X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פריצי נתקל בשלד של עמיר פרץ, מזכיר לח"כים מהי תרבות, מארח עד על משרד התחבורה, מגלה תוכנית של ראשי חברת החשמל, עוזר ליועץ המשפטי לממשלה להבין הנחיות משפטיות ומודה לשופט אליהו מצא
▪  ▪  ▪
הרב לאו, לא ייענש

קשיי ההבנה של מזוז
הרב הראשי של ת"א ישראל לאו עורך חופות בתשלום. גם פנסיה של רב ראשי, גם משכורת של רב עיר וגם הכנסה מעסקי חתונות. מזל שאת הקייטרינג הוא לא עושה. בעקבות תלונת עמותת אומ"ץ, השיב לאו ליועץ המשפטי לממשלה כי "אין זה מתפקידו של רב עיר לערוך חופות אלא רק לחתום בסוף על תעודות נישואין, ולכן מותר לו לקבל תמורה על עריכת חופות". וחוץ מזה, טען לאו, הכסף שהוא מקבל "זה לא שכר – זו מתנה". למרות שהאיסור על קבלת מתנות כסף על-ידי עובדי ציבור ברור כשמש וכבר מזמן יצאו הוראות האוסרות על רבנים לקבל תשלום עבור חופות, התגלה מזוז כשפן ופחדן והוא לא יעמיד את לאו לדין בתירוץ ש"ההנחיות אינן ברורות".
מכיוון שמזוז אינו מבין את ההנחיות המשפטיות של כל קודמיו בתפקיד, כולל מאיר שמגר, אהרן ברק, ואליקים רובינשטיין (שכידוע היו כולם עילגי לשון וכתב ולכן מזוז מתקשה להבין את הנחיותיהם), נסביר לו: אין זה מתפקידו של ראש עיר להגיש לוועדת בניין העיר בקשות לאישור בנייה, אלא תפקידו רק לחתום בסוף על תעודת אישור הבנייה. אז ראשי ערים רשאים לקבל כסף עבור הסדרת אישורי בנייה? עכשיו קלטת, מזוז?

אירועי תרבות

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה שחברי כנסת רשאים מהיום לקבל הזמנות חינם להצגות ואירועי תרבות אם הם קשורים לעבודתם. ברור שזו החלטה ריקה מתוכן, כי חוץ מקומדיות בקאמרי אין שום הצגה שקשורה לעבודת הכנסת והח"כים. וכדאי שיוזכר לח"כים שסרטי פשע מין ואלימות, למרות הרלוואנטיות, הם לא אירועי תרבות.

בורג

בשארה יקבל כל חייו פנסיה מהכנסת בגלל שהיה ח"כ. בורג יקבל כל חייו פנסיה בגלל שהיה יו"ר הכנסת. מעניין מה ייחשב לכנסת, לאורך השנים, לחרפה גדולה יותר.

הנימוק המאוחר

אליהו מצא, שופט ביהמ"ש העליון לשעבר, התראיין והסביר שלא טוב למנות עו"ד מהשוק הפרטי ישירות לביהמ"ש העליון, כי שפיטה היא מקצוע שצריך ללמוד אותו בהדרגה ורצוי שלב אחר שלב, מביהמ"ש השלום ומעלה. במיוחד יש בעיה במינוי מישהו שלא עסק רבות בליטיגציה (הופעה אישית בבית המשפט). תודה רבה כבוד השופט אליהו מצא. בזאת שמענו ממך עוד נימוקים רציניים מדוע אסור היה למנות לביהמ"ש עליון את היועצים המשפטיים לממשלה ואת פרקליטי (ופרקליטות) המדינה שמימיהם לא היו ליטיגטורים, אלה היו סתם פקידים משפטיים שישבו והתלקקו סביב שולחן הביורוקרטיה הממשלתית. אבל מעובדה שלא השמעת את הטיעונים הללו בזמנו, בעת שהם מונו ואתה היית בתפקיד, אלא נזכרת לדבר רק עכשיו, כשרוצים למנות לביהמ"ש העליון עו"ד מהשוק הפרטי, קיבלנו עוד נימוק חזק המסביר מדוע צריך לשים עכשיו קץ וסוף לקליקת המינויים העצמית הזו של פרקליטים שממנים שופטים שממנים פרקליטים שממנים שופטים. מריבוי וחלוקה עצמית כזו נוצרות רק אמבות ורכיכות, כאלה שלא משמיעות דעתן בזמן.

הקאפו של התחבורה

"סארקוזי לא מרחם על עברייני תנועה" בישרה מודעה של עמותת "אור ירוק", עמותה ששמה לעצמה למטרה לטרטר את אזרחי ישראל לרדוף אותם ולהתעלל בהם - כדי לחפות על מחדלי הממשלה בתכנון התחבורה ובסלילת כבישים. נכון שסארקוזי הודיע שהוא לא ייתן יותר חנינות לעברייני חניה, מה שהיה מסורת צרפתית מפוארת, אבל הוא לא הודיע שהממשלה שלו תפסיק לסלול כבישים. רק בישראל מוצאים עמותה הזויה כזו, שעוסקת (כמתועד באתר שלה) בברכות חנופה לפקיד כושל במשרד התחבורה ומפרסמת בעיתונות מודעות הסתה הקוראות לממשלה לזרז חקיקה אלימה נגד הנהגים.

השלד העדתי

כשנבחר לראשות מפלגת העבודה, הבטיח עמיר פרץ לקבור את השד העדתי. עכשיו כשהפסיד בפריימריז (או בשפתו היצירתית "ניצח את כל הסוקרים"), מסתובב עמיר פרץ עם עת החפירה שלו ועם השלד העדתי בכל סניפי המפלגה ומראה לכולם את מה הוא רוצה לקבור, רק שבינתיים השלד הזה מתחיל להעלות עור בשר וגידים ובקרוב הוא יסתובב כבר בעצמו עצמאי בשטח ובסניפים.

טריפונס בירושלים

המודעות שמבשרות על הופעה קרובה של טריפונס משכו אותי אל במה קטנה שעיצבנה את מוכר הדגים שלא הצליח לתפקד בדוכנו עם כל הרעש המוזיקה וההתגודדות של עובדי האורח. דווקא מול הדוכן שלו באמצע השוק תקעו לו את במת ההופעות ביום ששוק מחנה יהודה אירח את לוחמי גולני סביב שולחנות אוכל ולהקה שניגנה מוזיקה יוונית-מזרחית וים-תיכונית כזו שהייתה מביאה את טומי לפיד להתמוטטות עצבים תרבותית. אבל הלוחמים הצעירים של גולני שרו בכיף עם הזמרת, נופפו בדגלים, כשפה ושם פקח עירוני מיוזע התחבק והצטלם עם אחד מביניהם, בנו שלו או בן אחיו או נער שהכיר כילד מהשכונה. כי הילדים של השוק הם גולני, לא חיל האוויר ולא סיירת מטכ"ל של בוגרי הטכניון ויוצאי הקיבוצים. גולני זה השוק והשוק שלהם אירח אותם באהבה. זה היה צנוע, חביב, נעים ולא מתלהם. מין בועת זמן מקומית של שוק מחנה יהודה הירושלמי. ואני הסתכלתי על הנערים הצעירים הללו, עם זיפי הזקן הראשונים שלהם, שמאמינים במדינה ומנופפים בדגליה, וספק אם הם יודעים בכלל מיהו וינוגרד. וידעתי שכשיגיע הרגע הם יהיו מי שירוצו ראשונים בתעלות העפר והסלע בגולן ובלבנון כדי לטהר אותן מכל מי שחורש רעה נגדנו, והם יעשו זאת בלי חשבון ובלי היסוס ובלי שאלות, ונשבעתי שארור יהיה האיש שישלח אותם שוב למלחמה הלא נכונה.

ממהרים לפרוש

גם רו"ח אבנר נוקרי, מנהל מח' חקירות במס הכנסה, פורש החודש מרשות המיסים ועובר לשוק הפרטי. בכך הוא מצטרף לבכירים אחרים ביניהם מנהל היחידה למודיעין שטח, סגנית היועץ המשפטי של הרשות, 2 יועצים של מנהל הרשות והיועצת המשפטית של המח' הבינלאומית, שכולם פרשו לאחרונה בדחיפות מרשות המיסים, וזה לא כולל את הבכירים שפרשו למעצר. מעניין אם הגורם לפרישות הללו הם רק הפיתויים הכספיים מבחוץ, או שנילווה להן הפחד מחקירת המשטרה המחפשת כיום ברשות המיסים את המעורבים ברשת הפיתויים שבפנים.

ראו מה שחגורה יכולה לעשות

אזרח נתפס כמה פעמים כשהוא נוהג בלי לחגור חגורת בטיחות. לא נהיגה בשכרות, לא מהירות מופרזת, לא עקיפה מסוכנת ואפילו לא שיחה בסלולרי בזמן הנהיגה. ברור הוא לא סיכן אחרים – מקסימום את עצמו, אבל על זה הגאונים של התחבורה שללו לו את רשיון הנהיגה ושלחו אותו לבחינה בתיאוריה, שם הוא נבחן שוב על כל התמרורים ועל איך מאותתים בעת עקיפה של רכבת, מה שוודאי קשור מאוד לחגורה שהוא לא חוגר. אבל הסיפור שסיפר לי הבחור, יוסי חביב, על המתרחש במשרד הרישוי היה מדהים. ביקשתי שיישלח רק את טופס שלילת הרשיון שלו. הוא לא מצא את הטופס אבל שלח לי בדוא"ל את סיפורו. זה כל כך יפה ומקורי, שהחלטתי לארח אותו והביא את הדברים שכתב כלשונם. בלי שינוי כלשהו. וכשתגמרו לקרוא, אולי גם אתם תבינו למה בעקבות החוויה המרנינה הזו במשרד התחבורה הבחור זכר להדק את החגורה שלו, בטיסה לבוקה רטון, בפלורידה, ארה"ב, שם הוא התחיל לבנות לעצמו בית.

תחליפי חשמל

חברת החשמל לא דאגה בזמן לרזרבה ביכולת ייצור החשמל וברור שצפויה קטסטרופה ארצית אם תתרחש תקלת חשמל משמעותית באחת התחנות. לכן, בשקט ובחשאי נתכנסו השבוע ראשי החברה ובהם גם יו"ר הדירקטוריון מוטי פרידמן והמנכ"ל אורי בן-נון וגיבשו אסטרטגיה חדשה: הגדלה מיידית של תקציבי הפרסום ויחסי הציבור. חשמל הם אולי לא יספקו לכם, לרזרבות קילוואטים הם לא דאגו בזמן – אבל שום ועדת חקירה לא תוכל להאשימם שהם לא דאגו מראש להכין רזרבה אדירה של לוקשים ותירוצים בהם יאכילו ואתכם בעת המשבר.

לקריאת המכתב של יוסי חביב
תאריך:  08/06/2007   |   עודכן:  13/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
נא לתקן. את חפירה ! ולא בע' ל"ת
למערכת NFC  |  8/06/07 18:32
 
- את לעשות להשם, הפרו תורתך ל"ת
שמחה ניר, עו"ד  |  9/06/07 01:00
2
אתה המומחה בזה
פריצי כהרגלו  |  8/06/07 19:02
3
חשין ומצא נא זכרו-אתם בדימוס.. ל"ת
יוחי  |  8/06/07 19:30
4
הסכמתי עם הרוב חוץ מהחגורה
רוני מהדרום  |  8/06/07 19:48
5
שום שנאה לחרדים הפעם,מה נשתנה?
אביבי  |  8/06/07 20:15
6
פריצי, מדוע את יורד על מצא?
משפטן ותיק  |  8/06/07 21:00
 
- צריך להציגם בקלונם ובמערומיהם
שמחה ניר, עו"ד  |  9/06/07 01:28
7
המדינה היחידה בעולם
אבי קרן  |  8/06/07 21:30
8
כרגיל פריצי אתה ענק ....!!!
שרהלה   |  8/06/07 22:02
 
- לא כך
פריצי כהרגלו  |  8/06/07 23:36
9
דמגוגיה
אורי פ  |  8/06/07 22:05
 
- בייניש - פקידה שהפכה לשופטת
וככה זה נראה  |  8/06/07 22:56
10
כבישים ועברינים
ע.ג1  |  9/06/07 16:13
11
פריצי המפסידן הגדול
קוראות  |  19/06/07 14:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר חיים משגב
החשש של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, מפני 'פוליטיזציה' של התפקיד שבו הוא מחזיק עתה נשמע קצת מוזר
עו"ד יוסי דר
חאלד משעל משגר מכתב לאברהם בורג: "אתה באמת בחור טוף טוף. אנחנו כאן אוהפים אותך הרבה הרבה. באמת אלקוראן אלכרים, אתה יותר טוף בשפילנו יותר מאלף שהידים שלנו"
רונן ליבוביץ
אנשי שדרות שהגיעו לוועדת הכספים לא התפלאו על נפילת הקסאמים בזמן הדיון אך התאכזבו מדבריו של ראש הממשלה    מאוכזבים נוספים בכנסת היו ח"כ מיכאל איתן ואנשי הקהילה ההומו לסבית שראו איך מול עיניהם מועברים הצעות חוק הנוגדות, לדבריהם, את רוח הדמוקרטיה    ומדוע כועסים חברי הכנסת חסון ונוקד על התקשורת    המאה ועשרים
ד"ר ניצן יניב
עולם המושגים של תורות מזרחיות בכלל ושל הרפואה הסינית בפרט יכול להסביר את התופעה של ההפחתה בשימוש בטלפון סלולארי ובמכשירים חשמליים אחרים כמשלבת מרכיבים גופניים ונפשיים
עמי עצמון
בראיון ל-Nfc משדר עורך הדין איתן ארז המתמודד על תפקיד ראש לשכת עורכי הדין, אופטימיות רבה ומבטיח להעניק לציבור הבוחרים תמורה מלאה בעד האגרה    "אשקם את הלשכה ואדאג כי במהלך כהונתי יועברו לעורכי הדין הכנסות בסך מיליארד דולר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il