X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נובלה קוראים בקפה היא בית לאוהבי תרבות עם הקפה שלהם ולאוהבי בריאות עם האוכל שלהם רננה דר הופתעה לגלות שבריא זה גם טעים, במקרה שלהם
▪  ▪  ▪
[צילום: מסעדת נובלה - קוראים בקפה בהרצליה]

'נובלה קוראים בקפה' מקבלת את אורחיה בארסנל מרתק של פרטים: ריחות של אפייה וקינמון, מדפי ספרים העמוסים בכל הטוב שיש לעולם הפרוזה והשירה להציע, צנצנות גדולות המכילות עוגיות שנאפו במקום, פסלים קטנים וחידתיים, בובות עשויות בד, מנורות מעוצבות הנתלות מהתקרה, תפריטים מושקעים בעבודת יד ועוד. נראה כי באמצעות הפרטים האלה מספרת אסנת, הבעלים, את הסיפור שלה - הספרים, העיצוב, החלל הקטן (אם לא נתחשב בקומת המרתף היפהפייה, המוקדשת לאירועים, הרצאות והקרנות של סרטים), הריחות הביתיים וכמובן האוכל (ולא סתם אוכל, כי אם אוכל בריאות) - כולם מאוגדים יחד לפינה בה הפנאי מוצא לו בית.
אם כבר הזכרנו בית, קשה להתנתק ממוטיב האוכל שסביבו נסב המקום. רגע של גילוי נאות: אינני נמנית בין שוחרי המגמה הבריאותית המשתלטת על העולם הקולינרי. למעשה, מגע ולו הקל ביותר, עם נושא הבריאות הלעוס (היטב!) שולח אותי היישר לחיקה של הפיצה השמנונית ביותר שיכולתי למצוא. עם זאת, בנובלה קוראים בקפה לא נוקטים בגישה פנאטית לנושא. הגבינות אומנם קלות, הלחם אומנם מלא, הביצים והפסטות אומנם נאפות בתנור, אבל האוכל, להפתעתי, היה טעים מאוד.
הגעתי בשעות הערב, וכך נחסכה ממני התלבטות לגבי שלל ארוחות הבוקר. לחילופין, פתחתי את חגיגת הסעודה בסלט שרי מגורען (46 שקל), אשר טעמו היה מקורי ומעניין, בעיקר הודות לעגבניות השרי האפויות בשום וטימין והשומשום המלא, שמילאו את צלחתי. בן זוגי פתח במרק כתום (29 שקל) - מרק עדין ומתאים גם לערבי קיץ, אם אתם במצב רוח מתכרבל. למנה שנייה בחר הגבר שלצידי בסלט ירוק פירות (43 שקל), סלט הרפתקני פחות מסלט השרי, אך משלב בצורה מצוינת בין ירקות שונים (בעיקר בגזרת העלים) לבין פירות העונה.
באגף המנות הכבדות יותר נובלה מציעה אפשרויות שונות. ניתן לבחור מבין מבחר הפוקצ'ות, הקישים והפסטות (לא לדאוג בנות, הפסטות אפויות בתנור והקישים נאפים ללא בצק) או להתענג על מאכלי הים השונים. אנשי ים שכמונו, היינו תמימי דעים בנוגע לאזור בו נתמקד. בן זוגי הזמין את תבשיל הבורגול (54 שקל) המומלץ, תבשיל מפתיע של בורגול עם נתחי דג צרוב, ואילו אני - שהתקשיתי לוותר על טעמה של הפסטה - החלטתי לשלב והזמנתי מחבת פסטה פנה אפויה בתנור עם תרד וחיתוכי דג סלמון טבעי ומעושן (53 שקל).
חששתי שטעם הסלמון יהיה חבוי מדי בהררי הפסטה והתרד, אך נובלה פינקו בכמות נכבדת של סלמון, שהפכה את טעם הסלמון לדומיננטי ואותי למרוצה מאוד. תבשיל הבורגול היה מפתיע בטעמו, בייחוד בשל הגוון החמצמץ אשר ליווה את המנה והחמיא לה מאוד.
אסנת הסבירה כי בעתיד התבשילים והמנות הכבדות יותר צפויים לרדת מהתפריט הקבוע, אשר יתמקד במנות המתאימות יותר לבית קפה. עם זאת, נובלה לא מוותרים על התבשילים והמנות שלא התקבלו ל'מועדון בית הקפה'. מנות אלו, יחד עם הפתעות חדשות, יופיעו בתפריט צדדי שישתנה מדי יום. אם אתם מתקשים להבין את הקונספט, חישבו על המעדניות הקטנות המציעות מדי יום תבשילים של אוכל ביתי. כמו במעדניות האלו, גם בנובלה, יאפשרו לקחת את האוכל הביתה.
קינוחים, עם זאת, מתאימים למועדון בית הקפה כמו כפפה ליד. טוב עשו בנובלה בכך שהחליטו לא לכפות על המנות האחרונות מרכיבים רזים, שכל שילוב בינם לבין הפיצויים המתוקים אמור להיות מחוץ לחוק. לאחר התלבטות בין מגוון אפשרויות הפאי לבין העוגות הבחושות והרגילות, בחרנו בפאי שוקולד עם בננה מקורמלת (29 שקל), שהיה, כפי שציפיתי, בדיוק מנת הסוכר לה הייתי זקוקה.
אם נובלה קוראים בקפה היה אכן נובלה, הוא היה מהסיפורים האלה ששובים את הקוראים בקורים עדינים של ייחודיות ותשומת לב לפרטים. אסור להסתפק בתקציר בכריכת גב הספר, צריך להיכנס ולתת לפרטים לעשות את שלהם.

* הכותבת הייתה אורחת המקום.
תאריך:  31/12/2009   |   עודכן:  31/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
יוצאת מגרנד קניון ועוברת לכניסה הדרומית של חיפה    דמי השכירות המקובלים – 10% עד 13% מהמחזור
עופר וולפסון
מחליף מחר בתפקיד את חיים רומנו, הפורש מהתפקיד לאחר 5 שנים    רומנו על שקדי: "אדם חכם, רגיש ומעל הכל ערכי"
אורי ברקוביץ'
שווי הרכישה 820 אלף שקל    האתר הוקם לפני כשלוש שנים על-ידי היזמית אפרת פרידליך שתמשיך להחזיק ב-50% מהמניות
גלית יצחק
מד"א קורא לצעירים לשים לב לכמות האלכוהול שהם צורכים ומזהיר: צריכה מופרזת של אלכוהול עלולה לגרום להרעלה, לקטטות ולמעורבות בתאונות דרכים
יפעת גדות
ככל שאדם מעשן זמן רב יותר, וככל שכמות הסיגריות שהוא מעשן ביום גדולה יותר, כך גבוה יותר הסיכון שלו לפתח סרטן ריאות ומוטציות גנטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il