X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סימני שאלה נוקבים ביחס לתקינות התנהלותו של עו"ד אילן בומבך במחוז תל אביב שוללים ממנו את היכולת להוביל את לשכת עורכי הדין בתקופה שאחרי הבחירות לראשות הלשכה
▪  ▪  ▪

לא התמודדתי במסגרת רשימה כלשהי בבחירות למוסדות לשכת עורכי הדין ולא פניתי עד היום בקריאה לתמוך במועמד זה או אחר. ברור היה לכל מי שהכיר את עמדותיי כי בתחומים חשובים, לא בכולם, הן חופפות לעמדותיו של עו"ד פסטינגר עבורו הצבעתי בסיבוב הראשון.
לא היו לי אשליות ביחס לסיכוייו של יראון ולא הופתעתי מהתוצאות. יראון, כדרכו, הוביל קמפיין ממוקד בו הבהיר במדויק בה הוא תומך ובמה לא. הוא לא הבטיח "מהפכה", "מרץ", "יזמה" ורעיונות חדשים וגם לא מנהיגות "ערכית ואיכותית", אלא,הביע את עמדותיו באופן קונקרטי. בחיים הציבוריים אלו שאינם מוכנים לעגל פינות, לעמעם עמדות,להתבטא בסיסמאות ולהיות נחמדים,משלמים מחיר.
לפני שלושה חודשים השמעתי תחזית קודרת ולפיה עו"ד אילן בומבך עלול להיבחר לראשות לשכת עורכי הדין. אנו לאחר הסיבוב הראשון ועל אף שעו"ד בומבך לא זכה בו במרב הקולות,עדיין קיים בי חשש שהתחזית העצובה עלולה להתגשם. מועמדים בבחירות רשאים וחייבים תמיד להקרין ביטחון מלא בתוצאות. מטבעי אני נוטה לעתים לחשוב שהאפשרות הפחות טובה היא זו שתתממש. לאור חששותיי אני קורא לחברי להגיע לבחירות, בכל מזג אוויר,ולהצביע עבור עו"ד גיא-רון לתפקיד יו"ר לשכת עורכי הדין.
הטעם העיקרי לפנייתי אינו נוגע כלל לעמדותיו של עו"ד בומבך, אם יש לו כאלו, שכן המועמד הנכבד הקפיד להרחיק עצמו מכל נושא השנוי במחלוקת ולא לומר דבר בעל חשיבות. פנייתי נובעת מהכרתי שלא ניתן לעבור לסדר היום על טענות רבות וכבדות משקל ביחס להתנהלותו של המועמד כיו"ר וועד מחוז תל אביב וכעורך דין. טענות שעל אף אחת מהן הוא לא טרח להגיב בצורה ממשית עד היום.
התנהלותו והתנהגותו של ראש לשכת עורכי הדין הם הדוגמא האישית לחבריו למקצוע. בלשכה התקיימו בעבר [ויתקיימו גם בעתיד] ויכוחים עקרוניים,מרים כלענה ואף יריבויות אישיות קשות. מעולם, גם בימים המתוחים ביותר, לא זכור לי שעלתה אי פעם טענה כי מועמד פלוני אינו ראוי להיבחר בשל תכונות אישיות פגומות, או שהוטל חשד ממשי ביחס לנאמנותו לכללי האתיקה.ככול שזכור לי נושא ההתנהגות האישית מעולם לא עמד על הפרק.
אין זה המצב,לצערי, ביחס למועמד בומבך. לצורך הימנעות מבחירה בו אין אנו זקוקים להוכחות חפות מעבר לכל ספק סביר. קיימים סימני שאלה נוקבים ביחס לתקינות התנהלותו במחוז תל אביב [עריכת כנס בחירות על חשבון הוועד המחוזי, הפצת תוכניות ביטוח ללא מכרזים] וכן פורסמו טענות מביכות וקשות מאד על דרך ייצוג לקוח בבקשה להכרה בתביעה כתביעה ייצוגית. עורך דין צעיר ופגוע פרסם רק לפני ימים ספורים מכתב,שאם תוכנו אמת, יש בו ללמד אותנו דברים קשים ביותר על עו"ד בומבך מבחינת ההתנהגות הקולגיאלית כלפי חבר צעיר למקצוע.
ברור לי שכדי לשלול מאדם תפקיד אליו נבחר יש צורך בהרבה יותר מאשר בהאשמות קשות ונדרשות ראיות וברור עובדות על-פי כללי הצדק הטבעי. מאידך, כאשר במועמד בבחירות שטרם נבחר עסקינן וכאשר יש לציבור הבוחרים פחות משבועיים להחליט, אין ברירה אלא להניח לחומרה שאין עשן ללא אש, תוך מודעות לכך שייתכן ונעשה עוול מסוים למועמד. המחיר של טעות בבחירה הוא גבוה הרבה יותר.ראש הלשכה, מבחינה אישית, חייב להיות כאשתו של הקיסר - נעלה מכל חשד.

פגיעה אנושה באמון הציבור בעורכי הדין

למרות הדימוי הציבורי, עורכי הדין הם ברובם המכריע אנשים ישרים ואמינים. לולא היה הדבר כך האמון במקצוע היה מתמוטט. בידי עורכי הדין מפקיד הציבור חירויות נכסים וזכויות,לרבות זכויות תביעה והוא מצפה מהם לשמור עליהם ולהגן עליהם בנאמנות ובמסירות. כאשר ייבחר לראשות הלשכה מי שסימני שאלה מרחפים מעליו, בכל הנוגע להתנהלותו האישית, הפגיעה ביוקרתו של מקצוע עריכת הדין תהיה אנושה. כל עורך דין יאמר לעצמו שאם זהו המועמד הראוי להיות ראש הלשכה, אזי הוא יכול לנהוג כאוות נפשו והדרך לאבדן האמון בעורכי הדין והרס מוחלט של המקצוע תהיה קצרה מאד.
יתר על כן, ראש לשכה שעננה של חשדות, מוצדקים או מוגזמים, תרחף מעליו לא יוכל להוביל את הלשכה במאבקים ציבוריים הכרחיים להצלת מקצוע עריכת הדין. במקום עיסוק בעיקר יצטמצם הדיון הציבורי בשאלות אישיות בלבד. מקצוע עריכת הדין אינו יכול להרשות לעצמו, במצב המשבר שבו הוא נתון, את המותרות שבעיסוק בשאלות צדדיות אלו.
יורי גיא-רון לא היה בחירתי הראשונה. ביני לבין יורי קיימות מחלוקות בנושאים מהותיים שבהם עמדותינו מקוטבות. בתחומים אחרים הנוגעים למעורבות חברתית של הלשכה קיימת קרבה רבה יותר. למרות השתייכותנו למחנות אידיאולוגיים שונים, מעולם לא פקפקתי ביושרו של יורי ובמסירותו לעניין שאותו הוא משרת. אין לי ספק כי לעת הזאת יורי גיא רון הוא הבחירה העדיפה לתפקיד יו"ר לשכת עורכי הדין.

תאריך:  29/06/2007   |   עודכן:  29/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא לעו"ד בומבך
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
אם גולדבלט אומר לא לבומבך זו
דני  |  29/06/07 09:31
2
שאל את בומבך ישירות
טעם לפגם  |  29/06/07 09:56
3
לא הגיוני
שגיא רון  |  29/06/07 10:17
4
עורכי הדין הם ברובם...? פחחחח ל"ת
מקס הזועם  |  29/06/07 10:43
5
מוזר ותמוה?
דב אבן אור  |  29/06/07 14:12
6
ברבר ולא אמר כלום חוץ מהשמצות
ממש שימוש ציני  |  4/07/07 09:30
7
מאמר מגמתי ולא אמין
דויד כהן  |  4/07/07 10:40
8
מאמר עלוב רדוד וזול
רויטל כהן  |  4/07/07 14:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד שלומי שמחי
דברי בנו של הנשיא משה קצב, לפיהם גילה אמו נפגעה הכי קשה מן התלונות נגד בעלה, עשויים להעיד על כך שהיא גילתה לאחרונה דברים שלא נעמו לאזניה וכי יש להם בסיס    אחרת, הנפגע הכי קשה בסיפור הוא משה קצב עצמו
אלעזר לוין
שאלות של צופה מהצד לאחר הופעתה של המתלוננת א' במסיבת עיתונאים בטלוויזיה
אביהו זפט
אתמול נכבשה פסגה נוספת    אם עד כה היו מחזיקים פרקליטי המדינה מעמד במשך מספר שנות דיונים בטרם היו נכנעים להסדר טיעון מעליב, הרי שהיום הם כבר יודעים - עדיף לוותר מראש    מוטב להם להתקפל חרש, ובלבד שבפרוטוקול יירשם שעוד ניצחון נקטף ע"י פרקליטי הציבור    משה קצב, יש לך מזל!
עו"ד פנחס (פיני) פישלר
כן מר מזוז - יש עכברים גדולים. יש גם חורים גדולים. יש גם מחדלים גדולים. יש גם יוהרה. יוהרה של "פיל" ויש ניפוח גדול של טיוטת כתב אישום שאינה שווה את הנייר עליו נכתב
אורי נטע
למופתעים תמיד, צאצאיהם הגנטיים של אלו שהופתעו הפתעה אחרונה, כיוון שאחרי מקלחות תא הגזים לא חיכו תה ועוגה כמובטח, נכונה הפתעה נוספת: מצרים וירדן ייכבשו בתוך קדנציה אחת של בחירות (כ-10 שנים) ויהפכו למדינות האחים המוסלמים, תאומי החמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il