X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעקבות פניית תנועת אומ"ץ בנושא ההתנהלות הלא תקינה של חברות כוח-אדם יבדוק מנכ"ל משרד הפנים את החשדות אומ"ץ: בתמורה לקבלת זיכיון להבאת עובדים זרים נדרש לשלם סכומי כסף עצומים כשוחד בתאילנד
▪  ▪  ▪
עובדים זרים. סכומי כסף עצומים כשוחד [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

משרד הפנים יבדוק את נושא כניסת העובדים הזרים לישראל, כך הודיע שר הפנים אליהו ישי לתנועת אומ"ץ, בעקבות פניית התנועה בנושא ההתנהלות הלא תקינה של חברות כוח-אדם המייבאות עובדים לישראל.
בפניית יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי, לשר הפנים נאמר בין היתר: "מעדויות שהגיעו לתנועת אומ"ץ עולה, לכאורה, כי בתמורה לקבלת זיכיון להבאת עובדים זרים הם נדרשו לשלם סכומי כסף עצומים כשוחד בתאילנד. מהעדויות עולה כי גורמים אינטרסנטיים בישראל בסיוע גורמים תאילנדים הביאו להחלטה תאילנדית להגביל את מספר החברות כדי לאפשר להם להשתלט על השוק".
עוד טוענת התנועה, כי שמות החברות הבודדות שקיבלו זיכיון בימים אלה היו ידועים בענף עוד קודם שפורסמו, דבר המעלה חשד חמור כי מדובר היה בתפירת זיכיונות.
ישי הודיע כי הורה למנכ"ל משרדו, גבריאל מימון, לבדוק את הנושא ביסודיות.

תגובת החברות המורשות לגיוס עובדים תאילנדים

בתגובה של חברות כח האדם המגייסות עובדים תאילנדים לחקלאות נמסר: "אנו מצרים על כך שתנועת אומ"ץ מתבססת על אינפורמציה משמיצה ולא נכונה שהעבירו חלק מהחברות שלא נבחרו ע"י ממשלת תאילנד. על תנועת אומץ לבדוק עם הגופים החוקרים את העובדות הנכונות ולא למהר להסיק מסקנות בנדון . למיטב הבנתנו, המצב הוא שרוב החברות שלא נבחרו הן אותן אלו שנמצאות בחקירת המשטרה ומשרד התמ"ת מזה חודשים. בניגוד גמור למרבית החברות שלא נבחרו, החברות שנבחרו ע"י התאילנדים הן חברות גדולות, בעלות ניסיון של שנים ושקופות לחלוטין. ממשלת תאילנד עדכנה את שר הפנים אלי ישי כי בכוונתה לעשות סדר בנושא גיוס העובדים התאילנדים לישראל לאור ניצול שיטתי של העובדים התאילנדים בישראל והחלה בתהליך בירוקראטי נוקשה על-מנת למנוע הישנות של מקרים אלו בעתיד".
במכתב רשמי שפרסמה ממשלת תאילנד נכתב כי היא הודיעה לכל סוכנויות כוח האדם הישראליות לרשום את העובדים התאילנדים שלהם במשרד העבודה, וכך קיוותה למנוע את המגמה של "ההצעה הגבוהה ביותר זוכה", כפי שמתקיימת כעת. ברגע שהשותפות נרשמת, לא יהיה ניתן לשנותה ללא הסכמת שני הצדדים.
עוד נמסר כי חברות הנבחרות הן בהחלט לא החברות היחידות שינתן להן אישור להביא עובדים תאילנדים לישראל. גם חברות חדשות יקבלו אישור, לאחר שוועדה ממשלתית תשלים את בדיקתן.

תאריך:  27/12/2009   |   עודכן:  27/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אליהו ישי
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נירית אנדרמן
השחקן מגלם לוחם טליבאן בסרט המצטלם בארץ    צפוי לעזוב את ישראל בתחילת ינואר
גלית יצחק
גינזבורג תשמש כפרזנטורית של GO-UNDER ותככב בקמפיין שיעלה בפברואר 2010    [גינזבורג מתוך צילומי הקמפיין / צילום: גיא כושי/רון קדמי]
ספי קיני
האסיפה הכללית של שותפי משרד "גולדפרב", אישרה את צירופם של שבעה עורכי דין שכירים כשותפים    כמו-כן, החליטה לקדם חמישה עורכי דין שכירים במשרד למעמד של "עורך דין בכיר"    המינויים והקידום הם החל מ-1 בינואר 2010
אלעזר לוין
ערוצי הספורט, הילדים והמדע שכרו מגב-ים 4,300 מ"ר    ישלמו 65 שקל למ"ר לחודש
רותי אברהם
בית משפט מחוזי פסק פיצוי גבוה לנאנסת    האנס - מטפל רוחני הורשע באונסן של ארבע נוספות    בין מרכיבי הפיצוי - פגיעה באוטונומיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il