X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תלונה של מתמחה לשעבר במשרד יגנס-טויסטר-בירן לוועדת האתיקה בלשכת עוה"ד חושפת כי בניגוד להנחיות, לא תמיד משולם למתמחים שכר על שעות נוספות יו"ר ועד מחוז ת"א: התקבלו תלונות רבות בנושא
▪  ▪  ▪
הזכויות נרמסו [צילום: AP]

האם משרדי עורכי הדין הגדולים מקפידים על הנחיות לשכת עורכי הדין בנוגע לתשלום שעות נוספות ותנאים סוציאליים למתמחים העובדים בשירותם? לא - אם לשפוט על-פי תלונה מפורטת שהוגשה בימים האחרונים לוועדת האתיקה של ועד מחוז תל אביב בלשכה על-ידי מתמחה לשעבר במשרד עוה"ד "יגנס-טויסטר-בירן ושות'".
בתלונה, שהגיעה לידי "גלובס" ומתפרסמת כאן לראשונה, מתאר עו"ד אלפי שאולי את התלאות שעבר במהלך השנה שבילה בהתמחות במשרד. שאולי הוסמך לעריכת דין בחודש שעבר, ואת התמחותו במשרד סיים לפני חודשים אחדים. ואולם לטענתו, מעבר ליחס המחפיר שלו זכה במהלך תקופת התמחותו, אף לא שולמו לו כדין תשלומים בגין שעות נוספות. "אבקשכם", כתב שאולי לוועדת האתיקה, "להפעיל את סמכותכם ולשלול מהמשרד את הזכות לאמן מתמחים".
המהומה במשרד החלה, לטענתו, ביוני 2008, לאחר שוועד מחוז תל אביב שיגר לכלל המשרדים מכתב בדבר הצורך להקפיד על תשלום שעות נוספות לעורכי דין שכירים ולמתמחים, בניגוד למצב שהיה מקובל במשרדי עורכי הדין עד אז.
יו"ר ועד המחוז, עו"ד דורון ברזילי, כתב כי לפי החלטת ועדת האתיקה המחוזית, "במקרים שבהם לא יחולו המבחנים בדבר מידת מיוחדת של אמון אישי - יחול חוק שעות עבודה ומנוחה על עורך דין שכיר, והוא יהיה זכאי לקבל שכר בגין שעות נוספות".
הנחיה זו נכנסה לתוקף בספטמבר 2008, לאחר שכבר בינואר אותה שנה קיבל הוועד המרכזי של הלשכה החלטה, שלפיה יש לשלם למתמחים עבור שעות נוספות.

סיוט מתמשך

"עם הפצתו של המכתב התנהלו שיחות מסדרון בין עורכי הדין והמתמחים", כתב שאולי בתלונתו, "תוך ניסיון לשער מה תהיה ההשלכה על שעות העבודה והשכר במשרד. המתמחים החליטו לפנות לשותפים ולקבל את התייחסותם למכתב, אך התייחסות שכזו לא הגיעה. ימים אחדים לאחר מכן נקראנו בבהילות לחדר הישיבות הגדול במשרד. אחד השותפים החל בצעקות שהוא לא מאמין אילו מתמחים מועסקים במשרד, העוסקים בחישובים על מה שמגיע להם".
מאז אותה ישיבה, טוען המתלונן, הפכו חייו במשרד לסיוט מתמשך, ומאחר שהאצבע הופנתה כלפיו כמי שאירגן את התלונה מטעם המתמחים, לא התאפשר לו לבצע עבודות משפטיות, והוא אף "הוגלה" לחדר מבודד, הרחק מיתר חבריו המתמחים. ואולם, עיקר התלונה נסוב על כך שבמשך חודשים ארוכים הוא לא קיבל תשלום בגין שעות נוספות וקרן פנסיה, ותלוש השכר שלו "סובן".
"החל מחודש ינואר, לאחר תיקון החקיקה בנושא", כותב שאולי, "נעשו שינויים בהצגת תלוש השכר. בעקבות התיקון, המשרד 'סיבן' תלוש שכר כך שיהיה חוקי לכאורה. שכר העבודה הופחת ועמד על שכר מינימום, וניתנה הוראה למתמחים - בקריצה כמובן - שלא להישאר אחרי השעה 19:30. למרות שמי שהלך בשעה זו, התנהלותו נתפשה כזלזול חמור במקום העבודה".
לטענתו, רישום שעות הנוכחות שהוטל על המזכירות לא שיקף את המציאות, מאחר שנאסר על המזכירות לרשום שעה מאוחרת מ-19:30 בדוח, גם אם שעת היציאה בפועל הייתה מאוחרת יותר.

שורת תלונות

יו"ר ועדת האתיקה במחוז תל אביב, עו"ד אפרים נוה, מסר כי "התלונה התקבלה והועברה לתגובת המשרד. התלונה תטופל כיתר התלונות ותועלה לדיון בוועדת האתיקה".
יו"ר ועד המחוז, דורון ברזילי, מסר כי "בתקופה האחרונה אנו עדים לשורה של מקרים ותלונות של עורכי דין, שסבורים כי נרמסו זכויותיהם כתוצאה מתנאי העסקתם. אנו מקווים שיופנם אחת ולתמיד המסר, ומחוז תל אביב הוא הראשון מבחינת שמירת זכויות העובדים ושמירת החוק".
ממשרד יגנס-טויסטר-בירן ושות' נמסר בתגובה לתלונתו של עו"ד שאולי כי "המכתב והאיש אינם ראויים לתגובה. מאז ומתמיד הקפדנו ואנו מקפידים על כל הוראות הדינים, לרבות דיני עבודה".

פורסם במקור: אתר גלובס
תאריך:  28/01/2010   |   עודכן:  28/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתמחים במשרדי עו"ד: לא משלמים לנו על שעות נוספות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה תגובתו של עו'ד יורם שפטל ? ל"ת
מתמחה  |  28/01/10 17:08
 
- שעות נוספות.עושק בשכר.
מסורת  |  29/01/10 13:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך עולה מנתוני ההוצאה החודשית הממוצעת ביישובים עירוניים שערכה הלמ"ס לקראת ט"ו בשבט    לאחר שנת השמיטה ב-2008, שטחי הנטיעות בישראל שבו לרמה דומה לזו של 2006
עידן יוסף
32 איש נעצרו וחלקם חשודים בשלושה מעשי רצח, בהם של הכדורגלן לשעבר אלי אוזן, ושורת עבירות חמורות נוספות
עופר וולפסון
התעשיה האוירית מסרה אתמול לחברת יורואטלנטיק מטוס מסוג בואינג שהוסב מתצורת נוסעים לתצורת מטען    מטוס נוסף מהסוג שהוסב נמצא בימים אלו בשלב הסופי של ההסבה
גלית יצחק-אוגנוב
כל מי שמעוניין לנטוע עצים לרגל ט"ו בשבט או סתם מתכוון לטייל וליהנות מהנוף, להלן רשימת טיולים מומלצים    [נוטעים בחג / צילום: פלאש 90]
מאיה שני
נשיא צרפת הביע שאט-נפש מחילול בית הקברות היהודי קרוננבורג בעיר שטרסבורג    אמש רוססו כתובות אנטישמיות בבית הקברות בצפון צרפת במהלך אירועי יום השואה הבינלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il