X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את הלא-יוצלח וענונו, עליו הלביש השב"כ את תיק "הבוגד הגרעיני", מכירים כולם, אפילו גוגל העברי (600 אזכורים). את קרני, שבניגוד לוענונו הוא בוגד גרעיני מדופלם עם תעודות, התקשורת הישראלית מעדיפה לשכוח
▪  ▪  ▪

נסה לענות על שאלת הטריוויה הבאה (התשובה הנכונה מזכה אותך בשתי נקודות):
"הבוגד הגרעיני" הישראלי הוא -
1) מרדכי וענונו
2) אשר קרני
3) ד"ר יובל נאמן
רוב הקוראים יסכימו שמרדכי וענונו הוא הוא הבוגד הגרעיני בה"א הידיעה של ישראל, אך לצערי אינני יכול להעניק לכם יותר מחצי נקודה. התשובה הנכונה היא 'ב' - אשר קרני. וענונו העביר לעיתונים בריטים מידע שעסק בנושא שהיה כבר ידוע באותו זמן לכל ישראלי עם איי.קיו של למעלה מ-70 - שישראל מייצרת בדימונה פצצות גרעיניות. קרני, לעומתו, מכר מרעומים לפצצה הגרעינית המוסלמית של פקיסטן.
את קרני לא מכירים בארץ. נסו להכניס את מילות המפתח "אשר קרני" למהדורה העברית של גוגל ותמצאו שהאיש לא קיים, פרט לאזכור בודד מתחילת 2004 שהופיע ב"תיק דבקה". מעריב, ידיעות, הארץ? לא שמעו עליו. את הלא-יוצלח וענונו, עליו הלביש השב"כ את תיק "הבוגד הגרעיני", מכירים כולם, אפילו גוגל העברי (600 אזכורים). את קרני, שבניגוד לוענונו הוא בוגד גרעיני מדופלם עם תעודות, התקשורת הישראלית מעדיפה לשכוח.
אז מיהו אשר קרני? יהודי אורתודוקסי, רב-סרן לשעבר בצה"ל עם שירות ארוך בקבע, שבשלב מסוים ירד לדרום-אפריקה והיה מעורב בעסקות נשק בין ישראל וממשל האפרטהייד של אותה תקופה. לאחר שנלסון מנדלה עלה לשלטון החל קרני לעבוד כסוכן עבור "איגל טכנולוג'י", חברה העוסקת ביבוא ויצוא של חלקי חילוף אלקטרונים, ונחשב לסוכן מצטיין. הוא פיתח גם קשרים חזקים בקהילה היהודית המקומית ושימש פעמים רבות כשליח ציבור בבית הכנסת כשהרב חלה או היה מחוץ לעיר.
שנים מאוחר יותר, החלו הממונים עליו בחברה להבחין בתופעה מוזרה: תפוקתו של קרני ירדה, בעוד שמספר השעות שבילה במשרדו - ועל הטלפון - עלה. הם החליטו לשכור את שירותיו של חוקר פרטי כדי לברר אם אשר קרני מבצע פעולות יצוא ויבוא פרטיות מבלי לשתף את מעבידיו בעסקותיו. הדוח של החוקר אימת את חשדותיהם, וקרני פוטר. בערך באותו זמן החלה משטרת דרום אפריקה להתעניין בקרני, לאחר שמקור אנונימי העביר אליה התכתבויות אימייל בין קרני לבין לקוח פקיסטני, העוסקות במכירת מרעומים גרעיניים עבור "הפצצה המוסלמית" של פקיסטן (כפי שנודע מאוחר יותר, פקיסטן מכרה את הידע הגרעיני שלה ללוב, אירן וצפון-קוריאה). המשטרה העבירה את המידע שאספה לידי האפ.בי.איי.
לפני שנים מספר התפרסם חלקו של מפיק הסרטים ארנון מילצ'ן בהברחת מרעומים גרעיניים לארץ תוך שימוש במדינה שלישית כיעד וסיווג המרעומים כחלקי חילוף עבור מכשירים רפואיים. אשר קרני ניסה להשתמש באותה שיטה. הרעיון היה לייבא את המרעומים מארה"ב לדרום אפריקה כחלקי חילוף רפואיים, ולייצאם מיד לפקיסטן. קרני עבד קשה על מימוש העסקה שהיתה אמורה להפוך אותו לאדם עשיר מאוד, וכשהרגיש שהוא זקוק לשבועיים של חופשת-סקי, לא חשב פעמיים ועלה על מטוס לחופשה בהריה המושלגים של קולורדו. בנמל התעופה הבינלאומי של דנוור ציפו לו סוכני האפ.בי.איי והוא נלקח למעצר.
לפני שנפסק גזר דינו (קרני קיבל שלוש שנים בבית סוהר פדרלי) סיפר התובע שבשיחות טלפוניות מהכלא עדיין ניסה קרני להביא לסיום מוצלח של עסקת המרעומים, כדי שיוכל לקבל את עמלתו. בדרום אפריקה הוא הותיר מאחריו גשרים שרופים וחברים לשעבר שאינם מסוגלים להאמין שיהודי דתי, מעמודי התווך של הקהילה היהודית, יבגוד בעמו למען בצע-כסף.
מדוע לא זוכה הסיפור לפרסום בארץ? איני מאמין שהתשובה קשורה לצנזורה הצבאית. הסיפור כוסה בצורה נרחבת בידי מרבית עיתוני העולם, כך שאין סיבה לצנזרו. קשה גם להאמין שהסיפור מביך מדי, ביחוד לאחר פרשת אלחנן טננבאום. יתכן שהסיבה היא שהסיפור, פשוטו כמשמעו, מפחיד. קשה לקבל את העובדה שרב סרן בצה"ל מסוגל, ללא התמודדות נפשית קשה, למכור מרעומים גרעיניים לאויבי עמו.
קיימת כמובן גם האפשרות שוענונו נזרק לכלבים כי הוא "אחד מהם", גם מזרחי וגם מוזר. קרני, לעומתו, הוא אחד משלנו, כיפה סרוגה, בוגר קיבוץ, קצין צה"ל. כשהבן המוצלח עושה דבר שלא יעשה, שותקים, ומעמידים פנים שדבר לא קרה.

תאריך:  14/06/2007   |   עודכן:  14/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בגידה במדינה או אפליה עדתית?
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
זה נבלה וזה טרפה ל"ת
א מ רול  |  14/06/07 09:54
2
חשיפה מדהימה!
מ.פ.  |  14/06/07 10:44
3
evry body hate the jew
money money  |  14/06/07 14:09
4
פרשת אירן-גייט ונחום מנבר
ניצה  |  14/06/07 17:42
5
ווענוו קדוש,קדוש,קדוש
מוני יקים  |  14/06/07 19:05
 
- מוני יקים משחק מילים -מוקיון?
אמת,פשוט אמת  |  15/06/07 03:34
6
הספור, מענין. המסקנות שלך, לא!
הניה  |  14/06/07 19:25
7
מעניין,יש לך כשרון סילוף מדהים
שאול א.  |  15/06/07 12:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
פיליפ סטארק צחק מהרצל חבס, שממנו יוסף קנה דירה. אבי שקד יתקין דלתות בזול בהודו. וכמה קילומטר צנרת יש במגדלי עזריאלי?
ד"ר יובל ברנדשטטר
הציונות הדתית מדברת בעיקר אל עצמה. לכן הציבור הרחב לא מתייחס אליה, גם אם היא חומת המגן של ישראל
סטנלי פישר
נאום נגיד בנק ישראל, הפרופסור סטנלי פישר, בפני ועידת שוק ההון השנתית של The Marker [13.06.07]
צבי גיל
לא ייאמן כי ייקרא? ייאמן ועוד איך... שיש בדיות, תרמיות וזיופים מתוחכמים ביותר באינטרנט    אך מסתבר שלא רק בו אלא גם בענף החזותי השמרני יותר - הטלוויזיה    באינטרנט מדובר בזיופים, כדי לעורר תשומת לב, בבדיות לשם עקיצת גורם מסוים, לעתים זה מופיע כנושא אקטואלי ולפעמים כסוגיה היסטורית    הצד השווה שהם גימיקים פסולים ולעתים גם מצמררים    למנוע אותם אי אפשר, למנוע הפצתם-רצוי
אסתר הרצוג
הלחץ על קולט אביטל - כמשל ללחץ על נשים לוותר על חלקן בהנהגת החברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il