענה לבקשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il