X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחר תקבע הכנסת את שיעור העלאת המס על רכב צמוד מהעבודה TheMarker ומכון חשב בדקו למי כדאי לעבור למכונית משומשת - ולמי עדיף להחליף מכונית עוד לפני סוף השנה מס הקנייה על מכוניות יירד, נוסחת שווי השימוש תשתנה ותקרתו תהיה נמוכה יותר הנהנים העיקריים יהיו רוכשי המכוניות היקרות ובעלי מכוניות משפחתיות צמודות
▪  ▪  ▪
שווי השימוש צפוי לעלות

מחר תקבל הכנסת החלטה שתשפיע על יותר מ-300 אלף בעלי רכב צמוד בישראל, כאשר ועדת הכספים תקבע עד כמה יתייקר המס על החזקת רכב צמוד. ואולם בפועל, לא הכנסת היא זו שתקבע את המיסוי, אלא יבואני הרכב - שכן מעתה, התשלום החודשי עבור רכב מהמעסיק ייגזר ממחיר המחירון של הרכב.
עד כה חושב שווי השימוש לפי קבוצות מחיר, שכל אחת מהן כללה מכוניות בטווח מחירים מסוים. לדוגמה, התשלום החודשי עבור דייהטסו סיריון, יונדאי אקסנט ומאזדה 3 היה זהה, כי כולן נמצאו בטווח המחירים של 111-92 אלף שקלים, ששייך אותן לקבוצה 2.
כעת, מציעה רשות המיסים לעבור לשיטה ליניארית: שווי השימוש יחושב לפי אחוז קבוע ממחירי הרכב. רשות המיסים הגיעה להסכמה עם ארגוני המעסיקים לשווי שימוש שגובהו 2.19% ממחיר המחירון של המכונית, אך ייתכן כי השיעור ישתנה בעקבות לחץ של ועדת הכספים. בנוסף, לפי ההסכם עם המעסיקים, שווי השימוש ישתנה אם מחירי המכוניות יעלו ומחיר המכוניות הממוצע יעלה אף הוא.
כך או כך, שווי השימוש צפוי לעלות בשנה הבאה גם עבור נהגים שימשיכו לשלם לפי שיטת הקבוצות - כל מי שיישאר עם מכונית שקיבל לפני ינואר 2010. מכון "חשב" בדק, לבקשת TheMarker, מהי נקודת האיזון - כלומר, על כמה כסף בתלוש המשכורת כדאי לוותר עבור רכב צמוד. הבדיקה העלתה כי נקודת האיזון היא 2,806 שקל ברוטו: אם הרכב הצמוד עולה לכם מדי חודש יותר מסכום זה, כדאי לוותר עליו ולרכוש מכונית משומשת.
הבדיקה מבוססת על הנחה שהעובד מקבל מהעבודה מכונית משפחתית קומפקטית, מהסוג הנמצא כיום בקבוצה 2, ומבצע מדי חודש נסיעות בהיקף של 1,250 ק"מ, שהם 15 אלף ק"מ לשנה. אם אתם נוסעים פחות מ-1,250 ק"מ בחודש, נקודת האיזון שלכם נמוכה אפילו עוד יותר.
אם אתם נוהגים למרחקים גדולים יותר, שווי ההטבה שמעניקה מכונית צמודה בליסינג הוא גבוה יותר, ונקודת האיזון תהיה גבוהה יותר.
רכישת מכונית משומשת בת חמש שנים, שעלות אחזקתה היא כ-2,200 שקלים בחודש, תחסוך לכם 600-500 שקלים בחודש. בנוסף, בעקבות הוויתור על המכונית הצמודה יתוסף לשכר שלכם הסכום ששילמתם עד כה עבור המכונית - אלפי שקלים בחודש - וכך, גם הפנסיה והתנאים הנלווים שלהם אתם זכאים יגדלו.
דרך נוספת לחסוך בתשלום החודשי היא לעבור למכונית צמודה קטנה יותר, דוגמת דייהטסו סיריון, אם אינכם זקוקים למשפחתית כמו מאזדה 3 או טויוטה קורולה.
"עד היום שווי ההטבה היה נמוך", אומר עו"ד עופר אלבוים ממשרד עורכי הדין שקל ושות', המתמחה במיסוי. "רק עכשיו צפויה תוספת משמעותית בשווי השימוש. לעובד שווה לממן בסכום הזה רכב משומש ואפילו יישאר לו כסף בכיס כל חודש".
לא תהיה נטישה המונית
אם אתם בוחרים להמשיך בליסינג, כדאי לבדוק אם כדאי לכם להחליף מכונית כעת - כדי שבשלוש השנים הקרובות תשלמו עליה לפי שיטת הקבוצות - או לחכות לינואר ולשלם לפי השיטה החדשה. התשובה לכך אינה מלאה, מכיוון שמחירי המכוניות בינואר עדיין לא נקבעו וגם הנוסחה לחישוב שווי השימוש עוד לא נקבעה סופית.
בהנחה ששיעור המס יישאר 2.19% והמחירים לא ישתנו מהותית, עדיף להמתין לינואר - אם אתם חפצים במכונית מהקבוצות 4 ,3 ,1 ו-5. אם המכונית שאתם רוצים לקבל בהחכרה היא בקבוצה 2, כדאי לחכור אותה כעת ולהישאר בקבוצה 2. בינואר תשלמו מעט יותר (עד 200 שקלים בחודש). בכל מקרה, כדאי להמתין ליום רביעי ולנוסחה הסופית של שווי השימוש הרציף. אחרי ההחלטה בוועדת הכספים, יוצג גם ב-TheMarker חישוב מעודכן.
ואחרי כל זה, לא בטוח שנראה ב-2010 נטישה המונית של חברות הליסינג, שכן פרט למרכיב הכלכלי, בהחכרת רכב יש גם מרכיב פסיכולוגי. העובד מקבל מכונית חדשה וחברת הליסינג דואגת לכל הקשור לאחזקת הרכב במשך שלוש שנים. לאחר מכן הוא מקבל מכונית חדשה, בעבור סכום דומה לזה ששילם בעבר. על כן, נראה כי למרות העלייה הניכרת בשווי השימוש, יעדיפו עובדים רבים להישאר בשיטת הליסינג המוכרת.
גם העצמאים יושפעו
העלאת שווי השימוש לא משפיעה רק על בעלי מכונית צמודה מהעבודה, אלא גם על עצמאים, הזכאים להכרה בהוצאות הרכב. אלה יכולים לבחור בין הפחתה של שווי השימוש מכלל הוצאות הרכב - כך ששווי השימוש לא יוכר במס - לבין הכרה ב-45% מההוצאות.
"ככל ששווי השימוש עולה, עדיף לבקש הכרה ב-45% מההוצאות", מסביר עו"ד אלבוים. זה אומנם שיעור קטן בעבור שרברבים או חשמלאים עצמאיים, שנוסעים שעות רבות מדי יום, אך ייתכן שב-2010 זה יהיה הפתרון הטוב ביותר עבורם.
כך ישפיעו השינויים במיסוי הירוק על הכיס שלך
ארבעה חודשים אחרי תחילת היישום של רפורמת המיסוי הירוק, רשות המיסים מגבשת כמה תיקונים מהותיים בה. התיקונים נעשים לבקשתה של ועדת הכספים של הכנסת, שצריכה לאשר את הרפורמה שהופעלה עד כה מכוח הוראת שעה. אלה השינויים המרכזיים:
הפחתת מס הקנייה
ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, לוחץ על רשות המיסים להפחית את מס הקנייה המוטל על מכוניות. כיום נקבע שיעור המס על 90% (לפני הפחתות המיסוי הירוק), וגפני מבקש להורידו ל-80%. בסופו של דבר, תתקבל פשרה וגובה המס ינוע בין 83% ל-85%. המיסוי עלה, יש לזכור, כצעד חירום כלכלי, וכעת, כשהיציאה מהמיתון נראית באופק, המדינה לא זקוקה עוד להכנסות כה גבוהות מענף הרכב, וניתן להפחיתן במעט.
אחד הרעיונות שהעלה גפני הוא הפחתה ספציפית למכוניות בנות שבעה מושבים או יותר, אשר חוסכות זיהום של שתי מכוניות. אבל התמונה לא כל-כך ורודה. הפחתת המס תשפיע בעיקר על המכוניות היקרות. ב-2010 תבוטל הטבת המס למערכות בקרת יציבות, שתתקזז עם הפחתת המס המתוכננת בקטגורית המשפחתיות.
המרוויחים: רוכשי מכוניות יקרות, שישלמו פחות. אולי גם רוכשי המיניוואנים.
שינוי בנוסחת שווי השימוש
שווי השימוש ישתנה ויעבור לשיטה רציפה (ליניארית), אך נראה שארגוני הנהגים הצליחו במשימתם להפחית את שווי השימוש על נהגי המשפחתיות, שמכוניתם נמצאת כיום בקבוצה 2. רשות המיסים שוקלת שתי פשרות - הפחתת שווי שימוש רק לטווח המחירים של 105-120 אלף שקל, שבו נמכרות המשפחתיות, או הפחתה כללית של שווי השימוש. הרשות הגיעה לסיכום עם ארגוני המעסיקים על שווי שימוש של 2.19% ממחיר הרכב ב-2010, אך ועדת הכספים דוחפת להפחיתו עוד יותר וכנראה שבסוף ייקבע על 2.1% ממחיר הרכב.
המרוויחים: נהגי המשפחתיות מליסינג.
קביעת תקרה לשווי השימוש הרציף
תקרת שווי השימוש נועדה להגביל את תשלום המס החודשי שמשלמים בעלי מכונית יוקרה צמודה. התקרה תיקבע כנראה כ-2.19% ממחיר של 450 אלף שקלים - כלומר 9,855 שקלים. בעבור מכונית שמחירה יותר מ-450 אלף שקלים, ישולם אותו סכום מדי חודש. מדובר בעלייה ניכרת מתקרת שווי השימוש כיום - 8,620 שקלים.
המרוויחים: בעלי רכב צמוד יקר מאוד, שמחירו יותר מ-450 אלף שקל.
מהו שווי השימוש?
שווי השימוש אינו אלא תחליף למס הכנסה. אם עובד שמשכורתו החודשית היא 20 אלף שקלים בוחר להשקיע 3,000 שקלים בחודש במימון רכב צמוד ובדלק ללא הגבלה, הוא משלם על שווי ההטבה הזו מס הנקרא שווי שימוש. כך, לצורך המסים השונים, משכורתו מחושבת כאילו היא 23 אלף שקלים ברוטו.
עד כה חולקו מחירי המכוניות החדשות לקבוצות מחיר. מאזדה 3, למשל, הייתה בקבוצה 2. כעת מבקשים באוצר להפוך את שווי השימוש לשיעור קבוע מתוך מחיר המחירון של כל מכונית בנפרד.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  24/11/2009   |   עודכן:  24/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משלמים יותר מ-2,800 שקל על ליסינג? תוותרו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בא להסביר ונמצא מבלבל יותר...
איתן  |  24/11/09 15:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך עולה מדוח של משרד הרווחה    ב-2009 נרצחו 7 נשים    6,623 נשים טופלו במרכזים לטיפול באלימות
גילי איזיקוביץ
השחקנית תשתתף בתוכנית הבידור החדשה של ליאור שליין וגורי אלפי של הזכיינית המתחרה ובפרויקטים נוספים, אך לא בתוכנית "שבוע סוף", הנחשבת למתחרה של "ארץ נהדרת"
יפעת גדות
גברים שלעיתים קרובות התרחקו מעימותים או שבדרך-כלל נתנו לדברים לחלוף מבלי שאמרו דבר, היו בסיכון כפול להתקף לב או למוות ממחלת לב רצינית - זאת בהשוואה לגברים שהתמודדו עם המצב פנים מול פנים
עידן יוסף
מבקש בכך לפזר את האחריות על הח"כים, כך שבמקרה של פיגוע לא יצביעו עליו כאשם
ספי קיני
רוב הקבילות בדוח לשנים 2008-2007 עוסקות בזכויות מתוך סל השירותים, כגון תרופות, טיפולים ובדיקות רפואיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il