X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דבריו של פרופסור ויס טופלו בקול ישראל לשיאו הגיע מסע הצלב נגד פרופסור הלל ויס בתוכניתה של אסתי פרז, "בחצי היום"
▪  ▪  ▪

לידיעת המגיבים ולתשומת-לבם: מאמר זה אינו עוסק בדבריו של פרופסור הלל ויס ובקללות הנמרצות שבהן השתמש נגד מח"ט חברון, אל"מ יהודה פוקס. מאמר זה אינו בא למחות על דבריו, או לתמוך בהם. מאמר זה עוסק בביקורת התקשורת, ודן בתפקוד התקשורת המשודרת ביחס לדבריו של פרופסור ויס במהלך גירוש 2 משפחות יהודיות מרכוש יהודי בחברון.
ועוד הערה לידיעת המגיבים ולתשומת-לבם: הח"מ פוסל איזכור פשעי יהודים בהשוואה לפשעי גרמנים בתקופת השואה; והח"מ פוסל תוקפנות נגד קציני צה"ל וחייליו, שנשלחו לבצע מעשה מגונה נגד 14 ילדים והוריהם. אבל, כאמור, לא זה נושא המאמר, ולא על כך יש להגיב.
ולמען הגילוי הנאות: הח"מ מתנגד לגירוש גזעני של בני-אדם מבתיהם בגלל השתייכותם האתנית או דתם, ולפיכך מגנה את השימוש הפוליטי שעשתה ממשלה כושלת ובלתי אחראית, הן בחיילים והן בשוטרים, תוך השבתתם מאימונים וממשימות חשובות בתחום ביטחון הפנים, רק כדי לרצות פרובוקטורים מתנועת "טרנספר עכשיו" שקיבלו גיבוי מבג"צ. אין פלא שמעמדו של בג"צ בעיני הציבור נשחק כאשר הוא חושף באיזה מחנה פוליטי הוא תומך וכאשר הוא הכשיר ואיפשר את מעשה הגירוש מרצועת עזה ומצפון השומרון. פקודת הטרנספר/הגירוש היא פקודה בלתי חוקית בעליל, שדגל שחור משחור מתנוסס מעליה, שאסור לתיתה ושאסור לבצעה, ושממשלה נבונה ואחראית מלכתחילה לא היתה מעמידה את חייליה במבחן ביצועה. לתשומת לבם של מתכנני הטרנספר הגזעני בעתיד!
דבריו של פרופסור ויס טופלו בקול ישראל בהרחבה רבה ביום רביעי, כ"ד באב, 8 באוגוסט, הן בתוכנית "הכל דיבורים" שאותה הגיש ירון דקל, והן בתוכנית "בחצי היום" שאותה הגישה אסתי פרז, ומן הסתם גם בתוכניות אחרות. הנושא, חשוב ככל שיהיה, יחד עם סוגיית סרבנות המצפון של חיילים שלא הסכימו לקחת חלק במעשה הגירוש המגונה, חשובה ככל שתהיה, נידונו בהרחבה בתקשורת, בעוד שהעיקר - עצם מעשה הגירוש של יהודים מרכוש יהודי בעיר האבות - לא העסיק את השדרנים השונים. שוב ושוב הוצגו היהודים כ"פולשים" בשעה שהם נכנסו למיתחם ברשות צאצאי הבעלים המקוריים, צאצאי קורבנות הרצח הנורא בתרפ"ט-1929. גירושם של יהודים פעם נוספת משטח שהיה בבעלות יהודית הוא מימוש כוונותיהם של הפורעים שרצו לעקור כל נוכחות יהודית, בחברון תחילה ובארץ כולה בהמשך.
כאמור, העיסוק התקשורתי התמקד במשני במקום בעיקר, וייחס את ההגדרה "פולשים" למי שאינם כאלה.
בתוכניתו של ירון דקל היה פגם תקשורתי נוסף: חוסר איזון קיצוני בין המרואיינים. בזה אחר זה הועלו לשידור פרופסור עמנואל גרוס, אל"מ ((מיל.)) שמשון ארבל, ד"ר מוטי שלם וניצב (דימ') אליק רון, וכולם תקפו את דבריו של פרופסור הלל ויס. כידוע התקשורת "הממלכתית" אינה מקפידה, בלשון המעטה, על איזון בין שמאל לבין ימין. במקרה הנדון, וללא קשר ליחסי שמאל-ימין, לא היה איזון כלשהו. האם מסמך נקדי נגנז סופית?
לשיאו הגיע מסע הצלב נגד פרופסור הלל ויס בתוכניתה של אסתי פרז, "בחצי היום". המראיינת שכחה לחלוטין את תפקידה, התנהגה כתובעת בחקירה צולבת במשפט, שיסעה את המרואיין - פרופסור ויס - שוב ושוב ושוב, נזפה בו שוב ושוב ושוב באופן שאינו מכבד את מקום עבודתה ואת מקצועה, את האתיקה העיתונאית ואת הנימוסים של בני תרבות. אם לא יכלה לשלוט ביצריה ובמזגה, היה עליה לפסול את עצמה מלראיין את האורח, ותהיה דעתה על דבריו אשר תהיה. אם בחרה לראיין אותו, היה עליה לעשות עבודה עיתונאית הוגנת, ולא לקרוא דרור לדעותיה המתלהמות ולשאלותיה התוקפניות. דעותיה הפרטיות אינן מעניינות את מאזיני קול ישראל.
דוגמאות לשאלות משתלחות, שרובן נאמרו בקול רם, נזפני ומתנשא: "זה מה שאמרת למפקד בצה"ל?", "(האם) אתה מתבייש על הדברים האלה יממה אחרי?", "אתה חושב שהן (פעולות הגירוש שהביאו להשלכתם של בתו, חתנו ו-6 נכדיו של פרופסור ויס ממקומם) מרושעות?", "מי אתה שתחליט מתי זה בסדר ומתי זה לא בסדר?", "כמה ילדים יש לך וכמה נכדים יש לך, אתה סבא ל-10 נכדים, וככה אתה מדבר?", "לא רק שאתה לא מתבייש ולא מתנצל .....", "אתה חושב שאתה יכול לחנך?", "מה אתה מאחל לתלמידיך בשיעורים?", "אתה סבור שאתה יכול להמשיך וללמד באוניברסיטה?", ועוד.
למיטב זכרוני, כאשר פרופסור מסוים הגדיר את חיילי צה"ל כיודו-נאצים, וכאשר פרופסור אחר כינה את הנוער היהודי בחברון היטלר-יוגנד, לא התקיים בקול ישראל פסטיבל מסוג זה. האחרון אף מתראיין לעתים קרובות בקול ישראל.
כאמור בתחילת הדברים, נושא המאמר הוא ביקורת התקשורת והטיפול התקשורתי הפגום באירוע, ולא האירוע עצמו. אני מקווה שמנהלי קול ישראל יפיקו את הלקחים המתאימים ויקראו את הגברת פרז לסדר. לא ייתכן שראיון ברדיו הקרוי ממלכתי יהפוך לבית-דין שדה למרואיין. ולמגיבים, שוב, הנושא איננו דבריו של פרופסור ויס אלא הסיקור התקשורתי הלקוי שלהם.

תאריך:  10/08/2007   |   עודכן:  10/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקשורת שלוחת רסן
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 22 ]  כתוב תגובה 
1
ירון לונדון קרא בשידור לעשות ל
ירדנה  |  10/08/07 14:41
 
- התקשורת
דוד הגואל  |  10/08/07 18:56
 
- ירון לונדון הציע לפצפץ
לירדנה  |  11/08/07 08:52
2
גם כשמדברים על ברוך גולדשטיין
א.ה.  |  10/08/07 15:28
3
זו בדיוק הבעיה שלנו.
אבא של חייל  |  10/08/07 16:09
4
מה ניתן כבר לצפות מהפראבדה
נחום שחף  |  10/08/07 16:28
 
- לשחף
א.א.א  |  10/08/07 17:50
5
צודק באלף אחוז
משה - חיפה  |  10/08/07 17:35
6
לא התקשורת מדאיגה:הcommonsense
שהלך לאיבודאשףשוף  |  10/08/07 17:38
7
השלטון על שלוחותיו משסע באזרח ל"ת
פוצע, דוקר ופוגע!  |  10/08/07 18:17
8
רון בריימן, הצחקת אותם
משה, עורך-דין  |  10/08/07 19:48
 
- הפקת לקחים
שאול קשי  |  11/08/07 07:15
 
- הם לא יצחקו כאשר
יובל ברנדשטטר  |  11/08/07 19:52
 
- האם אתה מתכוון לביבי? הוא
משענת קנה רצוץ  |  12/08/07 00:51
9
שוב פטפוטי הבל
ע.ג1  |  11/08/07 01:05
 
- בורות מחליאה
הסטוריון  |  11/08/07 09:36
 
- ע"ג1= עבדאללה גוואד דובר חמאס
מב"י  |  11/08/07 12:42
10
תשחורת השקר
ברדק  |  11/08/07 09:12
11
איכות אישית רדודה ושכרון כח
א.ק  |  11/08/07 09:48
12
צודק בכל מילה ל"ת
ירדנה  |  11/08/07 10:14
13
לרון בריימן
ציוני שפוי  |  11/08/07 11:52
14
חבר נירים מפוצץ ראשי יהודיות
גדעון ארליך  |  12/08/07 12:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילת פישביין
יחסה של מדינת ישראל לנרדפי הנאצים מתבטא לא רק בתקציבים, אלא גם בעצם הנכונות להכיר בנרדפותם    מ. לא הוכרה כנרדפת בגלל חשד שלא הגיעה לנקודת האיסוף ממנה תכננו הנאצים לשלוח את יהודי העיירה למחנה השמדה
אברהם (פריצי) פריד
על זכות יוצרים היסטורית, על משחק קריקט בריטי, על התגלית של השופט גולדברג ועל תנועות נוער, גנרלים מקסיקנים ונסיעה מסודרת לפולין
נסים ישעיהו
בלי נטילת אחריות אישית של כל אחד כפרט, והמודעות שהאחריות היא כלפי אָנֹכִי, שמזכיר לנו את אָנֹכִי ה' אֱלֹקֶיךָ, לא יכולה להתקיים לאורך זמן תודעה של לִפְנֵיכֶם בלשון רבים, כי האנוכיות מתגברת והולכת
אריה דרוקמן
במהלך חיי כבוחר לכנסת ישראל, ניסיתי לבחור לדרג המחוקק והמבצע את כל הסוגים והגוונים    דבר לא עזר    הנבחרים אינם מצליחים לספק לנו, הבוחרים, את הסחורה
בועז שדמות
תופעת הכתבים הדברים את תחושותיהם הפוליטיות והאישיות במסגרת השידור הציבורי גורמת לבועז שדמות לסלידה מדיווחי התקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il