X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך דורש בנק הפועלים מבני שטיינמץ שטיינמץ מכר בתחילת החודש את גרעין השליטה במכרות ברזל שהיו בבעלותו בגינאה, וגרף לכיסו 2.5 מיליארד דולר בנק הפועלים: שטיינמץ ערב לחובות של סקורפיו שטיינמץ: אין יסוד לטענות הבנק גורם בשוק ההון: "המוניטין האישי של בני שטיינמץ נמצא על הכף"
▪  ▪  ▪
שטיינמץ. דוחה את טענות הבנק [צילום: פלאש 90]

בנק הפועלים (1506, -2.14%) דורש מאיש העסקים בני שטיינמץ לפרוע הלוואה של 355 מיליון שקל תוך 10 ימים, אותה נטלה חברת סקורפיו (62, -4.94%) שבשליטתו.
הבנק מפעיל לחץ על שטיינמץ נוכח "הרעה משמעותית במצב החברה ובתוצאותיה העסקיות ונוכח הפרת התחייבות החברה כלפי הבנק לשמירה על יחס פיננסי של הון עצמי מינימלי". הפועלים הודיע גם שהוא מבטל את מסגרות האשראי של סקורפיו.
בנק הפועלים מציב אולטימטום לשטיינמץ אך לא מפרט מה בכוונתו לעשות במידה ושטיינמץ לא יעמוד באולטימטום. הבנק הבהיר לשטיינמץ כי במידה וסקורפיו לא תחזיר את ההלוואה, הוא עצמו יידרש לערוב לחברה ולפרוע את ההלוואה. שטיינמץ, מצידו, טוען כי אין הוא אחראי להתחייבויות החברה באופן אישי והוא דוחה את טענות הבנק.
האולטימטום של הפועלים לשטיינמץ מגיע קצת יותר משבוע לאחר שאיש העסקים מכר את גרעין השליטה במכרות ברזל שהיו בבעלותו בגינאה, וגרף לכיסו 2.5 מיליארד דולר. חצי מיליארד דולר יזרמו לכיסו כבר בתקופה הקרובה, ואילו השאר - בהתאם לאבני דרך שקבעה הרוכשת, ענקית הכרייה הברזילאית Vale.
"המוניטין האישי של שטיינמץ נמצא על הכף"
חברת הנדל"ן סקורפיו נפגעה קשות ממשבר האשראי בשל פעילותה בשוק הנדל"ן במזרח אירופה. לחברה התחייבות של 2 מיליארד שקל וגירעון של 249 מיליון שקל בהון העצמי. בקופת המזומנים שלה שוכבים 78 מיליון שקל בלבד. את 2009 היא סיימה עם הפסד גדול של 313 מיליון שקל ורואי החשבון שלה הצמידו לה הערת "עסק חי" בדוחות הכספיים, מה שמצביע על חשש ליכולת ההישרדות שלה בשנה הקרובה.
שטיינמץ ניסה להגיע להסדר חוב עם נושיו, לפני מכירת המכרות בגינאה. הוא ביקש מנושי החברה דחייה של 5 שנים בפירעון קרן האג"ח וכן לדחות את מועדי הפירעון של האשראי הבנקאי. מול בקשה זו הוא הציע לנושים להעביר לסקורפיו חברת נדל"ן פרטית שבבעלותו, ולשעבד נכסים כנגד אשראי נוסף בסך 60 מיליון דולר.
אך שטיינמץ נתקל בהתנגדות של בנק הפועלים להסדר. סקורפיו חייבת לבנק הפועלים כ-100 מיליון דולר. מנכ"ל בנק הפועלים הוא ציון קינן.
במערכת הבנקאית הרימו גבה לגבי התנהגותו של שטיינמץ, בניגוד לטייקונים אחרים שהזרימו לחברות בקשיים שבבעלותם מאות מיליוני שקלים, כמו למשל לב לבייב.
גורם בכיר בשוק ההון מסר ל"גלובס", כי "המוניטין האישי של בני שטיינמץ נמצא על הכף". הבנקאי לשעבר דוד גרנות בנקאי מנהל את המשא-ומתן עם בנק הפועלים מטעמו של שטיינמץ.

פורסם במקור: אתר גלובס
תאריך:  11/05/2010   |   עודכן:  11/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"פרע הלוואה של 355 מ' ש' תוך 10 ימים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תיקונים מנהלים את הבנקים
אסף-----------  |  11/05/10 16:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
זאת לעומת ממוצע של 4.3% במהלך שנות העשור הקודם    תרומת הניהול הפעיל ב-2009 הייתה גבוהה וחריגה, והסתכמה ב-110 נקודות בסיס, לעומת תרומה חיובית ממוצעת של 19 נקודות בסיס בעשור האחרון    היתרות עצמן גדלו אשתקד בכ-17 מיליארד דולר
מערכת PCאון
משרד החשב הכללי שבמשרד האוצר פרסם את תוצאות המכרז הענק לאספקת שירותי המחשוב למשרדי הממשלה השונים    מי נמצאות בין 26 הזוכות במכרז?
איציק וולף
מבקר המדינה קובע כי המפכ"ל דודי כהן היה מעורב ישירות בקידום אחיו לסגן מפקד מחוז המרכז    זאת למרות סיכומים שגם הם נעשו בניגוד להוראות היועץ המשפטי לממשלה    השר לביטחון פנים דאז, אבי דיכטר, התעלם מניגוד העניינים ולא עשה דבר
יפעת גדות
ממצאי הביקורת מצביעים על ליקויים של ממש באיכות השירות שמספק המוסד לתובעים קצבאות נכות, ובהם התמשכות הטיפול, הטרחת התובע, ופגיעה בזכויותיו ובפרטיותו
אלעזר לוין
שווי המגרש 28.5 מיליון שקל    יבנו 216 דירות וצופים רווח של 30 מיליון שקל    צופים רווח של 98 מיליון שקל ב-10 פרויקטים נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il