פייסבוק מציעה לאתרים באינטרנט החל מהשבוע אפשרות להוסיף את כפתור ה-Like המוכר שלה לתכנים הזמינים אצלם. כפתור זה יאפשר ל-400 מיליון הגולשים הרשומים אצלה להשאיר את חותמם באתרי האינטרנט האחרים ולהכריז על כל תוכן האם הם אהבו אותו או לא. כמו בדפי פייסבוק עצמם, חברים של משתמש שאהב תוכן כלשהו יוכלו לראות זאת אוטומטית בדף העידכונים שלהם.
לתוכנית החדשה של פייסבוק יש פוטנציאל פרסומי עצום עבור אתרי האינטרנט שישתמשו בה. גולשים נוטים, בדרך-כלל, לסמוך יותר על המלצות שמגיעות מאנשים הקרובים אליהם, מאשר ממודעות פרסומת ממקורות מסחריים. שימוש בכפתור Like יאפשר לאתר ליצור זרוע פרסומית שתתבסס על הגולשים ברשת במקום על אנשי פרסום ממומנים.
אתרים כמו ה-CNN, הניו-יורק טיימס ו-IMDB, כבר הודיעו על כוונתם להשתמש בכפתור החדש. בישראל, אתר נענע 10 כבר משתמש בו. עבור הגולשים מדובר בכלי שיוכל לסנן עבורם תכנים איכותיים יותר ורלוונטיים יותר, על בסיס יכולות השיפוט האנושיות של החברים שלהם בפייסבוק, מה שיכול להוות אתגר רציני עבור גוגל המשתמשת באלגוריתם ממוחשב כדי לסנן תכנים עבור הגולשים.
מספר שיתופי פעולה של פייסבוק, כמו עם אתר המוזיקה Pandora, ממחישים עד כמה יכול שירות כזה להיות משמעותי. האתר, אשר הציע עד היום למשתמשים מוזיקה על בסיס הניסיון לזהות את טעמם המוזיקלי האישי, יעשה זאת כעת גם על בסיס הטעם המוזיקלי של החברים שלהם שישתמשו בכפתור Like. יותר מכך, אם המשתמש עצמו ביקר באתרי מוזיקה אחרים, למשל, של הלהקות האהובות עליו, וסימן שם את השירים שהוא אוהב, המנגנון של Pandora יוכל לראות זאת ולהציע לו מוזיקה שהוא אוהב בהתאם, גם אם זו הפעם הראשונה שביקר ב-Pandora.