X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החרם הנוכחי של האיגודים המקצועיים הבריטיים על ישראל אינו תוצר של גל חדש של אנטישמיות אלא של ניצחון ההסברה הפלשתינית וכישלון ההסברה הישראלית
▪  ▪  ▪

אחרי שגומרים להתרגז על מנהיגי האיגודים המקצועיים הבריטים ולהזכיר להם את הכיבוש באירלנד ומה שהם עשו בהפצצות מן האוויר לאוכלוסיות אזרחיות בתגובה לטילי הרשע הנאצי, אפשר לעשות את הסיכום. על מגרשי ההסברה של אירופה מנצחים הפלשתינים בתהליך המיתוג השלילי של ישראל.
אני קורא בעניין תגובות צפויות כמו של ד"ר רון בריימן, מחוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, המציעות כמובן לציבור הישראלי להגיב בהרבה חוסן וזקיפות קומה ולהטיל חרם על הכובשים, של אירלנד. תגובה צפויה וצודקת. אך על כביש ההסברה הבינלאומית לא מספיק להיות צודק. צריך לנצח. עד כה, הצד הפלשתיני מנצח. בנקודות.
הנוכחות הישראלית הנמשכת מעבר לקו הירוק לא החלה היום. מה קרה לאיגודים המקצועיים בבריטניה דווקא עכשיו שהם עושים שעות נוספות בגינוי "הכיבוש" והחרמת ישראל?
זה לא קורה בשל גל חדש ועכשווי של אנטישמיות מוסווה כאנטי-ציונות. זה קורה מפני שההסברה הפלשתינית מנצחת במאבק התדמיות, מצליחה לדחוק את ישראל לפינת המצורעים ולהלביש עליה שק שחור של כמו-אפרטהייד. דרום אפריקה וסרביה אחזו בעבר בתקן האיש הרע של העולם. התקן פנוי ויש מי שעושה שעות נוספות כדי שנקבל אותו.

כשלון מצמרר של ההסברה הישראלית

גל החרמות הבריטי העכשווי נגד ישראל הוא כשלון מצמרר של ההסברה הישראלית וניצחון מובהק של ההסברה הפלשתינית מפני שהוא בא אחרי ההינתקות והמחיר הקשה של עקירת אוכלוסיה אזרחית ישראלית ממקומה, אחרי שבגזרת הנסיגה הישראלית האחרונה נורים טילים ללא הבחנה משטח פלשתיני אל עבר אוכלוסיה ישראלית בשדרות ואחרי התבססות תאי טרור של ג'יהאד איסלמי עולמי בצפונה ובדרומה של ישראל.
בקצב הזה עוד ימצא בבריטניה מנהיג איגוד מקצועי שיכריז על נסראללה כעל היורש הטבעי והראוי של נלסון מנדלה.
התשובה אינה בצירוף הבריטים לרשימה הגדלה והולכת של מבריזים שונאי ישראל שיש בה מי שנחשבו ידידי ישראל בעבר - סקנדינבים וצרפתים. התשובה היא בשאלה מתי תודה ההסברה הישראלית בקול רם שהיא כשלה בחזית החשובה של דעת הקהל הבריטית ושהכישלון הזה טעון תיקון וניתן לתיקון.
בעיצומה של מלחמת לבנון השניה הוקיעה הפדרציה הבינלאומית של העיתונאים את ישראל על ניסיונות פגיעה חוזרים בתחנת השידור של החיזבאללה. בתגובת מחאה החליט מי שהחליט באיגוד הארצי של עיתונאי ישראל לפרוש מן הפדרציה. חשבתי אז ואני סבור גם היום כי הפרישה היתה טעות. אין להפקיר זירת עימות כלשהי לצד הפלשתיני. אין לחדול ממאמצי שכנוע באיגוד מקצועי בריטי או אירופי כלשהו ואסור להגיב במעין צעד של חרם על חרם גם כאשר חוסר האיזון צועק וגם כאשר הצד השני אינו מבין טרור מהו.
את מלאכת ההסברה אי אפשר להשאיר רק לשליחי משרד החוץ ובני הברית של ישראל בקהילות היהודיות באירופה. איגודים מקצועיים צריכים לדבר אל איגודים מקצועיים.

למצוא דרך לליבם של הבריטים

כל מי שעמד מול קהל אירופי וניסה את מזלו כאשר לצידו מרצה פלשתיני יודע כי המגרש כמעט מכור. חשתי זאת בהופעה מול ציבור של עיתונאים ביוון השכנה. השומעים לא נטו להניח לעובדות לבלבל אותם בקלות. הרוב התמכר תחילה לקולגה הפלשתיני שניסה למתג את ישראל כשוליית הלא קוסם ג'ורג בוש וכל כוחות הכיבוש והקפיטליזם הגלובלי. היה ברור כי הקהל מייצר את הזיהוי שמאל, קידמה, פלשתין. מפנים את הזיהוי בין גדר הפרדה, דרום אפריקה, מחסומי דרכים וישראל.
אפשר להרים ידיים בטענה כי קהל העיתונאים היווני שהצלחתי לצאת ממנו בלי לחטוף עגבניות מורכב מ"שמאלנים שונאי ישראל". אפשר לסגור מיקרופון ולצאת מן האולם במחאה. ואפשר להמשיך ולנסות ולהסביר עד שנמצא מישהו בקהל שמרים יד בשאלה ורוצה לדעת מדוע נחטף עיתונאי בריטי בעזה המשוחררת והנאורה.
במקום להוקיע את הצביעות הבריטית צריך למצוא דרך אל ליבם ומוחם של הבריטים לפני שנמחק גם אותם מן הרשימה הזעירה של "ידידי ישראל".

תאריך:  04/06/2007   |   עודכן:  04/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פלשתין - ישראל: 1:0
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ישראל נכשלה רק בהסברה?
במה היא לא נכשלה?  |  4/06/07 21:42
 
- ישראל נכשלה - ותמשיך להכשל
אלי943  |  10/06/07 02:18
2
תוצאות קמפיין אנשי הרוח
ישראל ישראלי  |  5/06/07 10:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
מי שרק יטרח לקרוא את הדברים בקפידה לא יוכל אלא להגיע למסקנה חד-משמעית: המקור עלום השם הוא ראש הממשלה שטרח לייצר עוד ספין מבית מדרשו שופע המילים הרמות
עופר אטד
רבים הם המנסים להשתנות ולשנות את הרגליהם אך לשווא    הכשלונות החוזרים גורמים לאנשים להישאר תקועים במקום    מאמן אישי עשוי לשפר את הסיכויים לקנות הרגלים חדשים
גורי גרוסמן
כל אלה שהשלו עצמם כי הפריימריז יחזקו את הדמוקרטיה, באו מתפקדי העבודה והוכיחו בדיוק את ההיפך. קבלני הקולות, ראשי החמולות, והעסקנים הפוליטיים כוחם דווקא גבר בפריימריז של העבודה
עו"ד נבון קצב
כאשר מצרפים להצהרות של נשיא אירן את העובדה שהוא גם מצפצף על ארה"ב ועל האו"ם בנוגע להחלטות המדיניות שהתקבלו בנושא הגרעין ושוקד במרץ ובקצב מואץ על הכנת פצצת האטום, אין ולא יכול להיות יותר כל ספק שמדובר בהכרזת מלחמה על מדינת ישראל לפי כל כללי המשפט הבינלאומי הפומבי!
קובי לירז
הנה נושא שלא הפקנו ממנו לקחים בעקבות מלחמת לבנון השנייה. אנו חוזרים על אותן טעויות במערכה בשדרות, ושום ועדה לא תועיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il