X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הסרט הרגיש והמרתק על ילדים שנולדו לתורמי זרע היה בעל אג'נדה ברורה, ולשם שינוי זו דווקא מחמאה
▪  ▪  ▪
משפחה משפחה ומוזרותיה [צילום: יח"צ]

המשפחה הישראלית מאוד מטרידה את הערוצים המסחריים בישראל. אלון גל ב"משפחה חורגת" מבקש ללכד את היחידה דרך החור של הגרוש. מיקי חיימוביץ כבר הזילה ים של דמעות כשעקבה אחר דרכן של נשים למימוש ההורות הנכספת, אורנה בן דור נזפה באלו שזכו להביא ילד עם בן זוג ובדרישותיהן להנדסה גנטית וסופר נני מוזעקת לעזרה כדי לתקוע אצבע בחור שנוצר בקרום התא המשפחתי וכל המאמץ בשביל מה? בשביל שהילדים יגדלו ויכתבו סדרות דרמה נוגות על סודות ושקרים משפחתיים או לחילופין יתיישבו בפאנל המאיים להתרגש עלינו משבוע הבא בו תיבחן משפחה משפחה ומוזרותיה.
הטלוויזיה, כדרכה, גם משקפת מציאות וגם מייצרת אחת. את האובססיה היודו-ישראלית לחופה וקידושין ולהעמדת צאצאים היא ממנפת ליצירת מוצרים טלוויזיונים עתירי רייטינג. הציפייה היא שבתוכניות על משפחה, תצפה גם כל המשפחה ותחסוך לזכיין את כאב הראש שבליקוט צופים בפינצטה ובמכירת פרסומות למכוניות משפחתיות, אריזות משפחתיות וחופשות משפחתיות.
בפרדוקס המובנה במדיניות של מדינת ישראל בכל הנוגע להבאת ילדים לעולם, הטלוויזיה מתעסקת פחות. בעוד שישראל ניצבת במקום גבוה במיוחד באחוז ההפריות המלאכותיות ביחס לאוכלוסיה ובהשתתפות הממשלתית בהוצאות עליהן, הדיון לגבי השאלה מה קורה אחרי שהילד נולד ואיזו רשת ביטחון מציעה המדינה המעודדת ליולדת כמעט ולא מתקיים. לרוב היא נאלצת להסתפק בחופשת לידה מהקצרות בעולם המערבי ובעיקר נדרשת לחנך את הילדים לאזרחות טובה ולגיוס לצה"ל.
בכך גם טמון הקונפליקט בסרט התיעודי שהגישה עינת ארליך 'ילדי בנק הזרע', סרט שהאג'נדה שלו לא הוסתרה לכל אורכו. לפי גישת ארליך, המדינה מאפשרת באמצעות תרומות זרע להביא ילדים לעולם, אך מרגע שנולדו אינה מאפשרת להם לדעת מי הוא התורם, או בעצם אבא שלהם. משרד הבריאות מסביר את המדיניות בכך שבמדינות שבהם התאפשר לגלות את זהות האב, ירד מספר התרומות באופן משמעותי. כלומר, במתח שבין המלחמה הדמוגרפית לבין זכות הילד לדעת, או למלא את החור השחור, מנצח שוב האינטרס הלאומי. במרוץ בינינו לבין האזרחים הלא יהודים של המדינה, יותר חשוב שנרבה ונפרוץ ונהיה לגוי גדול מאשר אחד מהילדים יוכל לענות על השאלה הבסיסית 'ילד של מי אתה?'.
לזכותה של ארליך ייאמר שהצליחה להוציא תחת ידה סרט רגיש ומרתק כאחד, שמצליח באופן נדיר במחוזותינו גם לחדור לרגעים האינטימיים של גיבוריו וגם לשמור על כבודם. בין אם זאת ליאור מילוא היפה, שמשוכנעת שזכותה להכיר את אבא שלה, אך כשנמסרת לידיה האינפורמציה המיוחלת מידי חוקר פרטי המילה אנטיקליימקס קצת קטנה על המעמד. סיפורם של שלושת ילדיה של דבורי, כולם נולדו לאותו תורם זרע אמריקני, שיוצאים לפגוש חלק מהאחאים שלהם (אחים מאותו תורם זרע) בארצות הברית מספר את כל הסיפור על איך הדברים יכולים להראות אחרת.
וגם יכול להיות, שצודק נציג בנק הזרע שהכמיהה לדעת מי הוא האב קיימת, אך בנק הזרע לא צריך לשתף איתה פעולה. אך כשליאור אומרת "הוא לא חשב עליי, אני לא צריכה לחשוב עליו, אני קיימת. שיתמודד עם זה" מתחשק לך לחבק אותה חיבוק ארוך וחם להסביר לה שגם כשאתה יודע מי אבא שלך, וגם כשגרת איתו באותו בית לפחות 18 שנה, לפעמים לא עובר יום בלי שאתה אומר לו בראש בדיוק את אותו משפט.

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  10/05/2010   |   עודכן:  10/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ילדי בנק הזרע": מסמך אנושי מרתק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ילדי בנק הזרע-הם פסולי חיתון !
גימי-יהודי מיהודה  |  10/05/10 11:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מתאמת הנסיעות במשפטם של אהוד אולמרט ושולה זקן בפרשת ראשונטורס נדרשה למסור תשובות בכתב    העדים הרעיפו על אולמרט שבחים
תלם יהב
היום ייפתח הביקור הראשון של נשיא רוסיה בדמשק, כאשר שני המנהיגים, מדבדב ואסד, צפויים לדון בחיזוק קשרים כלכליים וצבאיים    רק לפני שבוע החליטה ארה"ב על חידוש העיצומים על אירן
יפעת גדות
מחקרים שנעשו בבעלי-חיים העלו את האפשרות כי מרכיב בשוקולד המריר יוכל לשמש בעתיד לטיפול בשבץ בבני אדם, מאחר שההשפעה המגינה שלו זוהתה גם יותר משלוש שעות לאחר השבץ
איציק וולף
התפרעויות הצעירים הדרוזים ברכס הכרמל נמשכות    עשרות התגודדו סמוך לתחנת המשטרה בדלית אל כרמל ויידו אבנים לעבר ניידות    שלושה נעצרו בלילה ואחד בבוקר    צפויים מעצרים נוספים
סמי פרץ
על הפרק: להכריח טייקונים הנהנים משליטה על מקורות המימון להיפרד מאחזקות פיננסיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il