X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההחלטה התקבלה לאחר משא-ומתן ארוך 5 שמאים מאיגוד שמאי הביטוח יצטרפו לצוות המקצועי של יד2 וישתתפו בגיבוש כללי החישוב של המחירים זוהי מכה לחבר האיגוד, לוי יצחק, שעל נתוניו התבססו חברות הביטוח עד כה
▪  ▪  ▪
סירבול בעבודה [צילום: פלאש 90]

לאחר תקופה ארוכה של משא-ומתן, איגוד שמאי הרכב החליט השבוע להסתמך מעתה על מחירון יד2 ואף להצטרף לצוות ההיגוי הקובע את כללי התמחור. מדובר בצעד ראשון במהלך שיכול להביא לשינוי ניכר ביחסי הכוחות בין המחירונים בישראל.
חברות הביטוח והבנקים מתבססים כיום על מחירון לוי יצחק לקביעת גובה הפרמיות והערכת רכוש. תוקפו של מחירון יד2, המתחרה הגדול של לוי יצחק, היה רק כהמלצה באינטרנט, אולם ייתכן והמחירון יקבל מעתה תוקף מחייב יותר.
במסגרת שיתוף הפעולה, מתכננים ביד2 להקים פורום שבו יוכלו הגולשים להתייעץ עם שמאי הרכב. השמאים יקבעו כללים מחייבים להפחתות השונות. עם זאת, בשלב הראשון חברות הביטוח ימשיכו להתבסס על מחירון "לוי יצחק". כאשר שמאי מעריך את הנזק במכונית, הוא חייב להתבסס על המחירון המופיע בפוליסה של המבוטח, וכיום מדובר רק בזה של לוי יצחק.
יהודה נגן, יו"ר ענף הרכב באיגוד השמאים אמר: "אחרי שנגבש עמדות מקצועיות, נבקש הכרה ואת ברכת הדרך מחברות הביטוח והמפקח על הביטוח, כדי להפוך את יד2 למחירון עליו מתבססות הפרמיות". כיום, השמאי מעריך את עלות תיקון הנזק שנגרם לרכב בתאונה או מסיבה אחרת, ואז מחשב את עלות זו כחלק ממחיר המכונית. כך נקבע האם התיקון אינו כדאי אז המכונית מוגדרת כ"טוטאל לוס".
נגן אומר שהסיבה להחלפת "לוי יצחק" היה הסירבול בעבודה: "היה קצת מורכב לעבוד עם המחירון. על כל מכונית יש אחוזים שונים של הפחתות והעלאות מחיר, וגם אלה משתנות כל חודש. זה הפך להיות מסובך ולא קריא, והיקשה עלינו לעשות גילוי נאות מול הלקוח. אני גם לא מסכים עם כל ההפחתות שלוי יצחק קובע. יש, למשל, הפחתה קבועה על נסועה (קילומטראז') גבוהה, אבל אורך החיים של המנוע לא אחיד. מנוע של מרצדס יכול לתפקד קילומטרים ארוכים יותר לעומת מנוע של פיאט אונו".
עו"ד גידי גלבוע, ראש אגף רכוש באיגוד השמאים אמר כי "נוצר פער בין היכולת הקיימת של לוי יצחק ובין הנתונים שקיבלנו מאתרים סטטיסטיים, כמו יד2. בישראל מי שנוהג על מכונית חדשה, מחזיק ביד משהו בערך של חצי דירה, וכל שינוי קטן יוצר פערים אדירים במחיר".
עזרא שוהם, יו"ר איגוד השמאים, ציין: "לאיגוד שמאי הביטוח יש עניין לבנות מחירון רכב שייתן מענה בזמן אמת לשווי רכב עדכני ונכון. שווי הרכב יתבסס על ניתוח זמן שוק מיידי, מה שייתן מחירי היצע וביקוש לפי שוק אמיתי".
סיבה נוספת למעבר היא הכוח שהוא נותן לאיגוד שמאי הביטוח. כעת הם חברים בצוות ההיגוי של המחירון, ויש להם השפעה על המחירים. הם לא לקוחות בלבד כמו שהיה עם לוי יצחק. שמאי הביטוח מנהלים מלחמה שקטה מול חברות הביטוח, על התעריפים אותם הם מקבלים, וכעת הם זוכים למעמד של מובילי מהלך ולא רק נגררים. רועי שגב, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של אתר יד2, אומר כי "איגוד השמאים בחר לנקוט עמדה ולהיות שחקן פעיל בעולם קביעת מחירי המכוניות. עבורנו זו תעודת כבוד".
שוק המחירונים לרכב נשלט זה שנים על-ידי "לוי יצחק". שמאי הרכב הוותיק מפרסם מחירון מדי חודש מאז ראשית שנות השבעים. לפי לוי, המחירון שלו מתבסס על סקרים שהוא עורך כל חודש עם סוחרי רכב ואנשים פרטיים. לוי יצחק היה מונופול במשך כ-40 שנה, עד שבאוקטובר 2008 העלה אתר הלוחות יד2 מחירון רכב מתחרה. שיטת החישוב של האתר מתבססת על מעקב אחרי המחירים המפורסמים במודעות המכירה לרכב, עד למכירה עצמה ועל שיחות טלפון למוכרים ולקונים אחרי העסקה. כעת ייקבעו הכללים להפחתות מחיר על-ידי צוות ההיגוי, בשיתוף איגוד השמאים. לטענת יד2, 85% מהמכוניות הנמכרות בישראל מפורסמות בלוח שלהם.
אופוזיציה נוספת שקמה בשנים האחרונות ללוי הייתה מצד חברות הליסינג. הן טוענות כי הוא מפחית את המחירים ללא הצדקה. המתנגד הקולני ביותר הוא שמוליק קליין, מנכ"ל קל אוטו, שהחליט לקבוע מחירון משלו במכירת מכוניות מיד שנייה. חברות הליסינג לא ששות להשתמש ביד2, אשר המחירים בו נמוכים יותר בממוצע מאשר במחירון של לוי. עד כה, הבנק היחיד שעבר להסתמך על יד2 הוא מזרחי-טפחות, אך האתר נמצא במגעים נמשכים עם כמה בנקים וחברות ביטוח.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  23/03/2010   |   עודכן:  23/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יד2 יהפוך למחירון הרשמי של אגוד שמאי הרכב במקום לוי יצחק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניבה מרקוס
כמחצית מאזרחי ישראל סבורים שנשיא ארצות הברית, ברק אובאמה, הוא פרו-ערבי    כך עולה מסקר שערך מכון "דחף" בראשות הד"ר מינה צמח עבור ערוץ הכנסת
עופר וולפסון
הנשיא יגאל גוזמן טוען כי הוועד המרכזי של הלשכה, בעידודו של רו"ח עופר מנירב, מנסה לעקוף את סמכויות הנשיא ולחלק תפקידים שונים לחברים בו    גוזמן: "הוועד המרכזי החליט להשתלט על הלשכה בניגוד לתוצאות הבחירות"
ניבה מרקוס
90% מבעלי העסקים באזור התעשיה סגולה בפתח תקוה אינם מוכנים לבנות שירותים לנכים בחנותם    כך עולה מסקר שערכו סטודנטיות לעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בר-אילן
ליאל קייזר
פזית בן-ישראל, שהייתה מזכירתו של אולמרט בתקופה שכיהן כשר התמ"ת, העידה היום במשפטו של רה"מ לשעבר    בן-ישראל: אולמרט לא ידע על האזנות
ניבה מרקוס
המרכז האקדמי כרמל עומד לפתוח בקמפיין לגיוס סטודנטים וצעירים מתל אביב לקמפוס בחיפה    מארגני הקמפיין אף מתכננים ליצור מקומות תעסוקה חדשים ולהקים מוקדי בילוי בעיר התחתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il