X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על גיל הפנסיה לשופטים על מחשבים ניידים למורים על פליטים מדרפור וטיפטיפונת על משה קצב
▪  ▪  ▪

כל אזרחי המדינה זכאים לקבל פנסיה רק מגיל 67, אבל השופטים רוצים לקבל לעצמם זכות לפרוש לגימלאות מלאות כבר מגיל 60 ואחרי 15 שנות עבודה בלבד, כשתוספת הפנסיה , משהו כמו 4 מיליון ש"חלכל שופט, תבוא על חשבוננו. הם בטח נורא עייפים ומותשים מהעבודה הקשה שלהם עד שהם צריכים לצאת מוקדם לגימלאות. את הדרישה הזו הם שלחו במכתב חסוי לוועדה העוסקת בתנאי שכרם בדיוק באותו שבוע בו הוצגו המועמדים שלהם לביהמ"ש העליון וביניהם: השופט יהונתן עדיאל (בן 65). השופטת יהודית צור (בת 62). השופטת דבורה ברלינגר (בת 60) והשופט דוד חשין (בן 59). אז אם השופטים שחוקים וגמורים לטענתם כבר בגיל 60, אין בעיה: שיפרשו, ושלא ימונה יותר שום שופט לביהמ"ש העליון אם הוא הגיע לגיל 60. את המקומות בביהמ"ש העליון נמלא עם עו"ד מנוסים מהשוק הפרטי, שהוכיח שמועמדים טובים ואיכותיים לא חסרים בו. ואגב, כשנזכרים איך שופטת קשישה מונתה על ידם בגיל 70 והתחילה קריירה כנציבת תלונות הציבור על השופטים, מבינים שהיינו עדים לתחיית המתים.
לאחרונה שוב אושר לעשרות שופטים שכבר יצאו לפנסיה מטעמי גיל להמשיך ולשפוט גם מעבר לגיל בו מותר בכלל לכהן כשופט בנימוק ש"יש עומס על בתי המשפט". במצב הזה הם מקבלים פנסיה + שכר. מעניין מה היה בית משפט צעיר והגון אומר על התופעה.

אסור לכם לדעת

בית משפט בנצרת אסר על רשות השידור להביא ולשדר לציבור קטע אותנטי מחקירתו של רומן זדורוב במשטרה, קטע שבו הוא מכחיש בחקירה את מעורבותו ברצח הנערה תאיר ראדה. הפרקליטות מתנגדת להקרנתו לציבור.
רשות השידור מערערת לביהמ"ש העליון וטוענת כי לאחר שפרקליטות והמשטרה הדליפו כל הזמן מהחקירה מידע מגמתי נגד החשוד קיימת לציבור הזכות לראות גם קטעים אחרים הסותרים את עמדת הפרקליטות. בית המשפט בנצרת קיבל את דרישת הרשויות ומונע מאיתנו מידע חופשי, למרות שלא זכור לי שהסמכנו אי פעם פרקליטה או שוטר כלשהם לקבוע עבורנו מה נראה, מה נשמע ומה נדע.
מזאת שביהמ"ש העליון שדן בערעור לא זרק עדין את הפרקליטות מכל המדרגות ולא אישר עדין את השידור מתגברת הדאגה. לכן אני מקווה שאם הצו לא יוסר, תמצא הקלטת הזו את דרכה לרשת האינטרנט ותופץ בה.
ליתר ביטחון, כדאי שהקלטת הזו תועבר כבר עכשו לאינטרנט. זה יעזור גם לביהמ"ש העליון להבין מה אנו חושבים על ניסיונות הצנזורה הללו שמקומם בימי הביניים. מכל מקום, תתחילו לעקוב אחרי משפט זדורוב. התנהגות המשטרה והפרקליטות סביב המשפט הזה מתחילה לעורר חשד.

במי תומכים?

קרבות הדמים והמאבק המזויין בשטחים בין החמאס לבין הפתח יצרו קושי לכמה גורמים בישראל. כל עוד הסיפור היה רק קונפליקט בין ישראל לבין הפלשתינים, לא היו להם בעיות במי לתמוך, אבל עכשו כשהם צריכים לבחור ולהכריע בין החמאס לבין הפתח, לחלק מהפרשנים של עיתון "ארץ" יש בעיה רצינית.

הכוסית עשתה את שלה

א', מי שהתחילה את כל פרשת הנשיא ושעליה נשענו רב ההאשמות והמתקפה התקשורתית, נמחקה והועלמה מההסכם שעשתה הפרקליטות עם הנשיא. א' זועמת ולא מבינה שמבחינת הפרקליטות אחרי שהכוסית עשתה את שלה, היא יכולה ללכת.

הספינה מלאה

ראש עיריית באר שבע הזמין שלושה אוטובוסים להסיע לירושלים 139 פליטים שברחו מהטבח בדארפור. בדארפור מתחולל טבח-עם שמעטים מצליחים להמלט ממנו ולחצות גבולות עד ישראל. טרנר אולי חשב להפטר מהפליטים הללו, אך מעניין איך הוא חשב להפטר מהבושה.
להיסטוריונים זו הזדמנות מצויינת להמחיש לבני הנוער איך התנהגו השוויצרים עם הפליטים היהודים שהצליחו לברוח מגרמניה. "הספינה מלאה" היה ההסבר שניתן לפליטים והיה גזר דין מוות עבורם. אם מדינת ישראל, שבכל שנה מטיסה לכאן מרצונה עשרות אלפי פועלי בנין ומשרתות מסין והפיליפינים, אינה יכולה לקלוט 1,000 או 2,000 משפחות של פליטי חרב אומללים מדארפור, יתכן שגם הספינה היהודית- ציונית שלנו מלאה: באטימות, ברוע לב ובקהות חושים.
טרנר לא אשם בכך שעומס הטיפול בפליטים מדרפור נופל רק על עירו העניה. לכן, עד להסדרת הנושא ברמה הממשלתית, הנה הפתרון: יועברו הפליטים וישוכנו ב"יד ושם". יש שם שטח, בניינים, חדרים יפים, אולמות ואפילו גינות ודשאים. והתצוגה? אפשר לזרוק אותה לרחוב. אם אחרי כל השנים האלה אנו עדין מסוגלים שלא לקלוט פליטים נרדפי חרב, נראה שהתצוגה של "יד ושם" לא היתה שווה את ההשקעה.

כנסיית הוידויים

הפרקליטות טוענת שרומן זדורוב הודה מרצונו ברצח. להלן כמה "הודאות" קודמות: עמוס ברנס. חבורת מע"צ. רוצחי דני כץ. עיזאת נאפסו. משה עזריה. רוצחי החייל אולג שייחט. אגב, איש בפרקליטות ובמשטרה לא שילם מעולם מחיר על "הוידויים" הללו.

מפרכס לעצמו

47 שנים אחרי משפט אייכמן ארגן השר רפי איתן טקס מתן אותות הוקרה למשתתפי חטיפת אייכמן. למען הדיוק: טקס מתן אותות לעצמו.
משפט אייכמן היה באמת אירוע חינוכי משמעותי ומעצב דעת קהל בתולדות המדינה, אבל חטיפתו של אייכמן, עכבר מפוחד, מארגנטינה היתה מבצע פשוט ובנאלי שלא שווה אפילו סרט סוג ג'.
אבל רפי איתן הוא שר בממשלה ועכשו הוא אירגן מתן "אותות הוקרה ממלכתיים" לעצמו ול-67 איש (!) שהיו מעורבים במבצע, ביניהם גם לרופא שהזריק לאייכמן חומר מטשטש לפני עלייתו לטיסה, יעקב גת שהיה אחראי על דירת המסתור, שלום דני שהכין את הדרכונים המזוייפים וכדומה. בקיצור, כל מי שרק היה בסביבה קיבל אות גבורה. 67 איש על חטיפת עכבר אחד. רשימת מקבלי האות נראית כמו רשימת הקרדיטים של סרט דוקומנטרי המדווח על כל התאורנים המלבישה והמאפרת. אה, וגם חברת אל-על שבמטוס שלה טס אייכמן קיבלה אות גבורה. בשבוע הבא בטח ינתן צל"ש לטכנאי של בואינג בסיאטל שהרכיב את כנף המטוס בו הוטס אייכמן.

שכר מורים

חבר צלצל והסב שימת ליבי לפרסום הטוען שכל המורים יקבלו במתנה מחשב נייד כדי שיוכלו להשלים את הפער ההולך וגדל בינם לבין התלמידים. משרד החינוך תומך בצמצום הפער ולזכותו ייאמר שבמקביל הוא גם עושה כל השנים מאמץ לעצור את קצב ההתפתחות של התלמידים, אבל למזלנו הוא נכשל בזה. "עכשו חכה ותראה את זליכה" צחק אותו חבר "קופץ ודורש שכל המורים ישלמו מס עבור טובת ההנאה הזו". לכאורה זו באמת טובת הנאה החייבת במס, רק שגם עם שווי מחשב חדש, רב המורים בישראל עדין לא מגיעים לסף השכר שמעליו מתחילים לשלם מס. כיף לעניים.

תוצאות החוק

כדי לחזק סופית ובאופן בלתי מעורער את אמונכם העמוק במערכת החוק בישראל, תזכרו תמיד את העובדות: חיים רמון הורשע באותה עבירה שיורשע בה קצב: מעשה מגונה. רוצים הפוך? בבקשה: משה קצב יורשע כמי שעבר את אותה עבירה שעבר חיים רמון.

תאריך:  29/06/2007   |   עודכן:  13/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
כל הקטעים נהדרים אבל ל"ת
מ.פ.  |  29/06/07 15:50
2
כל הקטעים נהדרים, אבל
מ.פ.  |  29/06/07 15:57
3
שכחת משהוא פריצי
קוראים במתח  |  29/06/07 16:22
4
טור ענק !!! שבת שלום ל"ת
תל אביבי  |  29/06/07 18:40
5
darfur - what a horrible thing
elijah  |  29/06/07 19:58
6
פריצי, בדוק נא על מי לא חלות
ע. סובול  |  29/06/07 21:20
 
- ממדינה מושחתת אני לא מצפה לכלו
דני מתל אביב  |  30/06/07 20:49
7
אותה עבירה כפול  ל"ת
קצב ורמון   |  30/06/07 10:51
8
תגובה 3 נמאסת כמה אפשר ללעוס
שושפרי   |  30/06/07 13:06
 
- שכחת לומר משהוא
קוראים וקוראות  |  30/06/07 15:40
 
- תשובה לתגובה 3 חשוב לקרוא
שושפרי  |  30/06/07 22:29
9
את זה נדמה כי לא קראתם כאן...
מעדכנים אתכם  |  30/06/07 19:50
10
קצב
פליצי  |  1/07/07 10:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד נורית אמיתי
הטענה לכבודו של משכן הנשיא אינה הסיבה העיקרית להנחת סוף העונה של היועץ המשפטי לנשיא הנבצר    אולי גם המשטרה התקשתה בגיבוש העובדות והפרקליטות בגיבושן לכתב אישום מרשיע    4 הערות קצובות
נסים ישעיהו
דומני כי אין צורך לערוך השוואה מפורשת בין פרשת השבוע לבין מה שקורה אצלנו    בשבוע בו מגיעים לעסקת טיעון עם מי שכיהן כמורם מעם, כמייצג סמלי של המדינה, על עבירות מאותו סוג הנזכר בפרשתנו, ובמקביל מבשר מי שמכהן כראש ממשלה לתושבי שדרות ובנותיה כי מדינת ישראל אינה יכולה להגן עליהם
ענבל בר-און
פרגמטיזם כרגע הינו צו השעה    אבו מאזן מבקש שחרור אסירים, לרבות ברגותי, כדי להתחזק    צו השעה הינו פרגמטיזם ללא רגשות של 'נעלבות' או הסתכלות על העבר.
טובה ספרא
התחזית האסטרולוגית רואה את חוסר היציבות החברה הפלשתינית    גם בלבנון לא מבשרים הכוכבים תקופה קלה לממשלה    לישראל ניתן לחזות בניצחונות צבאיים
עו"ד גולדבלט משה
סימני שאלה נוקבים ביחס לתקינות התנהלותו של עו"ד אילן בומבך במחוז תל אביב שוללים ממנו את היכולת להוביל את לשכת עורכי הדין בתקופה שאחרי הבחירות לראשות הלשכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il