X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חיים ומשה, שני עברייני מין, האחד הורשע, השני הודה אך טרם הורשע, שניהם בכירי הפוליטיקה בישראל, אור לגויים וחושך ליהודים. במסגרת הדיון בבג"צ השוותה כבוד השופטת ביניש ביניהם
▪  ▪  ▪

"מיד לאחר הפסקת הצהריים ועם שובו של ההרכב לדיונים, התייחסה השופטת ביניש לסוגיית כתב האישום. היא ציינה כי נראה שכתב האישום שהוגש נגד המשנה לראש הממשלה, חיים רמון, היה חמור מזה שהוגש נגד הנשיא לשעבר, משה קצב. היא הוסיפה כי המעשים המתוארים בכתב האישום נגד קצב אינם נחשבים כעבירת מין. דבריה כוונו לתיאור, לפיו ליטף קצב את רגלה של אחת העובדות הכפופות לו. ביניש אמרה כי מדובר בעוולה אזרחית ולא בעבירת מין." כך מתאר כתב Nfc את אשר התרחש באולם.
טרחתי ובדקתי את כתב האישום נגד חיים, ואת טיוטת כתב האישום (פרי הסדר הטיעון) נגד משה, ונראה שתהום עמוקה פעורה ביניהם.
כתב האישום נגד משה הוגש על-פי סעיפים 348 (א) ו-345 א (4) לחוק העונשין העוסק במעשה מגונה אשר קלונו נישא למרחקים ואשר מחבר את המעשה עם בעילה תוך ניצול חוסר יכולתה של המותקפת להתנגד, ואילו כתב האישום נגד חיים מתייחס לסעיף 348 (ג) לחוק העונשין המתייחס אף הוא למעשה מגונה אשר קלונו נישא למרחקים, אך אין לו שום קשר לסעיפי 345, סעיפי הבעילה.
כתב האישום נגד משה אינו מאשימו בבעילה ממש, אך הוא מקשר את העבירות שבהן הודה לעבירת הבעילה "בשינויים המחויבים" (כך כתוב בחוק).
מילא הציבור לא בקיא בסעיפי חוק העונשין, אך משופטי בית המשפט העליון היינו מצפים שיכירו טוב יותר את הסעיפים השונים בהם מואשמים נאשמים, ולפחות יביטו על העונש המרבי הצפוי, 3 שנים, בעבירות מסוג עוון בהן הורשע חיים ו-8 שנים בעבירות מסוג פשע שבהן הודה משה.
חשוב להכיר סעיף נוסף בחוק העונשין, סעיף העונש המזערי על עבירות מין, סעיף 355:
א) הורשע אדם בעבירה לפי סעיפים 345, 348(א), (ב) או (ג1), או 351(א), (ב) או (ג)(1) או (2), לא יפחת עונשו מרבע העונש המרבי שנקבע לאותה עבירה, אלא אם כן החליט בית המשפט, מטעמים מיוחדים שיירשמו, להקל בעונשו.
ב) עונש מאסר לפי סעיף קטן (א) לא יהיה, בהעדר טעמים מיוחדים, כולו על-תנאי.
כואב לי מאוד הסדר הטיעון השלילי שנחתם עם משה, טעות רבתי טעה היועץ המשפטי לממשלה במונעו את זכות טיעון מלאה ונרחבת מהקורבנות, טרם נחתם ההסכם, אך משנחתם, לא הבג"צ יתקנו, אלא השופטים שישבו בתיק, אשר יעיינו בהסדר לא יוכלו לשנות כלום מסעיפי האישום, אך הם ודאי יכולים שלא לקבל את העונש שהוסכם ולשלוח את משה לכלא לשנים ממושכות - כראוי לו לפחות על-פי הודאתו, בעבירה מסוג פשע - אשר רק פסע קטן ממנה לאונס של ממש.
עם כל ההבנה לעמדת המתלוננות, ולחוסר האונים אליו הן הוטלו כתוצאה מהחלטת רשויות החוק, אין בדיונים הנוכחים בבג"צ אלא להביא לעוד שחיקה במעמדן ובאמינותן, באשר היועץ המשפטי ייאלץ לחשוף עוד ועוד סדקים בעדויות על-מנת להצדיק את החלטתו, וכאשר הקטגור רוצה למצוא סדקים בעדיו, הוא ודאי יכול למצוא אותם בקלות.
עוד לא מאוחר. אין לתיק הזה מקום בבג"צ, אין לו סיכוי בבג"צ - הציבור בישראל חייב לשים מבטחו בשופטי ההרכב אשר ידונו את משה, ואשר ישליכו אותו לבית האסורים לשנים רבות, על-פי הודאתו בעבירה מסוג פשע, או לחילופין ניתן לבטוח בראש הממשלה, שימנה את משה לסגן שני לראש הממשלה, או לפחות לשר לענייני התפוצות, ירושלים וטוהר המידות.
חיים ומשה, אור לגויים וחושך ליהודים, ואם היה שמץ של ספק בעניין העונש לו ראוי היה חיים, הרי שאין כל ספק בנוגע לעונש לו ראוי משה.

תאריך:  19/07/2007   |   עודכן:  19/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על חיים ומשה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
אפרי הלפרין תודה על כתבה מאירת
טוהרת המידות  |  19/07/07 09:47
 
- עברית שפה קשה
שושן האבן  |  19/07/07 17:24
 
- למה כל כך הרבה שחצנות,,,
כחול,,,כתום.  |  20/07/07 21:40
 
- נהדר כחול כתום, נו מה לעשות...
טוהרת המידות  |  21/07/07 09:12
2
לא קראתי את המאמר שלך
גסות רוח לשמה  |  19/07/07 13:07
 
- עברייני מין
אפרי הלפרין  |  19/07/07 13:28
3
ואולי צריך לתת לבית המשפט
הכותב  |  19/07/07 14:59
4
אפי,קרא שוב את "הודאת" הנשיא.
סדום ועמורה  |  19/07/07 17:44
5
עוול ביבי מאחוי הבלגן
אסטרולוג  |  11/08/07 11:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דורית שנהר
ישנם התמימים, המיואשים, אלו שמרוויחים מה"שלום", ואלו שפשוט נגועים בדחף של איון הקיום היהודי. אם חפצי חיים אנחנו, צריך להבין זאת, ולבצע שינוי מהיר בחשיבה ובמעשה
עו"ד חיים קליר
המבוטחים חלו והפכו סיעודיים. חברת הביטוח החלה לשלם את גמלת הסיעוד. או אז הסתבר למבוטחים, כי חברת הביטוח מנכה מהגמלה פרמיות. ההסבר של חברת הביטוח: אנו זקוקים לפרמיות כדי לבדוק מדי חודש אם המבוטחים עדיין סיעודיים
ד"ר רון בריימן
בניגוד למלך הראשון של ישראל, שאול, שחיפש אתונות ומצא מלוכה, פרס רצה את הנשיאות והשיג אותה. אולמרט רצה ביטוח וחסינות. האם השיג אותם? ימים יגידו
גדי גולן
הרעיון הסוציאליסטי נכשל משום שבחברה שדוגלת בתמורה שווה לכל פרט, ללא כל קשר למידת תרומתו לחברה. אין לטובים, המוכשרים והחרוצים כל תמריץ לעבוד קשה ולהפעיל את מלוא כשרונם למען החברה
מיכה דרורי, בארי הולצמן
אנו תמהים מי טורח, ולאיזו תכלית, לתעל ולכוון את מאבקם הצודק של אנשי כפר שלם לאפיק הציני וחסר התועלת עבורם, של הכפשת החקלאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il