X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האפשרות שביבי נתניהו יעלה לשלטון דווקא כעת, כאשר מפלגת העבודה ערוכה פחות לכך, אינה מופרכת, ועשויה להכניס את מפלגת העבודה למדבר האופוזיציה לזמן רב
▪  ▪  ▪

אכן, כיום אנו עומדים בפני ההכרעה האמיתית שעל פיה ייקבעו דרכה העתידית של מדינת ישראל וצביונה של מפלגת העבודה. בעת הזו כל אחד ואחת צריכים לשאול עצמו שוב ושוב, מי מבין המועמדים יכול לנצח את בנימין (ביבי) נתניהו בבחירות הכלליות העתידיות, את מי אנו רוצים יותר לראות בראש ההנהגה בזמן מלחמה שתכפה עלינו, ולמי יהיה האומץ ללכת לשלום אמיתי ולשלם את המחיר.
אין מחלוקת על כי נוצר למפלגת העבודה סיכוי אמיתי לחזור ולהוביל את המדינה בדרך נכונה יותר. כדי לנצח בבחירות הכלליות אנו חייבים להציב בראשנו אדם בעל ניסיון מוכח ובשלות במנהיגות לאומית, אדם המאחד סביבו כוורת הנהגה הפועלת בשיתוף הדוק ומתוך מחויבות חברתית, מדינית וביטחונית, ברוח ערכי היסוד של תנועתנו.
אי לכך, אנו חייבים להתלכד מאחורי איש אחד והוא אהוד ברק, ולחדול כבר כעת מכל מיני סינדולים ללא מחשבה מקדימה יתרה, המונעות במקרה הטוב על-ידי גחמות אישיות. אני מתכוון בין היתר לסינדול של אופיר פינס, שכתנאי להעברת תמיכתו לאהוד ברק, ברק יבטיח קבל עם ועדה שהוא יפעל לגרום להתפטרותו של אהוד אולמרט ואם הוא לא יתפטר מרצונו, אז מפלגת העבודה תצא מהממשלה וילכו לבחירות כלליות. זה סיכום רע למפלגת העבודה ואסביר בהמשך.

סוגיית הסינדול של אופיר פינס

מדוע להפעיל כעת לחץ ולסנדל את אהוד ברק ולקבוע מראש בראש חוצות כתנאי, שאם אהוד אולמרט לא יתפטר, אזי יוצאים מהממשלה והולכים לבחירות כלליות, מדוע לא לדון בנושא כה משמעותי בעיתו?
מדוע לעקוף בהחלטה כזו של סינדול את מוסדות המפלגה הרשמיים? מה אין מוסדות כמו מרכז המפלגה, או לשכת המפלגה בה צריכים להתקבל החלטות מסוג אלו? מדוע להפוך את הסינדול כתנאי ועוקף מוסדות המפלגה?
על כולם לדעת שמשמעויות ההליכה לבחירות כלליות כעת, כדרישתו של אופיר פינס, הן:
א. הכנסת המדינה לשיתוק ומערבולת בחירות טרם זמנן יש לה רק חסרונות. מה עוד, שאנו לא יודעים איזה הנהגה תיבחר. אולי יותר גרועה ויותר חסרת ניסיון.
ב. האפשרות שביבי נתניהו יעלה לשלטון דווקא כעת, כאשר מפלגת העבודה ערוכה פחות לכך, אינה מופרכת, ועשויה להכניס את מפלגת העבודה למדבר האופוזיציה לזמן רב. אכן זו תוצאה רעה מאוד למפלגת העבודה ומכך לא יהיה לה תקומה.
ג. ומה עם היציבות השלטונית שלכל אזרח בר דעת אכפת ממנה?העובדות הן שב-58 שנות קיומה של המדינה הושבעו 31 ממשלות והושבעו 17 כנסות. כלומר, קצת פחות משנתיים בממוצע לממשלה. אולי זה גן עדן לפרשנים הפוליטיים בתקשורת, אך מה זה עושה למדינה כולה? טירוף מערכות!! אין הגדרה הולמת יותר. שרי מפלגת העבודה הרי עושים דבר במשרדי התשתיות, הרווחה, החינוך והחקלאות, האם לזרוק הכול על-מנת שיידרש להתחיל שוב מחדש?

סוגיית ראש הממשלה אהוד אולמרט

קיימות למעשה שתי אפשרויות:
אפשרות א' - אולמרט אחר פרסום המסקנות הסופיות של ועדת וינגורד, מחליט להסיק מסקנות ולהתפטר, אז נגמר כל הסיפור, ואם לא הולכים לבחירות כלליות, מפלגת קדימה בלית ברירה תעמיד מועמד אחר, כנראה ציפי לבני או שאול מופז. הממשלה בחיזוק הנבחר ממפלגת העבודה והשרים ימשיכו ויחזקו את הממשלה מבפנים,ישפיעו על מדיניות הביטחון, הכלכלה והרווחה עד מועד הבחירות הכלליות שייערכו במועדן.
אפשרות ב' - אם ועדת וינוגרד לא תסיק מסקנות אישיות כלפי אהוד אולמרט, והוא לא יאלץ להתפטר, אזי מדוע על-ידי סינדול, לקבוע מראש כי מפלגת העבודה תצא מהממשלה ותפעל לקיום בחירות כלליות?
לדעתי יש באפשרות השנייה, בהישארותו של אהוד אולמרט כראש ממשלה, גם יתרונות לא מעטים והם:
א. דווקא כיום, אולמרט כראש ממשלה מתפקד בהחלט באופן סביר בניהול הממשלה. כאחד שניכוה במלחמת לבנון השנייה, הוא פועל נכון וכבעל ניסיון, הרי הוא עבר משהו. הניסיון הוא הרי מעלה יקרה מפז.
ב. מדוע על מפלגת העבודה לפעול בהתערבות בחיי מפלגה אחרת(קדימה) בעניין מי יעמוד בראש רשימתה? לא היינו רוצים שיקרה גם הפוך.
ג. העמדת אדם חסר ניסיון כראש ממשלה מתוך רשימת קדימה דווקא כעת, מול האיומים והבעיות שהמדינה ניצבת כיום בפניהם, היא לא הגיונית. אפילו אולמרט כבעל ניסיון ו"בוגר" ועדת וינוגרד טוב יותר מציפי לבני או שאול מופז לדוגמא.
ד. חשוב גם לזכור שבסה"כ איתרע מזלו של ראש הממשלה אולמרט, שנקלע למלחמה זו, שאינה בתחום מומחיותו. ולכן, זו טרגדיה אישית שלו. אך עם זאת העולה גם מדוח וינוגרד מעיד עליו, שהוא איש נבון, פיקח ומוכשר, בעל ניסיון פוליטי ממושך יותר מאשר אחרים, בעלת יכולת התבטאות מעולה, אינטליגנט ובקי בהליכות עולם, ויכול היה לקנות את עולמו חרף היותו נרדף על-ידי מבקר המדינה, בצדק או שלא בצדק (וזאת נדע מאוחר יותר). אין לנו עודף במנהיגים כאלה.
כך שאם אהוד אולמרט לא ייאלץ להתפטר על-ידי ועדת וינוגרד, ויישאר בתפקידו, השד לא נורא כל כך, זה יאפשר שילוב העבודה בממשלה, כאשר היא יותר קובעת ומשפיעה, נותן לה זמן להתארגן, להתבסס, לשקם את המפלגה עד לבחירות הכלליות במועדן, ולנצח.

סיכום

מפלגת העבודה, שאיבדה את ראשות הממשלה לפני יותר משש שנים, היא כיום שותפה בממשלה שבמרכזה מפלגת קדימה. השפעת העבודה על המדיניות הישראלית DSUKV ודאי יותר מאשר אם היא תהיה מחוץ לממשלה/ האחריות העליונה מוטלת על אהוד אולמרט, אך גם העבודה על שריה לא יוצאת נקייה מכך, ואם היא תצא מהממשלה, היא תתפרק מנכסיה המועטים ויכולתה להשפיע על מדיניות הממשלה ובכך ולא תחמוק מדין הבוחר.
לאור זאת,כדי לנצח, אנו חייבים להתלכד אחרי מנהיגות אחת והיא אהוד ברק, ולחדול ממאבקים פנימיים ויצירת מחנאויות וסינדולים.

הכותב הוא סופר ופובליציסט, סא"ל (בדימ.) וחבר מפלגת העבודה.
תאריך:  10/06/2007   |   עודכן:  10/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על הסכם ברק-פינס
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
נתניהו תומך בדורית בייניש
נתניהו = רכיכה  |  10/06/07 15:04
 
- אתה רכיכה של אולמרט והמושחתים ל"ת
המאבחן  |  10/06/07 16:49
 
- נכון מאד ל"ת
הרכיכה של אולמרט  |  11/06/07 01:50
2
אסור לבחור בנתניהו לרה"מ. הוא
מנפגעי הפרקליטות  |  10/06/07 16:21
3
הלאה המושחתים.
בין מוץ לתבן  |  10/06/07 19:14
4
אני מקווה שתמיכתו של נתניהו
פנחס  |  11/06/07 00:22
 
- נתניהו גמור אצלי
השפן מקיסריה  |  11/06/07 01:57
5
ביבי בן ערובה של כנופית המשפט
מבין עניין  |  11/06/07 09:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי ברק
מצעד הגאווה בירושלים, לא יוכל אולי לקדם את זכויות ההומוסקסואלים, אבל הניסיון הנואל למנוע אותו בחקיקה, מכרסם כרסום נוסף בדמוקרטיה הישראלית. במקום חוקים חשוכים כאלה, על הכנסת לחוקק חקיקה שתעניק זכויות אזרח מלאות גם למי שהינם הומוסקסואלים ולסביות
גורי גרוסמן
ביציאתו של בורג מן הארון מתברר, שהוא מתחרה בגרועים שבאויבינו, ולהם לא נותר אלא לתרגם את ספרו ולהפיצו ברחבי העולם, כדי להוכיח שמי שהיה יו"ר ההסתדרות הציונית ויו"ר הפרלמנט הישראלי שולל את זכות קיומה של ישראל כמדינה יהודית
נרי אבנרי
עיניכם הרואות: ישראל לא התחייבה בהסכם אוסלו לעקור ישובים, ועקרה. הפלשתינים התחייבו להפסיק את הטרור - ולא הפסיקו. האבסורד הזה יש לו סיבה: השמאלנים יושבים לנו על הגב וצורחים לנו באוזן: בכל הצרות, המתנחלים אשמים!!! ככה שלושים שנה
רפי לאופרט
השגיאה החמורה ביותר במלחמת 1967 ברמה הלאומית היתה שישראל לא גלגלה כחלק ממהלכי המלחמה את המשך חילופי האוכלוסין בא"י המערבית, באזורי איו"ש - יהודים ממדינות ערב שבאו לישראל בתמורה לערבים שיצאו ממדינות ערב
אריק פורסטר
פולארד אינו גיבור ישראלי, ובהחלט אינו דרייפוס יהודי. הוא אדם חלש אופי שמכר את ארצו לכל המרבה במחיר, ושמעשיו גרמו - בעקיפין - להחזרת שיתוף הפעולה בין המוסד ובין הסי.איי.אי שנים רבות אחורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il