מיקרוסופט חשפה השבוע בכינוס מפתחי האינטרנט השנתי, Web 2.0, שהתרחש בסן פרנסיסקו, את Spindex - שירות מקוון חדש המרכז תחת קורת גג אחת את המידע האישי של הגולש בו מכל הרשתות החברתיות המובילות באינטרנט, כולל פייסבוק, טוויטר ושירות הפתקיות Evernote.
Spindex הוא שירות המתבסס על העדפותיו הפרסונליות של המשתמש. הוא יודע להציג למשתמש מידע על בסיס תחומי העניין שלו או של חבריו המקוונים. בנוסף למידע מהרשתות החברתיות השונות ניתן לשלב בו גם עידכוני RSS מאתרים אחרים ולחפש בו מידע מותאם אישית דרך מנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג.
השירות, אשר זמין כרגע בגרסת הביטא שלו, פותח על-ידי FUSE - מעבדת החדשנות ליישומים חברתיים של מיקרוסופט, אותה הקים ריי אוזי, ארכיטקט התוכנה הראשי של החברה. בשלב זה הוא אינו זמין לקהל הרחב אלא רק למפתחים שהשתתפו בכינוס Web 2.0 שיש להם חשבון מוגדר בשירות Microsoft Live.
מיקרוסופט מתכננת לפתוח את השירות לציבור הרחב בחודשים הקרובים. מי שמעוניין להיות מהראשונים שיצטרפו לשירות יכול לבקש באתר הזמנה ולקבל הודעה ברגע פתיחתו.