X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך לדברי ח"כ יחימוביץ' הוסיפה ואמרה: "מעורבותו של שטייניץ במינוי היו"ר פסולה; על בנק ישראל להתערב בהקדם ולהפסיק את מחול השדים"
▪  ▪  ▪
בנק ישראל הוכיח את כוחו ויושרו. יחימוביץ' [צילום: פלאש 90]

"בנק לאומי (-1.84%, 1600.0) אינו מונרכיה עם שליט יחיד נצחי, ומאור אינה יכולה להיות יו"ר. מעורבותו הפוליטית של שר האוצר יובל שטייניץ במינוי הדירקטורים והיו"ר פסולה, אבל לא פחות חמורה ממנה מעורבותם הבוטה של בעלי ההון השותפים בבנק, הסבורים שיש להם זכות למנות את מי שאמור לפקח על ניהול הבנק". כך אמרה היום (ראשון) חברת ועדת הכספים ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה).
יחימוביץ' פנתה ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה), בבקשה לכנס את הוועדה בדחיפות בעניין זה. יחימוביץ' טוענת כי "מהלכיו הפסולים של שר האוצר שטייניץ בניסיון למנוע את מינויה של גליה מאור ליו"ר בנק לאומי אינם הופכים מינוי זה לכשר".
לדבריה, "הביקורת המוטחת בשטייניץ מוצדקת בהחלט, והניסיון לפעול ישירות מול ועדת המניות האמורה להיות משוחררת מלחץ פוליטי במטרה למנות מקורב לו או לנתניהו לתפקיד, הוא ניסיון פסול. אבל לביקורת קשה לא פחות ראויים השותפים בבנק, אשר כנראה התבלבלו ושכחו כי זהו רעיון מופרך שהם, שחלקם גם לווים מן הבנק, יקבעו גם מי יפקח על ניהולו. זהו מצב המפר קשות את האיזון בין טובת הציבור ובין טובת קומץ שותפים מרכזיים".
יחימוביץ' טוענת ש"בנק לאומי אינו מונרכיה שיש בה שליט יחיד השולט לנצח, ואחרי 15 שנים מוצלחות בניהול הבנק, לא חוקי, לא הגיוני, לא תקין ולא בריא שגליה מאור תהפוך להיות המפקחת הישירה על תפקודו של הגוף שזה עתה ניהלה והיא קשורה עם המעורבים בו בקשרים עמוקים וארוכי שנים. מוטב שגם בעלי ההון הבוחשים בקדרת המנוי וגם הפוליטיקאים - ימשכו את ידיהם לאלתר מעיסוק בעניין".
יחימוביץ' הוסיפה כי "מאידך אינה בטוחה שלוועדת המניות יש את העצמאות והכוח להיות עניינית בהחלטותיה, כך שאין ספק שנקלענו למצב מורכב".
יחימוביץ הדגישה ש"יש גוף אחד אשר בשנים האחרונות הוכיח שוב ושוב את מקצועיותו, כוחו ויושרו - וזהו בנק ישראל. אני סומכת על הנגיד סטנלי פישר ועל המפקח על הבנקים רוני חזקיהו כי כאשר יגיע הדבר לפתחם - והוא יגיע, ידעו לפעול בנחישות ובלא מורא כפי שפעלו בבנק הפועלים. רצוי אפוא, שיתערבו בהקדם במתרחש ויפסיקו את מחול השדים סביב הבנק".
חבר ועדת הכספים ח"כ חיים אורון (מרצ) קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר יובל שטייניץ, למשוך את ידיהם לאלתר מכל עיסוק בענייני בנק לאומי, ובפרט מהניסיון הבוטה להשפיע על זהות ראשי הבנק. אורון אמר את הדברים בעקבות פנייתו בסוף השבוע שעבר של שטייניץ לעו"ד מרגלית נוף העומדת בראש ועדת המניות של הבנק שבה הציג חוות דעת משפטית שלפיה גליה מאור כיום מנכ"ל בנק לאומי לא תוכל לכהן כיו"ר הבנק בטרם יחלפו שנתיים של צינון.
אורון סבור ש"כל מהלך הפרטת הבנק הינו מהלך נמהר ומיותר. המדובר במערכת שהוכיחה את יעילותה ואין רבב בדרך התנהלותה ולכן כלל לא ברור מה אצה הדרך לנתניהו ולשטייניץ להפרטת בנק לאומי".

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  31/01/2010   |   עודכן:  31/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בנק לאומי אינו מונרכיה עם שליט יחיד נצחי"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
גליה אוחזת בקרנות המזבח !
בושה וחרפה !  |  31/01/10 19:15
2
יחימוביץ' צודקת בהחלט!!! ל"ת
הניה  |  31/01/10 21:27
3
חנן וייס-לא רק שח"כ יחימוביץ
אינה צודקת  |  31/01/10 22:13
4
כל עוד לא מאוחר, שהמדינה
אמרתי לכם......  |  13/02/10 03:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
אחת המטרות: תיירים המגיעים לקברו של רבי יעקב אבוחצירה    כמו-כן תיכננו חברי הארגון לפגוע בספינות אמריקניות בתעלת סואץ
מתן טלמור
מתן טלמור אסף את הקוצ'יני כדי לראות עולם ולבדוק את תפריט החורף החדש של 'סושי בר בזל'    המסקנות: האוכל מצוין, המחיר משתלם, המלצרית חייכנית והקוצ'יני שיכור
כדי למנוע את תחילתו של משבר העשור הרביעי, לקחה תמר לזר את מיקה לטחון ארוחת בוקר של ערב ב'בנדיקט'    אחרי שנהנו מכל אבות המזון שיש לסינטה להציע, הבינו השתיים שהחיים מתחילים בגיל 30
בועז ארד
לדבריהם: "עצם קיומה של ישראל כהתגלמות מוצלחת ומשגשגת של זהות לאומית-דתית הנסמכת על שורשים היסטוריים, מהווה סתירה של רעיון האיחוד האירופאי"
מערכת אתר ערוץ הספורט
11 נק' לסנטר, 3 לגארד ב-77:82 של אולימפיאקוס מול אריס. 7 נק' לאליהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il