X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כספי ואוקון [צילום: ערוץ 1]
רם כספי ייצג את הראל המחזיקה ב-20% מסיטיפס, בעוד הוא מכהן לצדו של בועז אוקון כבורר בין סיטיפס למדינה
▪  ▪  ▪

עו"ד רם כספי התפטר בסוף השבוע מתפקידו כבורר בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים - כך נודע ל-TheMarker. זאת בעקבות מידע שהגיע באחרונה לידי המדינה, שלפיו קיים חשש לניגוד עניינים לכאורה בתפקודו כבורר בפרויקט.
מדובר בטענה שלפיה כספי העניק שירותים משפטיים לעסקה שביצעה קבוצת הראל, המחזיקה ב-20% ממניות זכיינית הפרויקט סיטיפס, בעוד הוא מכהן כבורר בינה לבין המדינה. את המידע העביר למשרדי האוצר והתחבורה בלוגר, שפנה לפני כשבועיים גם לקבלת תגובתו של כספי. בישיבת הבוררות שהתקיימה בסוף השבוע, הודיע במפתיע כספי על החלטתו להתפטר כדי למנות "לזות שפתיים" - ואולם במדינה יחלו בימים הקרובים בבדיקת הסוגיה.
כספי מכהן זה כשנתיים כבורר בין המדינה לבין סיטיפס, לצדו של השופט בדימוס, בועז אוקון. כספי הוצע כבורר מטעם סיטיפס - בעוד שאוקון הוצע בידי המדינה. שני הבוררים החליטו על מינויו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, מאיר שמגר, לבורר-על במקרה של מחלוקת ביניהם (שלא התרחשה עד כה). מינויו של כספי לבורר אושרה בידי המדינה, על-אף קשרים שניהל אז בשתיים מחברות הקונסורציום הזכייני: קבוצת הראל ופולאר השקעות, המחזיקה כיום ב-17.5% מזכיינית הפרויקט (לאחר שמכרה 10% לפני כשנתיים).
הממונה על ההגבלים לשעבר, עו"ד דוד תדמור, שהצטרף ב-2005 למשרדו של כספי כשותף, ייצג את פולאר בפעילותה בתחום התקשורת. זאת בעוד שכספי עצמו ייצג את הראל בבוררות אחרת שבה הייתה מעורבת. יש לציין, כי הראל מחזיקה גם ב-50% ממניות קרן תשתיות ישראל (IIF), המחזיקה אף היא ב-10% ממניות סיטיפס.
לטענת כספי, ייצוגה של פולאר במשרדו הסתיים טרם פתיחת הבוררות ברכבת הקלה בירושלים - ועל דבר ייצוגה של הראל בבוררות במקביל דיווח בשעתו למדינה, במסגרת חובת גילוי ניגודי עניינים, ומינויו לבורר אושר בכל זאת. ואולם בדצמבר דיווחה חברת הביטוח הראל כי רכשה מידי חברת הביטוח AIG את מלוא הבעלות בחברת ביטוח המשכנתאות EMI תמורת 35.5 מיליון דולר. זאת כאשר את הראל ייצגו בעסקה עוה"ד רם כספי ומנחם פדר ממשרד כספי ושות'. דבר ייצוג זה לא הובא ככל הידוע לידיעתה של הרשות הממונה לפרויקט הרכבת הקלה בירושלים - ונודע לנציגי משרדי הממשלה רק באחרונה, בעקבות פניית הבלוגר, שהפנה את תשומת לבם לדיווח זה.
במקביל ניהל באחרונה כספי דין ודברים עם המדינה באשר לשכר הבוררים שנקבע לו ולאוקון - אשר היה לטענתו נמוך מזה שניתן לבוררים אחרים בפרויקטים מקבילים. מדובר בשכר של 900 שקל לשעה, שניתן לכספי ולאוקון במסגרת בוררות הרכבת הקלה - לעומת שכר של 350 דולר, שהובטח לבוררים בפרויקטי תחבורה מקבילים.
כספי הבהיר בעבר למשרדי האוצר והתחבורה כי אינו מלין על גובה השכר שנקבע לו - אלא על האפליה שיצרה המדינה, אך עד כה סירבה המדינה לדון בפתיחת החוזה עמם. ביום רביעי האחרון פתח כספי את ישיבת הבוררות בטענה כי היקף העבודה העצום במסגרת בוררות זו, קשייו להתמודד עם העומס שנוצר נוכח המחלוקות הרבות בפרויקט וסירובה של המדינה להשוות את שכר הבוררים שבפרויקט זה לשכר הנהוג בפרויקטים אחרים אילצו אותו להתפטר מן הבוררות.
"מכל הטעמים המצטברים אותם פירטתי, ובכדי למנוע לזות שפתיים ושאילתות של בלוגרים למיניהם, ולעמוד במבחנים המחמירים שהצבתי לעצמי, אני מודיע בזאת, לצערי, ואני מדגיש עשר פעמים את המלה 'לצערי', כי אני מתפטר מכהונתי כבורר", אמר כספי. לאחר מכן, שיבח כספי את עמיתו לבוררות, והציע למנות את אוקון כדן יחיד - כדי שלא לפגוע ברציפות הדיונים. עוד הציע, בנימה סרקסטית, כי נוכח החיסכון בהוצאות שכרו - תשלים המדינה את שכר הבורר של אוקון, כך שיושווה לזה של הבוררים האחרים. אוקון הודיע בסיכום הישיבה כי הצדדים ישיבו על הכרעתם באשר להמשך הבוררות עד ה-2 במאי.
עזיבתו של כספי באה בעת רגישה, כאשר המדינה וסיטיפס ממתינות לפסיקת הבוררים בנוגע למחלוקת סביב תשלום אבן-הדרך השביעית בפרויקט. מדובר בתשלום בסך 53 מיליון יורו מתוך מענק ההקמה של הפרויקט - אותו אמורה הייתה המדינה להעביר לסיטיפס לפני כשלושה חודשים.
אולם המדינה הודיעה כי תסכים לשלם רק 80% מן הסכום בתנאים שונים, וללא השתתפותה בתשלום הריבית בגין האיחור - משום שסיטיפס לא עמדה בלוחות הזמנים להשלמת העבודות. סיטיפס סירבה לקבל את הצעת המדינה, והמחלוקת עברה להידון בפני הבוררים.
  • מקבוצת סיטיפס נמסר בתגובה: "אנו מצטערים על עזיבתו של עו"ד כספי, ומקווים שיחזור לאחר שיובהר כי אין כאן ניגוד עניינים ממשי".

הבלוגר: "בגלל הולילנד - התעמקתי ברכבת הקלה"
איתמר כהן מפעיל את הבלוג "אופנן" ברשת TheMarker Cafe
▪  ▪  ▪

"בתור ירושלמי, תמיד הטריד אותי סיפור הרכבת הקלה בירושלים, שנראה לי תמוה מזה שנים. עכשיו, על-רקע הכותרות של פרשיית הולילנד, החלטתי להקדיש לזה יותר זמן" - כך אמר אתמול איתמר כהן, כותב הבלוגר "אופנן" ברשת החברתית TheMarker Cafe.
"המטרה שלי הייתה להעלות קצוות חוט, ושכל עיתונאי ימשיך עם זה הלאה. בלוגר מתנדב לא יכול לעשות מה שעיתונאי עושה", הוסיף.
כהן, 35, אקטיביסט חברתי ופעיל סביבתי מוכר, שעובד כמרצה להנדסת חשמל במכללה האקדמית להנדסה בירושלים ובאוניברסיטת בר-אילן, פנה בשבועיים האחרונים למשרדי המשפטים והאוצר בניסיון להפנות את תשומת לבם לזיקה שבין משרד עוה"ד כספי ושות' לבין הזכיינית סיטיפס. לפני כמה ימים אף פנה לקבלת תגובתו של כספי עצמו. "רציתי לשאול אותו אם הוא לא רואה בעיה עם זה", אמר כהן.
פורסם במקור: אתר TheMarker

תאריך:  02/05/2010   |   עודכן:  02/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבלוגר חשף ניגוד עניינים - וכספי התפטר מתפקידו ברכבת הקלה
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד לאיתמר לנקות...
אאאאא  |  2/05/10 08:52
2
בלוגר מתנדב לא יכול לעשות מה ש
עשית להם את היום  |  2/05/10 08:56
3
זיילר :"אין ...(בכיר) שאין  ל"ת
עליו איזה כתם  |  2/05/10 09:20
4
לאט לאט מתגלה הכול פה מושחת  ל"ת
אחד אחד   |  2/05/10 09:58
5
מהפכת המידע על המושחתים
יובל מהשרון  |  2/05/10 10:15
6
זו תוצאה של הפגישה הלילית 1982
ירון זכאי  |  2/05/10 10:38
7
ולילנד של הפסים
ירושלמי ותיק וזקן  |  2/05/10 11:10
 
- מייצרים פרוייקטים "לקוםונים"
ירושלמי  |  2/05/10 14:35
8
כספי - מכשיר השרצים המושחתים
הרועץ המשפטי  |  2/05/10 11:56
9
אז מה יוצא עם החשיפה?
חשוב לי  |  2/05/10 12:42
10
רשיונו של כספי נשלל בגלל הדחת
ישע  |  2/05/10 12:58
11
בלוגרים תושפים מה שהעיתונאים
ישע  |  2/05/10 13:06
12
שוב ניגוד עיניינים
משהו  |  2/05/10 13:47
13
שוד הקופה הציבורית
פיליפ פרבו  |  2/05/10 13:47
14
כספי - בין המושחתים ל"ת
שריתה1000  |  2/05/10 14:03
15
כספי שיעץ לפרס בקו 300?בבנק הפ
זהב כספי  |  2/05/10 14:09
16
רב תחמן מגעיל
מהברנז'ה  |  2/05/10 14:28
17
שקשוקה! שכחנו?
יש מיש  |  2/05/10 14:41
18
כספומט מטהר ממזרים
אליהו חיים  |  2/05/10 14:51
19
ככה זה עו"ד מתחיל
איש קטן  |  2/05/10 17:51
20
ובאגד זה פנסית חברים...
שקשוקה  |  3/05/10 05:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תלם יהב
מכונית עם שני מיכלי פרופן, אבקה ודלק נמצאה במרכז העורק התיירותי הראשי של ניו-יורק    טיימס סקוור פונה למשך מספר שעות, המשטרה חוקרת את האירוע
יפעת גדות
שלושת הצבים, ששוקמו במרכז להצלת צבי-ים של רשות הטבע והגנים, שוחררו אתמול חזרה לטבע    "פורסט" נלכד ברשת דיג, "שיקו" הונשם במשך 32 שעות ומקיבתו של "שי" הוצא קרס גדול    לשריונו של אחד מהם הוצמד משדר לווייני שיאפשר מעקב אחר נדידתו    [הצב והמשדר חוזרים לים / צילום: יניב לוי, רשות הטבע והגנים]
איריס פרחי
התובע נאלץ לרוץ לחצר בכל פעם כשקיבל שיחה וביקש לבטל העסקה    פלאפון השיבה שהניתוקים לא היו רבים והתובע שוחח בנייד לא מעט    העסקה בוטלה
איריס פרחי
התובעים טענו כי מועד חזרתם ארצה הוקדם והפסידו יום טיול    בית המשפט פסק כי חברת הנסיעות אחראית לתובעים ותפצה אותם, וכי אל על אחראית כלפיה ותשפה
איריס פרחי
בית משפט לענייני משפחה שלל מזונות משתי אחיות שסירבו לפגוש את אביהן    בית משפט מחוזי הפך את ההחלטה ופסק כי המזונות יוחזרו, וכי עוינות כלפי אב אינה עילה מספקת לפטור ממזונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il