X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ברור כי דין אחד למשה קצב ודין אחר לאזרח שיהיה חשוד בהטרדת עוזרת בכירה אזרח כזה יהיה זכאי עד להוכחת או אי הוכחת אשמתו אך טחנות הצדק יטחנו אותו עד דק
▪  ▪  ▪

היא נחשפה לאישיותו של משה קצב והיא חשפה את עצמה במילים ודיברה מבלי להיראות בפריים טיים כאשר כל המדינה עוקבת אחרי כתם מטושטש על מסך הטלוויזיה ומנסה להחליט: האם אכן הפכו חייה של א' לתוכנית "ריאלטי" והחלטות לגביה התקבלו בחדר סגור של מערכת החוק מבלי שקולה ישמע?
משה קצב לא רצה משפט מתיש יקר וארוך.
את זה אפשר להבין. תדמית המדינה לא היתה יוצאת מתוקנת יותר ממשפט כזה שהיה עושה כותרות מן הסוג הצהוב ברחבי העולם. אם היה מסתיים בהושבת נשיא לשעבר מאחורי הסורגים - הפגיעה התדמיתית במדינה ובסמלי הממלכתיות שלה היתה קשה עוד יותר.
אך לא פחות מכך ברור כי דין אחד למשה קצב ודין אחר לאזרח שיהיה חשוד בהוצאת איבר המין שלו וניפנוף בו בלשכתו לעיני עוזרת בכירה. אזרח כזה יהיה זכאי עד להוכחת או אי הוכחת אשמתו - אך טחנות הצדק יטחנו אותו עד דק לפני שיגיע יומו להקראת פסק דין בבית משפט. ספק אם יצא מן הפרשה בקנס של 50 אלף ש"חומאסר על תנאי. ספק אם למישהו יהיה איכפת איך הוא ישן בלילה.
עם חשיפת פרשת קצב זומנתי לראיון לילה כפרשן אורח בתוכנית של רשת אל ג'זירה, רשת טלוויזיה המשדרת אל מיליוני מוסלמים ברחבי העולם. הנושא החם היה פרשת הנשיא משה קצב.
הנוהג באל ג'זירה הוא שלבד מהגדרת נושא הדיון - איש אינו מתחקר את המרואיין ואינו יודע מראש מה בדעתו להגיד. גם אני סיכמתי את מה שאומר ביני לבין עצמי רק תוך כדי נהיגה אל האולפן. ידעתי מראש כי צמד המראיינים יגיש את "האייטם" הזה עם חיוך מרוצה ועם יותר מקורטוב של נחת עיתונאית- ראו את הסיפור העסיסי הזה, שימעו מה קורה שם בירושלים. החלטתי להדגיש את החיובי שבפרשה.
אמרתי כי יש נשיא בישראל, הוא חשוד במעשים שלא יעשו. מתקיים נגדו הליך משפטי בדיוק כשם שהיה מתנהל נגד כל אזרח אחר שהיה נחשד באותם מעשים. זה כוחה של מדינת ישראל, זאת כוחה של דמוקרטיה. לא מטשטשים. לא דוחקים דבר אל מתחת לשטיח.
אמרתי כי אור השמש הוא שיחטא גם את חטאי בכירים בצמרת הממשל - כל חטא מכל סוג. וזאת הן בחשיפה תקשורתית, הן בחקירות שתי וערב באולם בית המשפט. אמרתי שאף אחד לא חסין. אף אחד לא מעל החוק. שבתי והדגשתי: כבוד הנשיא משה קצב זכאי עד להוכחת אשמתו.
ספק אם אוכל לומר זאת בשכנוע עצמי מלא בשידור הבא שיעסוק בפרשיות של בכירים שימעדו - אם ימעדו - ויסתבכו כמו שמשה קצב הסתבך. ואולי הוא זכאי. ואולי מסכת הראיות נגדו לא די בה כדי לבסס כתב אישום. ואם אכן כך כדבר - ראוי היה שגם הוא וגם אנחנו היינו מסירים את הספק הזה ורואים ושומעים את הקולות. טוב היה אם ההליך המשפטי היה בא לידי מיצוי - ובלי עסקות.

הכותב פירסם בימים אלה את "תיק לוין" - רומן פוליטי חדש העוסק בשר שכשל בפרשיית מין כפולה.
תאריך:  29/06/2007   |   עודכן:  29/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
משווק לא-ידוע יחסית מעורב לדבריו במכירת אלפי דירות    בדיקת Nfc מעלה: משווק כיום 1,250 דירות
רונן ליבוביץ
מליאת הכנסת אישרה את חוק הפיקוח על הבנקים אך ארבע הסתייגויות שהכניסה הממשלה ברגע האחרון לחוק, הקהו עד מאוד את חודו    בתחילת השבוע ארגנו משפחות החטופים עצרת בגן הוורדים, ורק שתי חברות כנסת הגיעו, השאר תירצו    וגם, הלוביסט החדש, נועם שליט, תרומת הדם למען המצלמה, ומה חושבים חברי הכנסת על החלטת היועץ המשפטי לממשלה בקשר למשה קצב    המאה ועשרים
אברהם (פריצי) פריד
על גיל הפנסיה לשופטים    על מחשבים ניידים למורים    על פליטים מדרפור    וטיפטיפונת על משה קצב
עו"ד נורית אמיתי
הטענה לכבודו של משכן הנשיא אינה הסיבה העיקרית להנחת סוף העונה של היועץ המשפטי לנשיא הנבצר    אולי גם המשטרה התקשתה בגיבוש העובדות והפרקליטות בגיבושן לכתב אישום מרשיע    4 הערות קצובות
נסים ישעיהו
דומני כי אין צורך לערוך השוואה מפורשת בין פרשת השבוע לבין מה שקורה אצלנו    בשבוע בו מגיעים לעסקת טיעון עם מי שכיהן כמורם מעם, כמייצג סמלי של המדינה, על עבירות מאותו סוג הנזכר בפרשתנו, ובמקביל מבשר מי שמכהן כראש ממשלה לתושבי שדרות ובנותיה כי מדינת ישראל אינה יכולה להגן עליהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il