X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך לדברי עורכות הדין של מוטי גילת "תצהירים שהגישו שילה דה בר ומשה ורדי מלאים באמירות - 'נוני אמר ככה ונוני אמר אחרת'"
▪  ▪  ▪
התובע כפר בסמכות העורכים. מוזס [צילום: פלאש 90]

האם העיתונאי מדרכי (מוטי) גילת זכאי לפיצויי פיטורין, האם הוצרו צעדיו בידיעות אחרונות ומדוע בעל העיתון ארנון (נוני) מוזס לא הגיש תצהיר לבית הדין - שאלות אלה ואחרות עלו במהלך דיון שהתנהל היום בבית הדין לעבודה בתל אביב. השופטת חנה טרכטינגוט תכריע בעניין בימים הקרובים כאשר תפסוק, לפי הסכמת הצדדים, סכום פיצוי לגילת שינוע בין 260 אלף שקלים ל-700 אלף שקלים. גילת תבע 1.7 מיליון שקלים וטען כי נאלץ לעזוב את העיתון לאחר שהמו"ל מוזס מנע ממנו לסקר עוולות שלטוניות וכי הוא זכאי לפיצויי פיטורים, פיצויים בגין עוגמת נפש, הפרשי שכר ועוד.
עורכות הדין של גילת, מיכל ליבן-קובי ולינדה עפרוני, טענו כי "אין מחלוקת כי גילת היה מבכירי עיתונאי ידיעות במשך יותר מ-30 שנה. התובע עשה הכל כדי לא להיות במעמד שבו הוא נמצא כיום". באות כוחו של גילת הוסיפו בעניין התצהירים שהגישה ידיעות לבית המשפט (של העורך הנוכחי שילה דה בר והעורך הקודם משה ורדי) כי "כל הסכמי השכר של גילת סוכמו מול מוזס, למעט אחד שבו גם ורדי היה מעורב. למרות זאת לא ניתן תצהיר של מוזס. כל התצהירים מלאים באמירות של עדות יד שנייה כמו 'נוני אמר לי ככה ומר מוזס אמר לי ככה'. מוזס בחר שלא להגיש תצהיר ולא בכדי".
עורכות הדין טענו כי רכיב השעות הנוספות במשכורתו של גילת היה חלק אינטגרלי מהשכר וכי גילת הצהיר על 200 שעות נוספות מדי חודש מאחר שכך סוכם בין הצדדים. הן אמרו כי "כך עבד המנגנון, ועובדה כי גם בנושא המענקים להחלפת הרכב, גילת מעולם לא היה צריך להראות קבלה שאכן רכש רכב חדש".
ליבן-קובי ועפרוני ביקשו כי גילת יקבל גם החזר הוצאות בית משפט והפרשי הצמדה ואמרו כי "בידיעות אמרו לגילת 'תקבל את הכסף אבל לא יישאר לך כלום כי תצטרך לשלם הכל לעורכי הדין'. הם הטילו עליו אימה וגם איימו על הפנסיה שלו. התובע שילם יותר מ-100 אלף שקלים בגין טיפול משפטי בפרשה ולדעתנו העיתון השיג את מבוקשו - שלא יישאר לגילת הרבה מהסכום".
עורך הדין של ידיעות אחרונות, אשר סלע, ענה לטיעוני התובע ואמר כי "התובע עזב מיוזמתו - אין מחלוקת בעניין הזה. הוא עזב ומיד עבר לעבוד בחינמון 'ישראל היום' ומן הסתם חתם על חוזה עוד כשהיה ב'ידיעות' או לפחות ניהל משא-ומתן. כשהלך, לקח איתו חומרים, מסמכים, שני תחקירנים ובעצם יחידת הפקה שלמה. זה היה צעד מתוכנן שלא נבנה בדקה. ההתפטרות שלו כלל לא איפשרה למעסיק לתקן את הטענות שבגינן ביקש להתפטר".
סלע הוסיף כי "ההתפטרות הגיעה בסופה של תקופה ארוכה שבה כפר התובע בסמכות העורכים והימרה את פיהם. בנוגע לטענות שהעיתון השתיק אותו והצר צעדיו - לא היה תחקיר אחד שהתובע ביצע ושלא פורסם. במשך שנים הוא מבקר את עורכי העיתון וכאשר כל החלטה היא מבחינתו סתימת פיות - הפנייה לא מתאימה או שאינה בחלק העליון של השער או בגודל האות הרצוי מיד נהפכת לקנונייה פוליטית".
סלע הוסיף כי גילת הפסיק לקבל חלק מסכומי הכסף שנהנה מהם בעבר כבר מספר שנים בטרם התפטר ואמר כי "למעלה מ-3 שנים לא שולמו לגילת התוספות אך הוא מחל על כך והמשיך לעבוד. התנהגות זו של גילת היא לא עילה להתפטרות בדין מפוטר (כלומר שייחשב כאילו פוטר) אלא ראיה להשלמה ויתור".
על טענת השעות הנוספות שלטענת גילת הן חלק מהשכר הקובע אמר סלע כי "זאת רמאות לשמה". גילת הגיב לכך לאחר מספר דקות ואמר בכעס כי "העסקתם רמאי במשך 30 שנה. אתה לא מתבייש?". השופטת טרכטינגוט תכריע בימים הקרובים בנוגע לגובה הפיצוי שיקבל גילת.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  27/01/2010   |   עודכן:  27/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נוני מוזס לא הגיש תצהיר לבית המשפט, ולא בכדי"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
גילת "הצהיר" על 200 שעות
נוספות לחודש ?  |  27/01/10 15:00
2
וגילת עמד על דוכן העדים?
הפחדן  |  27/01/10 17:56
3
דון מוזס גיוניור במדרון תלול ל"ת
dodel  |  27/01/10 20:21
4
מוזס הוא המפיונר של ישראל
זה הסיפור  |  27/01/10 20:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
רז נזרי, עוזרו הבכיר של היועמ"ש היוצא מני מזוז, מסר במכתב תשובה לתנועה לאיכות השלטון כי למרות המאמצים המרובים, טרם השבילו ההליכים לקבלת החלטה ע"י מזוז    ציין עוד כי באחרונה התעוררו מספר עניינים שהצריכו השלמות חקירה
עופר וולפסון
מסקירה של עמותת "קו לעובד" עולה כי במשך 39 שנה מרבית הכספים שהופרשו מעובדים פלשתינים לצורך תנאים סוציאליים, הועברו למעשה לקופת האוצר
אלעזר לוין
אלי אלעזרא חושף נתונים על מצבה העכשווי של החברה
עופר וולפסון
עלה מ-547 מיליארד שקל בסוף 2008 ל-596 מיליארד שקל    גיוס החוב בשנת 2009 היה גבוה ביחס לשנים קודמות    הרוכש הגדול בהנפקות האג"ח ב-2009: בנק לאומי
מאיה שני
קוריאה הצפונית פתחה באש לכיוון דרום וזו השיבה לה במטח יריות    פרשנים מעריכים כי פיונגיאנג מעוניינת לסיים באופן רשמי את מלחמת קוריאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il