X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רופא מכפר יאסיף שידל אדם אחר לרצוח גבר שהיה מאורס לביתו כנגד רצונו האדם האחר היה מודיע משטרתי לקורבן המיועד שלום לרשיונו של הרופא לא כל כך...
▪  ▪  ▪
מרשם לרצח. לא במשרד הבריאות שלנו [פלאש 90]
חופש העיסוק
ענבל בר-און
חופש העיסוק נועד להגשים את האוטונומיה האישית * איסור תחרות חופשית או תניית הגבלת עיסוק סותרים את חופש העיסוק * חופש העיסוק מעוגן בחוק יסוד אך בכל זאת ניתן לפגוע בו באופן לא מידתי מכוח חוק בזכות 'פסקת ההתגברות'
לרשימה המלאה

שיקול דעת מנהלי
ענבל בר-און
את שיקול הדעת המנהלי יש להפעיל בסמכות, בעקביות, בשוויוניות, בסבירות, במידתיות, בתום לב, בלא שיקולים זרים, לאחר מתן זכות שמיעה לאזרח * מקום בו אזרח מערער על החלטת הרשות לא יתערב בית המשפט בתוכן ההחלטה, אלא בדרך קבלתה * עם זאת, מבחן הסבירות טשטש את הגבולות בין תוכן ההחלטה לבין דרך קבלתה
לרשימה המלאה

"אין צורך להכביר מילים ולומר, כי התרת העיסוק ברפואה למי שנאשם בעבירות הקשורות בקטילת חיים, תגרום לפגיעה קשה בתדמיתו של מקצוע הרפואה, שבראש מעיניהם של העוסקים בו עומדת חובת הצלת החיים. אינני סבורה כי נכון וראוי להותיר בידי המטופלים את הדילמה האם ברצונם לזכות בטיפול רפואי על-ידי מי שנאשם בעבירה כה חמורה של שידול לרצח, עבירה שמהותה אובדן חיים, מנוגדת לכל אמות מידה מוסריות ואנושיות וברת קלון; מה גם שיש להניח כי המערער היה נתון בוודאי כל כולו למאבק על חפותו. נכון עשו, איפוא, הגורמים המוסמכים שהפעילו סמכותם בחוק, והתלו את רישיונו של המערער עד לבירור אשמתו". כך קבעה (יום א', 21.03.10) שופטת בית המשפט המחוזי, שרה ברוש, בערעור שהגיש רופא מכפר יאסיף, אשר שידל אדם אחר לרצוח את ארוסה של ביתו "על-רקע כבוד המשפחה", על החלטת משרד הבריאות לשלול את רשיונו לעסוק ברפואה.
נגד הרופא סלים בן מוחמד ספיה מכפר יאסיף הוגש ביום 26.08.07 כתב אישום המייחס לו עבירות של ניסיון שידול לרצח לפי סעיפים 300(א)(2) + 33(1) לחוק העונשין, התשל"ז-1977, ושל איומים, לפי סעיף 192 לחוק העונשין. בכתב האישום נטען כי הרופא שידל אדם לרצוח גבר אשר התארס לבתו, לאחר שהבת סירבה לבטל את האירוסין, לבקשתו.
הגשת כתב האישום הובילה את מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' אבי ישראלי, למנות ועדה לפי סעיף 44ב לפקודת הרופאים [נוסח חדש], התשל"ז-1976, אשר במסגרת סמכותה יכולה להתלות רשיונות של רופאים, מטעמים כגון הליכים פלילייים אשר מתנהלים נגדם, ואכן, המליצה הוועדה להתלות את רשיונו של המערער לתקופה בת שישה חודשים ביום 28.11.07. ביני לביני המשיך פרופ' אבי ישראלי בהליכים נגד המערער, והגיש נגדו קובלנה לפי סעיף 41(1) לפקודה, אשר ייחסה לו התנהגות שאינה הולמת את המקצוע, והוועדה המליצה בעקבות פניתו הנוספת, להתלות את רשיונו של המערער לעסוק ברפואה עד לסיום ההליך המשפטי בעניינו.
לקראת סוף ינואר שנת 2010, וטרם נשמע הערעור, הורשע המערער בעבירות שיוחסו לו (תפ"ח 4047/07).
פלדמן: הרשעה בשידול לרצח אינה צריכה להשליך על עיסוקו של המערער ברפואה
בבית המשפט הציג כל אחד מן הצדדים את גישתו בנוגע להתליית רשיון של רופא. עורך דינו של המערער, אביגדור פלדמן, סבר שהיות ואין לעבירות שביצע המערער כל קשר לתחום עיסוקו ברפואה, אין להתלות את רשיונו לעסוק ברפואה.
מאידך, גרסה המדינה, ההחלטה נתנה כדין, בסמכות, בסבירות ובמידתיות, לאחר שלמערער ניתנה זכות טיעון מלאה והוא יוצג בידי עורך דין לאורך כל ההליך.
"תסבוכת משפחתית מצערת"
השופטת שרה ברוש מציינת כי תכליתו של סעיף 44א לחוק הינה להגביל את רשיונו של רופא לעסוק ברפואה, מטעמים שבאינטרס הציבורי, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום, וטרם הורשע, תוך ניסיון לאזן בין חופש העיסוק וערך חזקת החפות של הרופא לבין האינטרס הציבורי: "לצורך התליית או הגבלת רשיונו של רופא, אין צורך להצביע על סכנה קונקרטית הנשקפת מהרופא הנאשם. האינטרס הציבורי בא לידי ביטוי גם ברצון לשמור על תדמית המקצוע, נקיונו מכל רבב פלילי, כבודו ואמון הציבור בו".
טענתו של עורך הדין אביגדור פלדמן, כי הרופא נקלע ל"תסבוכת משפטית מצערת" נדחתה גם היא מכל וכל על-ידי השופטת ברוש: "האיזון שערכה הוועדה בין האינטרס הציבורי לשמירת תדמית המקצוע ולאמון הציבור, לנוכח חומרת העבירות בהן עסקינן, ובין אינטרס המערער להפריד את הטרגדיה האישית מחייו המקצועיים, הוא ראוי ואין מקום להתערב בו". בכל מקרה, מציינת ברוש, הזכות לחופש עיסוק הינה יחסית ולא מוחלטת, והמערער רשאי לעסוק בכל עיסוק אחר. ערעורו של הרופא המוקפא נדחה, והושתו עליו בהוצאות בסך עשרת אלפים שקלים.

עשא (ת"א) 1065-09 סלים בן מוחמד ספיה נ' משרד הבריאות (ניתן: 21.03.10); בשם המערער – עו"ד אביגדור פלדמן
תאריך:  27/03/2010   |   עודכן:  27/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רופא שהורשע בשידול לרצח לא יוכל להמשיך במקצועו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
רקטה נוספת נפלה בצד הפלשתיני    אין נפגעים ולא נגרם נזק    תושבי הדרום מלינים: חזרנו לימים שקדמו לעופרת יצוקה
יואב יצחק
327 חברים מתוך 435 חברי מליאה חתמו על מכתב-תמיכה ובו הם קוראים לנשיא אובמה לתמוך ולהגן על ביטחונה של ישראל    קוראים לאובמה: השמירה על עצמאות המדינה היהודית - "אינטרס אמריקני"    בישראל חתמו 66 חברי כנסת על מכתב תמיכה במדיניות נתניהו בנושא ירושלים
אייל גרוסברד
מוליכות הליגה הפסידו לת'אנדר ולספרס. נצחון 9 העונה לנטס, סל נצחון למלו
עופר וולפסון
הנשיא הצרפתי התדרדר לשפל חדש בסקרים    אביו ואשתו דוחקים בו שלא לרוץ לכהונה שנייה    יגיע בשבוע הבא לפגישה מדינית עם אובמה, כשעל הפרק הפעלת הלחץ על אירן והמצב באפגניסטן
עופר וולפסון
בפסטיבל אמורים להשתתף כמה מאמני הצמרת בישראל    בגוש שלום אומרים כי הפסטיבל מתקיים בחסות חברה הפועלת בשטחים כבושים, תוך הפרת החוק הבינלאומי    "צר לנו על הסכמת האמנים להשתתף בפסטיבל זה תמורת בצע כסף"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il