X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נדמה כי החקיקה והאכיפה בישראל מפגרת בהרבה אחרי הטכנולוגיה והסכנות לבריאות הציבור. נוכח אזלת ידה של המדינה באכיפת החוק, על הרשויות המקומיות מוטלת החובה לסייע במניעת השכרת הנכסים לשם הצבת אנטנות סלולריות, בין היתר על-ידי הכבדת נטל המס על בעלי הדירות
▪  ▪  ▪

למעלה מ-6,200 אנטנות סלולריות נטועות על גגות בתים משותפים ועוד אלפים מוסתרות בתוך דירות מגורים. רוב האנטנות ממוקמות במקומות הומי אדם, וחלקן בסמוך לגני ילדים ובתי אבות, תוך הסוואה והטעייה שמדובר במתקנים צבאיים, עמודי תאורה תמימים, שילוט בתי עסק וכיו"ב.
התפתחות הטכנולוגיה ומכשירי הדור השלישי, מביאה מעבר לאנטנות קטנות יותר עם רמת קרינה גבוהה מהרגיל והכפלת המספר של האנטנות שיתפזרו במדינה.
בינואר אשתקד, עבר בממשלה חוק חדש- "חוק הקרינה הבלתי מייננת". החוק הביא לשינוי מהותי באופן קבלת ההיתרים הנדרשים לשם הצבת אתרי שידור סלולריים. חשיבות החוק נעוצה בעובדה שחברות הסלולר מחויבות כיום להודיע טרם הקמת אנטנה באזור מגורים בו עתידה לקום אנטנה ולציין את רמות החשיפה לקרינה, וזאת על-מנת לאפשר הגשת התנגדויות בקרב תושבי השכונות.
יצוין, כי הצעת החוק היתה אמורה לכלול גם אחריות לפיצוי כלכלי מטעם חברות הסלולר בשל ירידת ערך הנכס עקב הצבת אנטנה סלולרית, אולם הכוח העצום של הלוביסטים מחברות הסלולר עשה את שלו וכיום נטל זה מוטל ברובו על כתפי הרשויות המקומיות במסגרת חוק התכנון והבנייה.
נדמה כי החקיקה והאכיפה בישראל מפגרת בהרבה אחרי הטכנולוגיה והסכנות לבריאות הציבור. נוכח אזלת ידה של המדינה באכיפת החוק, על הרשויות המקומיות מוטלת החובה לסייע במניעת השכרת הנכסים לשם הצבת אנטנות סלולריות, בין היתר על-ידי הכבדת נטל המס על בעלי הדירות.
ניתן למעשה לראות את משכירי הנכס לשם הצבת אנטנה סלולרית, כבעלי עסק לכל דבר ועניין עם כל המשמעויות הנלוות לכך; הוצאת רישיון עסק, הטלת ארנונה עסקית, היטלי השבחה וכמובן בעל הנכס יצטרך להנפיק היתר מיוחד לשימוש חורג בדירת המגורים לצרכי עסק.
יש לפעול לביטול הפטור ממס שבח למשכירי נכסים אלה, כך שבעלי הדירות שישכירו את הנכס לטובת חברות הסלולר לא יזכו לפטור כזה, שמשמעותו הפסד כספי שיכול להסתכם בעשרות אלפי דולרים.
לדעתנו, יש מקום להתיר לוועדי הבתים המשותפים בשכונות בהן מוקמות אנטנות חדשות לבקרים להתקין בתקנון הבתים המשותפים סעיף האוסר בתכלית את השכרת הנכסים בשכונה לחברות הסלולר והטלת סנקציות על מי שעובר על סעיף זה.
הליך זה, אם ייערך באופן הוגן, קרוב לוודאי, יתקבל על-ידי רוב הדיירים ויביא למניעת הפצת התופעה המסרטנת הזו. כיום מקובל לדרוש בהסכם לרכישת דירה מקבלן, הוספת סעיף המציין במפורש שלא תהיה אנטנה סלולרית על גג הבניין וזאת במטרה כאמור למנוע את ירידת ערך הנכס והברחתם של רוכשי הדירות.
ראוי לציין עוד, כי אדם המשכיר את גג ביתו לשם הצבת אנטנה סולולרית, דמי השכירות אותם הוא מקבל אינם פטורים ממס. שכן הפטור חל אך ורק על דירה המשמשת למגורים. במקרה בו בעל הנכס משכיר את נכסו לצורך הקמת אנטנה, הרי שזה הופך להיות רווח עסקי ומסחרי ואותו משכיר (גם אם הוא שכיר) חייב לקחת מייצג ולהגיש דוח שנתי ולשלם מס בגין הכנסתו מההשכרה. באם כמובן לא נעשה דיווח, הרי שאותו משכיר שלא משלם על כך מס- מבצע עבירה פלילית.
אם הרשויות ישכילו להתמודד עם הסוגייה בצורה שצוינה לעיל, אפשר לומר כי הרווח הבריאותי והרווח הכלכלי שיופק מהשכרת הנכס לא בהכרח יצדיקו את הצבת האנטנה הסלולרית.
מצידם של הדיירים יש אמצעי חשוב נוסף להתמודד מול התפועה. די בדיווח אחד לרשויות המס על-מנת שאלה יתחילו לנקוט בפעולות שהוזכרו לעיל בלי קשר לרשות המקומית.

משרד עו"ד דורון טיקוצקי, מומחה במשפט מיסוי-מנהלי.
תאריך:  05/07/2007   |   עודכן:  05/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שכן מהדור השלישי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
דרך למצוא אנטנות מוחבאות
עומרי  |  5/07/07 14:03
2
להלחם בקרטל פורום חב' הסלולרי
יאיר3  |  5/07/07 16:10
3
לחשוף את משכירי הדירות לאנטנות
אטה  |  8/07/07 07:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיקי איטין
טיפים שימושיים להטמעת מערכות CRM בארגוניים בינוניים וגדולים
אליקים העצני
שלא רק שנתניהו והליכוד אינם ימין - על זה הם מכריזים בעצמם כל הזמן - אלא שהליכוד בראשות נתניהו הוא בפירוש שמאל, וזאת עפ"י ההגדרה הפשוטה, שכל מי שמצדד במדינה פלשתינית, כלומר בהעברת שטחים בארץ ישראל המערבית על ידינו, מרצוננו, לריבונות זרה - הוא שמאל
עו"ד יוסי דר
מתי אמירה של שופט מפסיקה להיות משעשעת או מגוחכת והופכת להיות מביכה עד דמעות. דומה, ששופט בית הדין הארצי לעבודה, כבוד השופט שמואל צור, כבש בעניין הזה שיא, שספק אם יהיה בעתיד שופט - לא רק בארץ, בעולם כולו - שאפילו יתקרב אליו
אהרון רול
במדינת הגמדים רעש ומהומה, צבא רואי הניסתרות והידעונים יוצא למלחמה. לצפות במהומה התקשורתית מול החלטת מזוז בנוגע לנשיא לשעבר משה קצב ולהשתומם על ממדי השיטחיות
עו"ד הילה פורת
חוק חופשה שנתית קובע כי על המעביד לנהל פנקס חופשה שבו ירשמו כל פרטי העובד ביחס לחופשות ששולמו לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il