X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כבר כתלמיד בבית-הספר תיכון ברמת-גן בשנת 1961 כתב הפרופסור לסוציולוגיה סיפור על... "הכובש", בעקבות מבצע סיני
▪  ▪  ▪

מותו של פרופ' ברוך קימרלינג ז"ל, הסוציולוג מהאוניברסיטה העברית והפובליציסט מעיתון הארץ והוא בן 67, בערב שבועות - בדיוק ביום השנה ה-45 לפטירת אבי, ד"ר אב"א אחימאיר ז"ל - החזיר אותי 46-47 שנים אחורנית, כאשר היינו יחד באותה כיתה בבית-הספר התיכון "אהל שם" ברמת-גן.
ברוך הגיע לבית-הספר לאחר שעלה ארצה מרומניה וצורף לכיתתי במגמה ההומאנית - מתקשה בהליכה (הוא לא היה אז בכסא גלגלים), קשה-דיבור, וגם מבוגר בשלוש שנים מבני המחזור. בתצלום שחור-לבן מאז הוא נראה יושב ליד השולחן בשורה הראשונה בכיתה. אני זוכר כי לא נמנע מליטול חלק בשיעורים. להיפך, הוא התבלט כידען, כמשכיל מעל לממוצע, כמי שמחפה על נכותו בידע שצבר וביכולתו השכלית. תמיד מרים אצבע להשיב לשאלת המורה. בעל כושר ביטוי , תמיד האזינו לו בסבלנות ובהערכה.
נכותו מנעה ממנו להיות נער ככל נערי הכיתה, ולהשתתף בכל הפעילויות ומעשי הקונדס, אבל נדמה לי שהוא לא חש עצמו מקופח או מוזנח. היה מודע לחלוטין למיגבלותיו הגופניות, עליהן חיפה בהצטיינות בלימודים.
במיוחד בסוף השמינית עלה ברוך ל"גדולה", כאשר קיבל פטור מבחינת בגרות בספרות, הודות לעבודת-גמר שכתב הנושא: "מוטיבים בספרות הילדים העברית". כמוהו גם אני כתבתי עבודת גמר (בנושא "חצי האי סיני - ארץ מעבר בין שני חלקי עולם") וזכיתי אף אני לפטור בבחינה בהיסטוריה.
בנוסף, השתתף ברוך בתחרות ספרותית על נושא מתחום מלחמת הקוממיות, שנערכה במשותף על-ידי משרד החינוך והמחלקה להנצחת החייל במשרד הביטחון ובחסות בית הנשיא.
ברוך זכה בפרס מידי רעיית הנשיא רחל ינאית בן-צבי ויחד עימו זכו בפרס עוד שניים מבני כיתתנו: בנימין כהן שכתב על "לטרון במלחמת הקוממיות" וזאב נדלר שכתב סיפור שכותרתו: "קבר אחים". בנימין-בני ז"ל, איש בנק הפועלים, נפל כלוחם ברמת הגולן לאחר מלחמת ששת הימים, ואילו זאב-זאביק יבל"א, אל"מ (מיל.) ומחנך, זכה בצל"ש על לחימתו ופציעתו באום-כתף במלחמת ששת הימים.
ומה היה נושא סיפורו של ברוך קימרלינג? - "הכובש". הסיפור נשתמר אצלי עד עצם היום הזה - הוא פורסם במלואו בביטאון מועצת התלמידים של "אהל שם" ומחברו הקדים לו מבוא קצר, שבו כתב בין השאר:
"מבצע סיני היה אולי המאורע הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל המחודשת ובוודאי שההיסטוריה תעמידו בשורה אחת עם מבצעיו של יהושע, דוד המלך והמכבים. אולם עם פתיחת המבצע חל שינוי מהותי באופיינו, שינוי שאף לא השגחנו בו: מאומה מתגוננת הפכנו שוב אומה כובשת. לשינוי זה נתלוו, לצערנו, גם תופעות מאוד בלתי-רצויות. נגד תופעות אלה מעז הסיפור הזה, הכתוב כמעט בלשון רפורטז'ה עיתונאית, להתריע ולהזהיר"...
הנה כי כן, כבר בסוף התיכון, לפני כמעט יובל שנים, החלו מתגבשות אצל ברוך קימרלינג דעותיו הפוליטיות השמאלניות, שעימן היה מזוהה כל שנות פעילותו האקדמית, ועם השנים נכנסו לקטיגוריה של "פוסט-ציונות" ו"היסטוריה-חדשה", דעות שנתחזקו בוודאי לאחר מלחמת ששת הימים ובאו לידי ביטוי במאמריו הפובליציסטיים החריפים והמנומקים-היטב נגד ה... "כיבוש".
תמיד קראתיו בשקיקה, שהרי בן כיתתי היה, חבר לספסל הלימודים בתיכון "אהל שם". דעותי הפליטיות היו כמובן הפוכות לחלוטין משלו, והגם שלא החלפנו מלה אחת מאז נפרדו דרכנו באותו יום לפני 46 שנה עת התייצבו חברי הכיתה לצילום משותף בגן המלך דוד בלב רמת-גן - תצלום שבו ברוך נראה בחזיתו, יושב על הדשא - תמיד היתה שמורה בלבי פינה חמה לאיש החושב והמקורי הזה, שנכותו הקשה לא מנעה ממנו להקים משפחה אוהבת ולהיות פרופסור לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה בעל מוניטין באוניברסיטה העברית.
פרופ' ברוך קימרלינג ז"ל - איש מיוחד היה, איש הגות רציני, שהקים תלמידים הרבה והותיר אחריו שורת ספרים פרי הגותו ומחקריו. הוויכוח הנוקב עם הדעות הפוליטיות המוקצנות שמאלה שלו ושל חבריו באקדמיה - בוודאי לא תם עם מותו.

תאריך:  25/05/2007   |   עודכן:  27/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראשיתו של קימרלינג
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מבצע סיני עורר אצל קימרלינג את
צלילה  |  25/05/07 12:15
2
"בנפול רשעים רינה"
למה ז"ל?  |  25/05/07 14:08
3
תיקון: "באבוד רשעים רינה" ל"ת
פנחס  |  25/05/07 14:11
4
אחימאיר שטיא
אמנונן  |  25/05/07 19:10
 
- מי השטיא?
דודי ד  |  26/05/07 01:01
5
ברוך שפטרנו
די למילים יפות  |  25/05/07 22:29
6
בנפול אויבך אל תגל-יפה אמרת ל"ת
א מ רול  |  25/05/07 23:20
7
כיבוש בראי ההיסטוריה
דב שרף  |  26/05/07 08:10
8
יפה מאד!
דוד שטנר  |  26/05/07 10:36
9
ההתעלות שלך מעוררת כבוד רב
טוהרת המידות  |  26/05/07 14:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון רון
השר בן-אליעזר אמר בראיון לערוץ 10 כי דווקא בשל מצבה העגום והרעוע של הממשלה, היא עשויה לפתוח במו"מ עם סוריה דבר שיביא לפינוי הגולן    הצמד לונדון-קירשנבאום לא הפנים את משמעות הדבר ולא היקשה על השר: האם יתכן מצב ששרידות המשלה תקדש החזרת הגולן
מתי טוכפלד
אחרי ההכרזות, ההשמצות וההערכויות, בשבוע הבא הפריימריז לראשות העבודה והמועמדים מרכזים מאמצים אחרונים    הרבה עבודה לפניהם, ותכף זה נגמר. גם למוביל, וגם למדשדש    יש שרוצה אחוז הצבעה גבוה ויש שמעדיף שהמתפקדים ישכחו לבוא לקלפי    אגם הברבורים
נסים ישעיהו
מה שרואים זה שפלשתים שולטים בעם ישראל בארץ ישראל, אבל הרקע שלא רואים ואותו מגלה הכתוב הוא: וַיֹּסִיפוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, לַעֲשׂוֹת הָרַע בְּעֵינֵי ה'. שליטת הפלשתים והטרור שהשליטו בארץ, היו רק התוצאה
יוסי עבדי
ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" קובע בדוח האחרון, כי "צה"ל ביצע פשעי מלחמה"    את טיעוניו הוא מגבה בנתונים מפורטים: במספר הרוגים, פצועים, במבנים שניזוקו    בישראל אין ולו דוח מסכם אחד שיכול להפריך את העובדות, או לחלופין להצביע על האופי האמיתי של הפעילות הפלשתינית    באין כך, אנו מאפשרים לצד השני לשכתב את ההיסטוריה - פעם נוספת    כישלון ההסברה - מכה שנית
יגאל קרט
שני מחנות חדשים מצטרפים למחנות הותיקים והמוכרים - יהודים-ערבים, חילונים-דתיים, ספרדים- אשכנזים, שמאל וימין, קונסרבטיביים ורפורמים, אוהדי הפועל מול אוהדי מכבי, שוחרי סלט הירקות נגד חובבי המקדולנד, אוהבי המזגן לעומת אוהבי כיבוי המזגן וכן הלאה. הגיע הזמן להציג בפניכם את ההתפלגות החדשה: עורכי דין, תפוס מקום. שופטים, קדימה צעד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il