X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בגארדיום הושקעו כ-21 מיליון דולר בלבד המיליונרים החדשים: אמנון קינן, ליאור טל, יוסי שגב וגיל מיגדן
▪  ▪  ▪
אקזיט ענק [צילום אילוסטרציה: AP]

עסקת ענק בהיי-טק הישראלי יוצאת לדרך: יבמ תודיע באופן רשמי בתחילת השבוע הבא, ככל הנראה ביום שני, על רכישת חברת הסטארט אפ הישראלית גארדיום (Guardium), המספקת פתרונות אבטחת מידע למסדי נתונים בסביבת האינטרנט. תג המחיר - 225 מיליון דולר - הוא כזה שלא נראה בסצינת הסטארט אפים הישראלית, בוודאי לא ב-2009, שנחשבת שנה שחונה במיוחד באקזיטים.
מדובר באחת העסקות הטובות ביותר בשנים האחרונות למשקיעי ההון סיכון שהשקיעו בחברה. בגארדיום (לשעבר Defendo) הושקעו כ-21 מיליון דולר מאז הקמתה ב-2002, והמשקיעים צפויים לרשום מכפיל של פי 11 על השקעתם.
המרוויחים הגדולים מהעסקה הם קרנות ההון סיכון שהשקיעו בחברה - אסנט (Partners Ascent Venture) והקרנות הישראליות סטייג'וואן, סידר בניהולם של גל ישראלי ואמנון שוהם ו-וריטאס בניהולו של יורם אורון. משקיעה נוספת בגארדיום היא סיסקו.
נתח נוסף מתמורת המכירה יגיע ליזמים - אמנון קינן, שייסד את החברה, וליאור טל, שכבר לא נמצא בגארדיום. שני מרוויחים נוספים הם יוסי שגב וגיל מיגדן, הבעלים של חברת לוג און תוכנה (Log On Software), שגארדיום היא ספין-אוף, חברה שנוצרה מתוך חברה קיימת, שלה.
גארדיום מפתחת פתרונות אבטחת מידע המאפשרים גישה מאובטחת למסדי נתונים של ארגונים וחברות. הפתרונות של גארדיום מגנים על מסדי נתונים של מיקרוסופט, יבמ, אורקל (סיבייס) וחברות אחרות. גארדיום רווחית והמכירות שלה מסתכמות בעשרות מיליוני דולרים בשנה. היא נוסדה ב-2002 על-ידי קינן, לשעבר סמנכ"ל באמדוקס, כספין-אוף של לוג און תוכנה. את קינן החליף בניהול החברה רם מצר. עיקר פעילות הפיתוח נעשית מהנהלתה בבוסטון, ארה"ב, ומקצתה נעשית במיקור חוץ על-ידי חברת לוג און ברמת גן.
מוצר הדגל של החברה הוא Guard SQL. המוצר מאפשר אבטחה של מסדי נתונים וניהולם, לצד היענות לתקנות רגולוציה. המוצר מאפשר לארגון לעקוב אחרי הגישה למסד הנתונים שלו. לסנן את הנכנסים וגם לבדוק שינויים במסדי הנתונים שנעשו גם לאחר שהועלמו הראיות על-ידי הפורצים. הוא משמש להגנה על נתונים קריטיים ומנטר פעילויות של משתמשים בעלי זכויות מיוחדות ביישומיה הארגוניים של החברה.
המוצר של גארדיום הוא מוצר חומרה ומתחרה למשל בזה של אימפרבה של שלמה קרמר, אחד ממייסדי צ'ק פוינט. אלא שבאימפרבה הושקעו עד היום עשרות רבות של מיליוני דולרים לעומת 21 מיליון דולר בגארדיום. חברת סטארט אפ ישראלית נוספת שמתחרה בה היא סנטריגו, שבה מושקעת בנצ'מרק, לה יש פתרון תוכנה להגנה על מסדי נתונים.
העסקה הנוכחית היא השנייה בגודלה בסצינת הסטארט אפים הישראלית ב-2009. האפילה עליה רק עסקת מדטרוניק ו-ונטור שנערכה בפברואר והיה לה תג מחיר של 325 מיליון דולר אלא ש-ונטור היא חברת מכשור רפואי וגארדיום היא חברת IT, וכבר זמן רב לא בוצעה רכישה של סטארט אפ ישראלי בתחום הזה בהיקף דומה. היחידה שמתקרבת אליה בהיקפה היא עסקת קופרגייט שנמכרה לסיגמה עבור 184 מיליון דולר.
העסקה מעניקה תוקף למודל הון סיכון ומחזירה קצת דם ללחיים החיוורות של משקיעי הון סיכון הישראלים שמאז 2006, שנת האקזיטים הגדולה, לא ראו כאלה מספרים.
מבחינת יבמ, גארדיום היא הרכישה התשיעית. ונראה שבשנים האחרונות היא הופכת להיות רוכשת סדרתית של סטארט אפים ישראלים לצד פעילות המו"פ הרחבה שהיא מפעילה בישראל.

תאריך:  27/11/2009   |   עודכן:  27/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יבמ רוכשת את גארדיום ב-225 מיליון דולרים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האמת...
איל  |  27/11/09 20:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר הרווחה מעריך שבקרוב יהיה עימות עם גורמים קיצוניים ביהודה ובשומרון    המתנחלים: ניאבק בגזירות פרעה
איציק וולף
סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מכחיש את הפרסומים אודות מבוי סתום שאליו הגיעו השיחות בין הארגון לישראל במשא-ומתן להשבת גלעד שליט ולשחרור האסירים הפלשתינים
יפעת גדות
לאחר שאלפרד נובל ראה את התוצאות ההרסניות שלהן גרם הדינמיט שהמציא, הוריש את עיקר הונו לקרן שמטרתה להעניק פרסים לאנשים שסייעו לאנושות
יפעת גדות
בין 40% ל-60% מצריכת הקלוריות היומית צריכה להגיע מפחמימות
מאיה שני
רבים במצרים התרשמו מתגובתו החריפה של בנו של חוסני מובארק למהומות שאירעו בסודן בעקבות נצחון הקבוצה האלג'יראית על הקבוצה המצרית    עלא מובארק אינו מעוניין בתמריץ פוליטי ואומר כי הגיב כפי שכל מצרי היה מגיב    עלא מובארק משמאל, אחיו הצעיר ג'מאל מימין [צילום: AP]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il