X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה ומאוניברסיטת וושינגטון מתריעים על סכנה חדשה בעולם הרכב: השתלטות מרוחקת של האקרים על מערכות מחשוב במכוניות איך זה יתכן? אילו מכוניות נמצאות בסיכון?
▪  ▪  ▪
אפשרות להשתלטות מרחוק [צילום: פלאש 90]

הנהג המצוי מודע כיום לסכנות רבות האורבות לו במהלך הנסיעה, כמו החלקה על הכביש, עצירת פתע של המכונית ממולו, קפיצה של חתול מהמדרכה וכדומה, אך האם ידעתם שגם האקרים יכולים לאיים על המהלך התקין של הנסיעה שלכם? מחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה ואוניברסיטת וושינגטון, מגלה כי המערכות הממוחשבות במכוניות החדשות של היום חשופות לפגיעה מהאקרים.
החוקרים בדקו שתי מכוניות חדשות שבהן מותקנות מערכות ממוחשבות נפוצות, והדגימו עליהן את האפשרות להשתלטות מרחוק. החוקרים ביצעו על המכוניות מגוון פעולות במהלך נסיעתן, כולל ניטרול מערכת הבלימה, בלימה מרוחקת של כל גלגל בנפרד וכיבוי פתע של המנוע. בנוסף, הם הצליחו להתקין במערכות המחשוב נוזקות שונות שהעלימו את העקבות להשתלטות מייד לאחר תאונה שהתרחשה.
החוקרים לא מסרו את שמות הדגמים של המכוניות עליהן ביצעו את הניסויים, או את שמות החברות שייצרו אותן, אך אמרו כי ימסרו פרטים מלאים על הדרך שבה פרצו למערכות הממוחשבות שבהן בכינוס אבטחת המחשבים שיתקיים בשבוע הבא באוקלנד, קליפורניה.
לטענת החוקרים, יצרניות הרכב משקיעות כיום הון רב בהגנה על הרכבים שלהן מפני סוגים שונים של תאונות, אך הן לא עושות מספיק בעניין אבטחת מערכות המחשוב שבהן. סכנה זו, קיימת כבר היום, ולדעתם, תלך ותגדל בשנים הבאות. כך למשל, חברת General Motors מציעה כיום מערכת בשם OnStar המאפשרת לטכנאים שלה להשתלט מרחוק על מכונית במקרה של תאונה או גניבה ולנעול או לפתוח אותה בהתאם לצורך. אם האקרים ישתלטו על מערכת כזו, זו תהיה סכנה של ממש.
"על תעשיית הרכב ללמוד מהניסיון של תעשיית המחשוב בשנים האחרונות ולהפיק לקחים", אומרים החוקרים. כדאי, לדעתם, להקדים פתרון למכה ולפתח כבר כיום פיתרונות לבעיה שעשויה להיות נפוצה בשנים הקרובות.

pCon – זה עובד ומצליח וזה אמיתי
תאריך:  17/05/2010   |   עודכן:  17/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מכירת דירות זינקה ב-57% ל-193 יחידות    גידול במכירות ברמת אביב וברחוב הרב קוק בירושלים    אף מילה על המו"מ עם גינדי
איציק וולף
תום בן אהרון ומשה שועה, בני 25 מנתניה ללא עבר פלילי, נהגו להגיע לבנקים ולתחנות הדלק כשהם רעולי פנים וחטפו את האקדחים האישיים של המאבטחים במקום באיום נשק חם    הודו במיוחס להם
תלם יהב
שני הנמלים, בין העמוסים ביותר בעולם, לא יקיימו טיסות    שיבושי הטיסות באירופה צפויים להימשך לפחות עד סוף השנה
יפעת גדות
בקרב האוכלוסיה היהודית: 8% הגדירו את עצמם כחרדים, 12% כדתיים ו-13% כמסורתיים    בקרב האוכלוסיה הערבית: 8% הגדירו את עצמם כדתיים מאוד ו-18% כלא-דתיים    61% מהנשים החרדיות שייכות לכוח העבודה    88% מהיהודים מרוצים מחייהם: 96% מהחרדים
תלם יהב
לפי דיווחים, לאחר כמעט 18 שעות של דיונים אירן הסכימה לעסקת החלפת האורניום    טורקיה קוראת למניעת הסנקציות על אירן, והתחלת מו"מ עם המערב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il