X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשלת ישראל ממשיכה לשחוק במרץ את ההרתעה הישראלית לכן, ירי קטיושות בצפון היה צפוי - כמו המשך ירי קסאם בדרום, וכמותו - הירי הבא גבירותי ורבותי, נמאס לי להגיד, "אמרתי לכם"
▪  ▪  ▪

המדור הסאטירי, "דבר אחר" - פעם ב"דבר" ואחר כך בידיעות אחרונות - מת, לצערי, בטרם עת ובטרם החליט ארקדי גאידמק לקנותו. הכרתי אישית כמה מכותבי המדור, ונהניתי כל שבוע משנינותם.
אחרי תאונת צאלים ב' של אהוד ברח, כתבו במדור את היצירה המדהימה: "נמנע צאלים ג'. החלה ההרשמה לצאלים ד'". כמה נכון וכמה מדויק (... גם כעת).
נזכרתי במדור הסאטירי ז"ל, כשהודיעו ברדיו על ירי של שתי קטיושות 107 מ"מ לעבר קריית-שמונה. בנוסף, הודיע צבא לבנון, כי חייליו איתרו רקטה מוכנה לשיגור, סמוך לכפר א-טייבה.
יכולתי להגיד, "אמרתי לכם", אך אני כבר צרוד. גבירותי ורבותי, קוראי וסובלי, נמאס לי להגיד זאת. כבר ארבעים שנה אני מנבא שחורות בתחום אי-בטחון המדינה, והן מתגשמות, לצערי. באחת הוועידות הבינלאומיות, אמר חברי מריאן, שאסור לתת לי לחזות...
הנה זה כבר מתחיל, ואת אחריתו מי ישורנו.
הירי בצפון - פחות משנה אחר המלחמה - היה צפוי. יכול להיות, שאין אלו ידי חיזבאללה, אך מה זה משנה?!
מי שמגלה חולשה בטבע - תוקפים אותו. כך, לצערי, גם ביחסים בינלאומיים. לאחר הטבח בבית-הספר בבסלאן ניסח זאת ולדימיר פוטין בחדות: "היינו חלשים, ולחלשים מרביצים". במילים אחרות הביע זאת - מזכיר לנו עמיתי גורי גרוסמן - פרופ' ישראל אומן, חתן פרס נובל על פיתוח "תורת המשחקים". אוסיף, כי זה מתאים מאוד גם לדעות של פרופ' תומאס שלינג, שותפו של פרופ' אומן לפרס.
"... מה אומר לנו האיש החכם הזה [פרופ' אומן]: הוא קרא לנו, 'קודם כל לטפל בעצמנו... מה שקורה בעזה הוא תוצאה של מדיניות כושלת ותבוסתנית של מדינת ישראל ב-15 השנים האחרונות... זו מדיניות שתביא לסופה של מדינת ישראל. זו לא רק מדיניות. זה הלך מחשבה תבוסתני. צועקים כל היום 'שלום שלום' ו'מחוות מחוות'. עושים ויתורים והתנתקויות ומגרשים מתיישבים. כל אלה משיגים בסופו של דבר את המטרה ההפוכה'. לדבריו [של פרופ' אומן] אין כאן משבר מנהיגות, המשבר הוא של כולנו, אנחנו העם שבחר במנהיגיו!!!".
ואם במנהיגות רופסת עסקינן - את הירי אפשר לפרש כקבלת-פנים לשני "גיבורים", המסמלים את השפל הנורא ("כשמגיעים לשפל המדרגה", אמרתי פעם, "מתגלה, שיש עוד גרם מדרגות מטה") בעוצמתה של מדינת ישראל: אהוד הברחן-השתקן, שר הביטחון החדש, ושימון, הנשיא הנבחר.
כזכור, כשנבחר ג'ון מיג'ור לראש ממשלת בריטניה הכינה לו המחתרת הקתולית IRA "מסיבת קבלת-פנים": בלב הסיטי של לונדון הציבו האירים משאית, שעליה הותקנו קני מרגמה, שתוזמנו לירות בשעת השבעתו.
לעומת זאת, כשראש הממשלה מדלג בין ניו-יורק לוושינגטון הבירה, כדי למכור בזיל-הזול כל דבר שזז ושאינו זז במדינתנו, על-מנת להפוך לאתרוג לקראת חקירתו באזהרה - קשה לייצר הרתעה אמינה למדינה, שהפכה את ההבלגה למדיניותה ואת הכישלון במבצעים צבאיים לאורח חיינו. בעיקר, תתקשה ממשלת ישראל לייצר הרתעה אמינה כשהיא מבליגה זה שנים על פגיעות גסות בריבונותה (אצבע הגליל, שדרות, חטיפת חיילים, מלחמת לבנון 2 וכיו"ב).
ב"חדשות מחלקה ראשונה" נמסר, כי בעקבות הירי, ראש הממשלה "קיבל עידכוני מצב ממערכת הביטחון ומגורמי המודיעין קודם פגישתו עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון [בניו-יורק].
"ממשרד הביטחון נמסר, כי שר הביטחון עמיר פרץ 'מקבל עידכונים על האירוע בצפון, עוקב אחר המצב ומוסר הנחיות בהתאם'. עוד נמסר, כי שר הביטחון שוחח עם הרמטכ"ל רא"ל גבי אשכנזי, ועם ראש הממשלה אולמרט". כלומר, אפשר להירגע, להוריד את הקסדות, לצאת מהמקלטים, לדלג על פני המיגון שטרם הוכן (עברו רק אחד-עשר חודש מהמלחמה, וגם את רומא לא בנו ביום אחד), ולפשוט את השכפ"צים.
והכי חשוב: "גם שרת החוץ ציפי לבני, השוהה אף היא מחוץ לישראל, קיבלה עידכונים על האירועים בצפון".

תאריך:  19/06/2007   |   עודכן:  19/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
הימין בראשות נתניהו - ניבא את שלבי ההשתלטות של חמאס על עזה. אבל ניבוי נכון אינו בהכרח מוביל למסקנה נכונה. ההינתקות היתה במקומה ולמרבה האירוניה, המצב הביטחוני והמדיני של ישראל בעולם לגבי עזה טוב יותר מבעבר בבחינת "החיוב שברוע"
אורי נטע
רשויות השלטון מזלזלות באזרח הקטן ומארג השחיתות והסיאוב מתבסס והולך בקצב גדול מקצב פרימתו ע"י מבקר המדינה, היועץ המשפטי לממשלה, ופרקליט המדינה
מוטי סדובסקי
כלים של בינה עסקית (BI) מספקים נקודת מבט מצוינת על הנתונים האנליטיים האחרונים שהתקבלו, אבל אם אתה רוצה לקבל נקודת מבט עתידית מדויקת, הפתרון טמון בשילוב Web Services יחד עם בינה עסקית
ד"ר יובל ברנדשטטר
כאשר ממשלת המנדט הישראלי צריכה לבחור בין הישות העברית לערבית, היא תמיד תעדיף לתמוך בערבית
אהרון רול
קומו אתם מוגי הלב מהעיתונות, המדיה, האקדמיה והמשפט, גלו אומץ ויושר אישי, טלו קורה מבין עיניכם והודו קבל עם ישראל ועדה אודות כשלונכם הקולוסלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il