X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ביום 7.6.07, יתקיים בלשכת עורכי הדין כנס הדן בתוצאות סקר השחיתות במערכת המשפט. עיון ברשימת המרצים מבטיח גינוי גורף לציבור כל הסיכויים, שביום זה הציבור יפוטר
▪  ▪  ▪

ביום 24.5.07 פרסמה עמותת שקיפות בינלאומית (שבי"ל), כי בסקר בינלאומי נמצא ש-37% מהציבור בישראל סוברים כי מערכת המשפט הישראלית מושחתת וכי 24% סוברים שיש לשחד גורם כלשהו במערכת המשפט על-מנת לזכות במשפט הוגן.
ביום 7.6.07, יתקיים בלשכת עורכי הדין כנס בנושא "האם חסינה מערכת המשפט בישראל מפני שחיתות?". לכאורה כנס עם כוונות מכובדות, אך מה לעשות, ועיון בשמות המרצים הוא יותר מאשר מביך.
שלושים הדקות הראשונות מיועדות לאנשי שבי"ל שידברו על הסקר. לאחר מכן, יתנהל במשך שעתיים פאנל בהשתתפות פרופסור יצחק זמיר (כשופט עליון (בדימ.) וכיו"ר מרכז האתיקה הישראלי בירושלים), טובה שטרסברג-כהן (כנציבת תלונות הציבור על שופטים), שלמה כהן (כראש לשכת עורכי הדין) ומשה נגבי (כמרצה למשפטים ופרשן משפטי בקול ישראל). תפסתם? עם כזה הרכב, הדעת נותנת שתוצאת הכנס תהיה, שצריך לפטר את הציבור.

לא נותר אלא לסמוך על משה נגבי שיעשה את העבודה

שלמה כהן, חזר מספר פעמים על הטענה שמבקרי המערכת הם בעיקר עבריינים או פוליטיקאים. דבריו אף קוממו פוליטיקאים, עד שאף זכה לכך ש-24 חברי כנסת חתמו על עצומה נגד השתלחותו.
טובה שטרסברג-כהן, התמנתה לתפקידה בניגוד לחוק. לשון החוק קובעת: "מי שכשיר להתמנות שופט של בית המשפט העליון כשיר להתמנות נציב תלונות הציבור על שופטים". בהיותה מעל גיל 70, היא כמובן לא כשירה להתמנות לשופטת. כדי למנותה לתפקיד, טענו אהרן ברק, טומי לפיד ואליקים רובינשטיין, שאין מגבלת גיל למינוי שופט בית משפט עליון. אין לצפות כמובן שבכנס היא תסביר את הקשר בין מינויה ובין תוצאות הסקר.
יצחק זמיר הוא המקרה הברור מכולם ומוצע שלא להביכו. ביום 26.12.04, הוא נאם בכנס בנושא "שחיתות ציבורית ומינויים פוליטיים". בשלב השאלות הפניתי אליו את השאלה "האם הנפוטיזם בפוליטיקה חמור מהנפוטיזם במערכת המשפט?". זמיר סרב לענות ונטש את האולם. נגד זמיר יש לי עוד טענות חמורות וקשות, אך הוא כמובן לא משיב עליהן וקשה להאמין שדווקא בכנס זה יינתנו תשובות.
זמיר הוא גם יו"ר מרכז האתיקה הישראלי בירושלים. ביום 16.8.06, הפניתי מכתב אל הוועד המנהל של המרכז. במכתבי תיארתי כיצד ביום 16.3.2000, נפל דבר באמון הציבור במערכת המשפט, לאחר שהשופטת דורנר קבעה שעל השופטים לא חלים כללי אתיקה. מדובר בבג"צ 1622/00, ובו יואב יצחק עתר נגד כהונתו של תיאודור אור כשופט כאשר חברו הקרוב פיני רובין מייצג את אלי הורוביץ. במכתבי אל המרכז לאתיקה בירושלים שאלתי מה עושה בראשות המרכז לאתיקה אדם המשתייך לקבוצה שפטרה עצמה מכללי אתיקה? למכתבי לא התקבלה תגובה, למרות תזכורות. גם לשאלה זו, זמיר בוודאי לא ישיב.
מאחר ולכנס לא הוזמן אף גורם המזוהה כמבקר מוכר של מערכת המשפט והמסוגל להציג תיזה משלו לתוצאות הסקר, לא נותר לנו אלא לסמוך על הפרשן משה נגבי שייעשה עבורנו את העבודה.
בתנאים המתוארים, אפשר לדעתי להניח שהציבור שהעז למחות נגד המתרחש במערכת המשפט, פשוט יפוטר לאחר גינוי גורף.

הכותב הוא מהנדס תעשיה וניהול, לוביסט ויועץ לאסטרטגית הסברה ומאבקים ציבוריים, יו"ר נפגעי מס רכוש (נמ"ר)
תאריך:  06/06/2007   |   עודכן:  06/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביום 7.6.07 הציבור יפוטר
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מעולה. כל הכבוד שבתאי
אבל הקרב אבוד  |  6/06/07 20:55
2
הכנס-להגנת מערכת המשפח ל"ת
א מ רול  |  6/06/07 23:41
 
- היעלה על הדעת ששופט עלול
ע. סובול  |  7/06/07 08:10
 
- עוד דברים שלא יעלו על הדעת
חכם בוסקילה  |  7/06/07 13:25
3
חוק לא ישנה דבר
יונה סוקולובסקי  |  7/06/07 11:59
4
שבתאי הוא המושחת כאן
קוראים  |  7/06/07 16:49
 
- דווקא פיני הוא המושחת ל"ת
דייגי  |  7/06/07 20:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד נורית פיש
יש שני סוגי מאבקים משפטיים שהם הכי קשים, בין היתר משום שהם אינם מושפעים דווקא מנימוקים רציונאליים, אלא טומנים בחובם הרבה פעמים מלחמות אגו, רגשות וסיפורים בלתי גמורים    האחד הוא גירושין והשני הוא ירושות
צילה שיר-אל
כל מחצית השנה הקרובה עומדת להיות רגישה מאוד ורוויה באלימות    ייתכן מאוד כי לא נזכה באהדה עולמית ומה שיחזק אותנו הוא ההבנה והידיעה כי "עם ישראל ערבים זה לזה"
ציפורה חלפון
אריאל אטיאס הוא הדבר הכי מעניין היום במערכת הפוליטית    אומנם רק בן 36 וקצת אבל רבים רואים בו את האיום הממשי על חברות הסלולאר    כך הגיע סוחר המכוניות לשעבר, לקרבתו הכי צמודה של הרב עובדיה    רק אל תקראו לו "אריה דרעי הבא"
גרשון אקשטיין
כולנו שואלים, מה עוד אפשר לעשות למען שדרות ויישובי הסביבה? איך מרימים את מורל התושבים? איך נותנים להם הרגשה אישית שהם לא לבד? התשובה היא, תמיכת המנהיגות במקום ומתן דוגמא אישית, עד יעבור הזעם
עמוס אריכא
פרק ראשון מספרו חדש של עמוס אריכא שיצא לאור בהוצאת מעריב בימים אלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il