X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך אמר זאב פלדמן, עד התביעה המרכזי במשפט השוחד עוד הוסיף ואמר: ההכנסה השנתית החייבת של גאידמק בסך 20 מיליון שקל נקבעה ללא פרמטרים ברורים
▪  ▪  ▪
סיפק את הצד העובדתי בנוגע להסכם המס. וינרוט [צילום: פלאש 90]

"לווינרוט לא היה קשר להחלטה לאיזה פקיד שומה ללכת. היו אולי ארבעה פקידי שומה שהיו יכולים לעשות הסדר כזה, ויטה היה אחד מהם. לא כל פקידי השומה מתעסקים בנישומים בהיקפים האלה" - כך אמר היום רו"ח זאב פלדמן במשפט השוחד נגד פרקליט הצמרת עו"ד יעקב וינרוט ופקיד השומה גוש דן לשעבר, רו"ח שוקי ויטה. בדבריו התייחס פלדמן להסכמי המס הייחודיים שנערכו לארקדי גאידמק ומיכאל צ'רנוי. לאמירה כזו יש משמעות בשל גישת התביעה בין ויטה לווינרוט היו יחסי משחד-משוחד.
לפי כתב האישום שהוגש בסוף 2009, ייצג וינרוט את ויטה בעניינים שונים תמורת תשלום מופחת, וויטה מצדו דאג לאינטרסים של וינרוט, קרי תפירת הסכמי מס למיכאל צ'רנוי וארקדי גאידמק, שהזרימו לו הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקל. פלדמן גזר מצמד האוליגרכים "רק" 10 מיליון שקל. וינרוט מואשם גם בהלבנת הון ואילו לויטה מייחסים עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. פלדמן נחקר באזהרה בתיק בגין עבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בהקשר של הסכם המס אחר, אך התיק נסגר מחוסר ראיות מספיקות. פלדמן לא נחקר בנוגע לעבירות השוחד.
אחת הסיבות לרצון של גאידמק לכרות הסכם מס ביוזמתו הייתה רצונו להשתלב בחיי העסקים בישראל. פלדמן סיפר בעדותו כי רצון זה בא לידי ביטוי בשלב שבו רצה להשתלט על החברה לישראל. "כדי שהמדינה תאשר את העסקה הוא חייב היה להיות רשום ומסודר עם רשויות המס כחלק מתנאים בסיסיים שהמדינה תדרוש מכוח מניית הזהב שלה בחברה לישראל. התבקשתי ללוות את העסקה ובמעמד המס של גאידמק בישראל". בסופו של דבר, כידוע, לא יצאה העסקה לפועל.
"לא היה לגאידמק תיק במס הכנסה", העיד פלדמן. "לא היה לו חוב מס ולא היה לו תיק. האם הוא היה חייב במס בישראל? ספק גדול אם הוא היה חייב, כי לא היו לו עסקים בישראל. הדבר היחידי שיכול להיות רלוונטי הוא העברות הכספים בישראל לשימושים למחיה וצריכה אחרת".
"מה היה חלקו של וינרוט בטיפול?", שאלה התובעת עו"ד שרון כהנא. "הוא הפנה את הנישום אלי ואת טיפול המס אני עשיתי. הוא קיבל עידכון לגבי כל מה שעשיתי בטיפול מול מס הכנסה", השיב פלדמן. לדבריו, וינרוט סיפק את הצד העובדתי בנוגע להסכם המס.
פלדמן סיפר כיצד הושג ההסדר עם גאידמק. "קודם פניתי לוויטה באופן אנונימי. תיארתי את המקרה. ציינתי שמדובר בעולה חדש שרוב רכושו ועסקיו מחוץ לישראל. מנוהלים ונשלטים מחוץ לישראל. הוא חי בישראל חלק ניכר מזמנו והוא מעוניין להגיע להסדר כדי להגדיר את מעמדו. ציינתי בפני ויטה שיש חקירה נגדו בצרפת. התהליך ארך כמה שבועות או חודשים. פגשתי את ויטה כמה פעמים. כדי להסיר ספק ולהשיג שקט הצלחנו לשכנע את גאידמק להגיע להסדר כזה".
פלדמן נזכר כי ההסתייגות הייתה החקירה שהתנהלה נגד גאידמק בצרפת. ב-2009 הורשע גאידמק שלא בפניו בעבירות של סחר בנשק. "זו הייתה הסתייגות אך לא בהכרח צריך להשפיע על חיוב במס. היה ניסיון לברר אם יש בעיה בעניין הזה".
ב-2003 נכרת הסכם המס עם גאידמק ונקבע בין היתר שהוא ישלם 50% מס על הכנסה חייבת שנתית בסך 20 מיליון שקל. פלדמן הבהיר שמדובר ב"מספר אצבע. אין כאן עבודה של נדבך על נדבך". לדבריו, המספר אינו מבוסס. "אני חושב שאני הצעתי את הסכום".
אגב, בסופו של דבר גאידמק ביטל את הסכם המס, כך ששילם רק פעם אחת מס בסך 10 מיליון שקל מתוך הכנסה חייבת של 20 מיליון שקל.
פרקליטות מיסוי וכלכלה מיוצגת על-ידי עורכי הדין שרון כהנא, יפעת שטיין ורותם שגיא. וינרוט מיוצג על-ידי עורכי הדין דן שינמן, נוית נגב, דוד ליבאי, נבות תל-צור, איריס ניב-סבאג, גרשון גונטובניק, ירון קוסטליץ, עודד גזית ודפנה ליבאי. ויטה מיוצג על-ידי עו"ד אלון רון.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  04/05/2010   |   עודכן:  04/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ליעקב וינרוט לא היה קשר להחלטה לאיזה פקיד שומה לפנות"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מה זאת אומרת
מה זאת אומרת  |  4/05/10 16:46
 
- הסדרי מס
דמוקרט  |  5/05/10 11:05
2
פקיד שומה
davidnavon  |  4/05/10 19:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
השמאי הממשלתי: התייקרויות חדות גם בפ"ת, בחיפה, בבאר שבע ובאשקלון    דירת 4 חדרים עולה כיום 2.26 מיליון שקל בת"א, 1.64 מיליון שקל בהרצליה, 1.54 מיליון שקל בירושלים, 1.25 מיליון שקל בפ"ת ובראשון לציון    ההתייקרות ברבעון ברוב הערים - 6%-7%
אלעזר לוין
החברה, בשליטת ראבי דרוויש, מבקשת צו להקפאת הליכים    חובות ב-75 מיליון שקל והמחאות שלא כובדו במיליונים    תובעת 4 מיליון שקל מהמינהל ומגבעת שמואל
גלית יצחק-אוגנוב
ילד בן 7 בלע מטבע של 10 אגורות    בצילום רנטגן נראה המטבע בחלקו התחתון של הוושט    המטבע חולץ ומצבו טוב    [בתמונה: צילום רנטגן עם המטבע]
עופר וולפסון
במכתב ששלחה ליו"ר מפלגת העבודה, כתבה תנועת אומ"ץ כי חיבור בין עסקי הנדל"ן הכושלים של ויצמן שירי לעסקי הנדל"ן של מפגלת העבודה פוגעים בכללי המנהל התקין    במקביל, פנתה התנועה לאיכות השלטון למבקר המדינה בדרישה לבדוק את התנהלות המפלגה בקשר לשינויים התפעוליים והארגוניים בקרן
יפעת גדות
חוקרים גילו כי לא יותר מחמש דקות בלבד של "פעילות ירוקה" כמו הליכה, גינון או רכיבה על אופניים יכולות להועיל לשיפור מצב הרוח והביטחון העצמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il