X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מצא: ויטה הסתיר ממני חתימה על הסכם מס עם גאידמק בעת שהייתה פגישה בעניין במשטרה ב-2003
▪  ▪  ▪
לא היתה תוצאה אופרטיבית לפגישה. מצא [צילום: בוצ'צ'ו]

"ב-2003 גאידמק לא היה מוכר לי. לא ידעתי דבר עליו. השתמשו אז בשם אחר (אריה בר-לב) ולא גאידמק. אני לא זוכר מי יזם את הפגישה, ויטה או דנינו. לא זכרתי גם מה הייתה מטרת הפגישה. מה שזכרתי הוא שתוצאות הפגישה לא היו אופרטיביות. דנינו לא קיבל נתון נוסף מעבר לידוע לו. אם שוקי ויטה ביקש, אז התחושה שהוא לא קיבל או הוזן בנתונים שהוא ביקש ללמוד על גאידמק. לא הייתה תוצאה אופרטיבית לפגישה" - כך אמר מנהל רשות המיסים לשעבר, ג’קי מצא, בעדותו במשפט השוחד של פרקליט הצמרת עו"ד יעקב וינרוט ופקיד המס הבכיר, רו"ח שוקי ויטה.
מדובר היה בפגישה שבה נכחו ניצב יוחנן דנינו, אז מפקד היאחב"ל, ויטה, מצא ואחרים בה דנו בחקירת הלבנת ההון נגד גאידמק ועניין הסכם המס שלו. לדברי מצא, רק במשטרה הופנה תשומת לבו שהסכם המס של ויטה מול גאידמק נכרת כבר לפני הפגישה. "אני בפגישה לא ידעתי זאת", אמר.
ביום האחרון של 2009 החליטה פרקליטות מיסוי וכלכלה להעמיד את וינרוט לדין בגין עבירות שוחד והלבנת הון. וינרוט מואשם כי הכניס עצמו למצב של ניגוד עניינים: ב-2003 הוא ייצג את פקיד השומה ויטה, שבאותה עת אישר הסכמי מס חריגים ללקוחות "כבדים" של עורך הדין - מיכאל צ'רנוי, גאידמק והיהלומן דן גרטלר.
בהסכמי המס, שפרטיהם פורסמו בהרחבה ב-TheMarker, הוכרו לצ'רנוי כפטורים ממס כ-2 מיליארד דולר - ולגאידמק כמיליארד דולר. בעבור הסכמי המס קיבל וינרוט שכר טירחה יותר מ-30 מיליון שקל - השווים לכלל הכנסות משרדו בשנה שלמה - והפקיד אותם בחשבון של חברה זרה הנמצאת בבעלותו. ויטה מואשם בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. המשפט מתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב בפני השופט גלעד נויטל.
לפני כניסתו לאולם עטו על מצא כלי התקשורת והוא סירב לומר מלה. בתחילתו עדותו סיפר מצא בראשי פרקים על התפתחותו המקצועית עד חקירת השחיתות במינויים ברשות שהביא לסוף המהיר של כהונתו כמנהל הרשות ב-2007.
מצא החל לעבוד במס הכנסה ב-94'. לאחר ארבע שנים עבר לשוק הפרטי במשרד רואי חשבון. "ב-97' נקראתי לחזור לרשות המיסים לאגף מס הכנסה. וניהלתי את המחלקה המקצועית", סיפר. ב-2000 הפך מצא לסמנכ"ל חקירות עד יולי 2004. אז אוחד מס הכנסה עם מע"מ לרשות המיסים ומצא מונה לסמנכ"ל לעניינים מקצועיים. ב-2006 מונה למנהל הרשות תוך שהוא גובר על ויטה, שרצה גם את התפקיד.
לאחר מכן, לבקשת התובעת עו"ד שרון כהנא, מסר מצא הסבר לגבי מושגי יסוד שקשורים בכריתת הסכמי מס. כן סיפר בהרחבה על שיטת הגבייה המכונה "גילוי מרצון" שהחלה לפעול ב-2003. לפי שיטה זו נכרתו הסכמי המס מול גאידמק, צ'רנוי וגרטלר.
בתחילת העדות ביקשה התובעת כהנא להבהיר כי דברים שיאמר מצא בעדות לא ישמשו נגדו במשפט השוחד ברשות המיסים שמתנהל במקביל בבית המשפט מחוזי מרכז ובו מצא הוא אחד משבעה נאשמים. לפי הנטען, מצא חשב שקיבל את תפקיד מנהל הרשות בזכות שתדלנותם של אנשי העסקים יורם קארשי וקובי בן-גור אצל שולה זקן, אחות של קארשי ולשעבר ראש לשכת ראש הממשלה אהוד אולמרט. בתמורה, לאחר מינויו לתפקיד הרם ניהל מצא יחסים בעייתים עם השניים תוך מתייחס לבקשות שונות שלהם בנוגע למינויים ברשות.
וינרוט מיוצג על-ידי עורכי הדין נוית נגב, דוד ליבאי, נבות תל-צור, איריס ניב-סבאג, דפנה ליבאי ואריאל כפרי. ויטה מיוצג על-ידי עו"ד אלון רון. יצוין כי מצא מיוצג במשפטו הפלילי על-ידי ליבאי ותל-צור. פרקליטות מיסוי וכלכלה מיוצגת על-ידי עורכי הדין כהנא, יפעת שטיין ורותם שגיא.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  29/04/2010   |   עודכן:  29/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ג'קי מצא: "לא ידעתי שהיה הסכם מס עם גאידמק לפני הפגישה עם ניצב יוחנן דנינו"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
משקאות אלכוהוליים
גלית יצחק-אוגנוב
גורמים שונים מספקים הנחיות להבערת מדורה בטוחה וכן אמצעי טיפול שימושיים לנפגעי ל"ג בעומר
עופר וולפסון
דיון סוער נערך אתמול בכנסת על מצבה הכספי הקשה של העיר שדרות    ישי ציין כי הוא מזדהה עם הדברים שנאמרו והבטיח חבילת סיוע    ראש עיריית שדרות: "המצוקה התקציבית מקורה בהתנהלות האוצר"
אלעזר לוין
ביהמ"ש יחליט בעוד 10 ימים אם לאשר את ההקפאה    שילמו 45 מיליון שקל לנאמני נידר, ומבקשים להקפיא את היתרה ואת העסקה    "הפרשיות עלולים להשפיע על הבנייה"    מבקשים לזמן לביהמ"ש את ראש העירייה ו-3 בכירים    הנאמנים: הפרשיות אינן משפיעות על העסקה - נגיש תביעה אם לא תשלמו
איציק וולף
כוחות כיבוי רבים מנסים לצמצם את התפשטות הלהבות שהספיקו כבר לכלות שטחי מרעה ומטעים רבים    היערכות לאפשרות שבהמשך יסכנו הלהבות את בתי היישוב רמות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il