X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בין חיסול צ'ילי קון קרנה להנאה מבשרים הצלויים ביד בוטחת, משה גלילי שוחח בצ'אט עם סועדים אחרים והתמוגג מחלת הבצל המושלמת חגיגה אמריקנית ב'קולומבוס'
▪  ▪  ▪
[צילום: מסעדת Columbus - קולומבוס הכשרה בהרצליה]

כריסטופר קולומבוס הוא אחד הספינולוגים הגדולים שידעה האנושות. לו היה חי בימינו, וודאי היה מוכר בפי כל כיועץ פוליטי ממולח ומבוקש. מדובר באיטלקי, שלמרות שניסה להגיע להודו בשליחות ספרד ופורטוגל, מצא את עצמו אי שם במרכז אמריקה. למרות שעד מותו היה משוכנע שאכן הגיע להודו ממזרח, הרי שההיסטוריה הכתירה אותו כמגלה ארצות דגול שגילה את העולם החדש ולא כאחד הנווטים הגרועים שידענו. וכאילו לא מספיק - השם קולומבוס הפך מזוהה עם היבשת בה נתקל בטעות. ערים ומחוזות נושאים שם את שמו, ואף כאן בישראל, 'קולומבוס' הוא שמה של מסעדה ותיקה בהרצליה פיתוח המציעה תפריט אמריקני למדי.
לא רק התפריט אמריקני בקולומבוס. המקום מעוצב כדיינר אמריקני, עם תאי ישיבה וספות נוחות בתוך מה שנראה ומרגיש כמו ספינה מעץ, אשר קירותיה עמוסים פריטים מעניינים הקשורים בתולדות אמריקה, בקורותיו של קולומבוס או בקורותיו של מאיר קולומבוס, הבעלים של המסעדה, באמריקה הגדולה. בתאי הישיבה ממתינה אטרקציה מגניבה למדי בדמות מסך מגע המאפשר לצפות ולהזמין מהתפריט המגוון ואף לפצוח בצ'אט עם היושבים באחד התאים האחרים. אמריקה!
על-אף שיאיר ואני הגענו למקום רעבים מאוד אחרי יום ארוך, חלפו דקות ארוכות עד שסיימנו להתרשם מכל האלמנטים השונים התורמים מאוד לאווירה, והתפנינו לעיון בתפריט. בקולומבוס מציעים שני סוגי ארוחות עסקיות בשעות הערב: 'ארוחת ספיישל' (89 שקל) ו'חגיגת בשרים' (110 שקל), שתיהן כוללות מבחר מנות מהן יש לבחור מנה ראשונה, עיקרית ותוספת (בשעות הצהריים המחירים אפילו נמוכים יותר). התפריט מגוון וכולל מנות עוף, בשר ודגים, ומתוכו בחרנו לראשונות בצ'ילי קון קרנה ובחציל בלאדי. כתוספת מהצד, לא ויתרנו על חלת הבצל המפורסמת (39 שקל), מנת הדגל של קולומבוס.
הצ'ילי המעולה מורכב משעועית שחורה ובשר עגל, בתיבול פיקנטי, כשלצד המנה מוגשים חטיפי תירס פריכים. זו מנה מצוינת שחוסלה עד תום. החציל המעושן זכה לפרשנות צפון אמריקנית מעניינת, כאשר לצד נגיעות טחינה הוא תובל בצ'ילי מתוק וג'ינג'ר. חלת הבצל הייתה נהדרת כתמיד: מדובר בגוש טבעות בצל מטוגנות ופריכות שאי-אפשר לעצור עד שמחסלים. אל תוותרו עליה בשום אופן.
שמח בקולומבוס, ועד שהגיעו העיקריות הספקנו לספור ארבע קבוצות חוגגים שבורכו באופן אישי על-ידי מאיר קולומבוס והתרנגול הקסום שלו. אני נמנע מלפרט כדי לא לקלקל את ההפתעה, ואסתפק בהצעה לבבית לשקול ברצינות להגיע למקום כקבוצה בפעם הבאה שתרצו לציין אירוע משמח כלשהוא.
לעיקריות בחר יאיר בעוף בבירה מתוך תפריט הספיישל ואני בנתח קצבים מחגיגת הבשרים. אהבנו את נתחי העוף שהוגשו על מצע פירה והיו מוצלחים בפני עצמם, וגם את נתחי הבשר שנצלו ביד בוטחת. לצד המנות בחרנו כתוספת בצ'יפס מוצלח ופריך ובתפוחי אדמה אפויים ומתובלים בנוסח קייג'ון. קיבלנו את ההמלצה המופיעה בתפריט וליווינו את המנות בחצי ליטר בירה צוננת (22 שקל) מן המבחר המקומי, ועוגת מוס תלת-שכבתית (29 שקל) הותירה אותנו עם טעם מתוק לסיום.
חישוב זריז מוביל למסקנה כי החשבון קטן בהרבה מגודל המנות ושהעסקית של קולומבוס היא אחת המשתלמות שיש. חלת הבצל לבדה מחייבת ביקור, ושומרי כשרות ימצאו שם מנות שלא יוכלו למצוא בשום מקום אחר בגוש דן. זוגות ימצאו שם פינה שקטה ונעימה, אך קבוצות הבליינים השמחות הן שמעניקות למקום את האווירה הייחודית שלו.

* הכותב היה אורח המקום.
תאריך:  24/11/2009   |   עודכן:  24/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי פנחסי
אחרי עוד יום הולדת עגול, החליט רועי פנחסי לחפש דרך חדשה ולעשות שינוי בחייו    ארוחה עם הקולגה ב'מפגש הסטייק' החיפאית הבהירה לו ששינוי אמיתי לא יכול להיות בלי סטייק אנטרקוט
תמר רותם
ב"היה היה פעם" של א"א מילן, שרואה אור מחדש בעברית, אין דב פותה ולא חמור מדוכא: זהו ספר פציפיסטי מלבב ורלוונטי להפליא
ספי קיני
על דרישתו מגאידמק לשלם עבור ייצוגו 5 מיליון דולר בונוס במקרה של הצלחה    "התנאי מנוגד לחוק לשכת עורכי הדין"
סיון בראימן
ד"ר גבריאל אביטל מונה לתפקיד    מביא עימו ניסיון רב מתחום המחקר והפיתוח    כיום מכהן כמנהל תחום אוירו-מכניקה במפעל אלביט ומרצה בטכניון בתחום תורת הזרימה והאווירודינמיקה
ספי קיני
סמוך לשעה 14:30 התקבל דיווח על מסוק אזרחי שהתרסק לים ועליו ארבעה אנשים    סיבת ההתרסקות עדיין אינה ברורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il