X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בדיוק כשחשבו שהרומנטיקה גוועה מהעולם, באה מסעדת ' פיצ'ונקה', השוכנת במושב נס הרים שבהרי יהודה, והוכיחה למשה גלילי ואשתו שכשהאוכל מצוין והנוף עוצר נשימה, רומנטיקה שבה לחיים
▪  ▪  ▪
[צילום: מסעדת פיצ´ונקה - בנס הרים בירושלים]

הרומנטיקה הולכת וגוועת, כך מספרים המומחים. המשפחה הגרעינית מאבדת את מעמדה בחברה האנושית, מערכות יחסים ארוכות טווח הן פנטזיה יותר מאשר מטרה ברת השגה בעולם של סטוצים וצ'אטים וירטואליים והעולם מתאים את עצמו למציאות הזו. כל מסעדה שניה מתהדרת בתואר 'רומנטית', אבל מתי בפעם האחרונה ראיתם מישהו כורע ברך ומציע נישואין לבחורה מאושרת במסעדה כזו? ומתי סעדתם במקום שעשה לכם חשק לשגר מילות אהבה מתוקות אל בן הזוג? לנו זה קרה ב'פיצ'ונקה'.
מיקום המסעדה אינו טריויאלי. נס הרים הוא מושב קטן הממוקם על הרי יהודה - אי שם בין בית שמש לירושלים, לא רחוק ממערת הנטיפים. הכביש המתפתל המוביל למושב טובל בעצים ירוקים משני צידיו ומכניס לאוירה המתאימה. 'פיצ'ונקה' נבנתה על צלע הר, ומשטח הישיבה בחוץ נשקף נוף עוצר נשימה, אך בעיקר עוצר שפתיים. התיישבנו בקצה המרפסת ולא הצלחנו להבין את פשר התחושה המשונה שאנחנו חשים. בשעת שקיעה של יום א' שרר במקום שקט מוחלט. דממה אשר עירוניים כמונו פשוט לא מכירים. את השקט הפרה נמיה (כך נדמה לי; אשתי טוענת שלא אדע לזהות נמיה גם אם זו תשב בחיקי ותגגל עבורי תמונות של נמיות) שטיילה לה ביער, מעבר לגדר המסעדה, ונדמה לי שגם היא השתדלה ללכת על קצות האצבעות כדי לא להפריע.
באווירה שכזו היינו מסתפקים בכוס קפה ונשארים לנוח, אבל הקיבות שלנו קרקרו כאילו את העלייה למושב עשינו ברגל ולא ברכב ממוזג. פתחנו את הסעודה עם פוקצ'ה פריכה הישר מהטאבון (32 שקל) עם זעתר טרי ושום, שלוותה בממרחי פסטו,עגבניות מיובשות וזיתים, והייתה מצוינת. לראשונות הזמנו מיקס של כמה סוגי פטריות ברוטב טריאקי שבושלו בטאבון (39 שקל) וגילינו כי הרוטב המוצלח היה מתקתק בדיוק במידה הנדרשת והשלים מנה משובחת. לצידה הזמנו כבד קצוץ (35 שקל) המוגש לצד קונפיטורות מתוקות מבצל ועגבניות וטוסטונים פריכים. כל המרכיבים במנה הקלילה הזו מדויקים מאוד. פירוש המילה 'פיצו'נקה' ברוסית הוא 'כבד', ובמקום פתחו התמחות במנות הללו.
מהעיקריות הזמנו קבב כבש בסגנון ירושלמי (69 שקל) ואת מנת הדגל - פיצ'ונקה (62 שקל). הקבב העסיסי נצלה בדיוק במידה הנכונה והוגש על גבי חציל שלם קלוי וטחינה. המנה היפה הזו גם טעימה מאוד, אך את עיקר התשואות קצרה הפיצ'ונקה: כבדי עוף צלויים בגריל וטבולים בריבת בצל, על מצע של פירה נימוח וביניהם טבעות בצל דקיקות ופריכות. יופי של מנה. לצד הבשרים קיבלנו סלט ירקות קצוץ דק עם הרבה צנוברים וטחינה גולמית מעל, שהיווה תוספת מוצלחת מאוד.
אנחנו אומנם פגענו בול בכל המנות, אולם ב'פיצ'ונקה' לא רואים עצמם כמסעדת בשרים ומציעים גם שלל פסטות, דגים, סלטים ואפילו כריכים. וכבר אמרנו - שווה להגיע ולו בשביל כוס קפה מול התצפית הנהדרת.
בינתיים מסביבנו כבר ירדה חשיכה, והסכמנו שנינו כי התפאורה מתאימה מאוד לחופה חגיגית. לא הופתענו לשמוע כי במקום נערכים גם אירועים, ולכן מומלץ להרים טלפון לפני שמגיעים. הרוח הקרירה הזכירה לנו בנימוס שיש לנו עוד דרך ארוכה הביתה. שאפנו אויר הרים מלוא הריאות, ויצאנו בחזרה אל העיר האפורה שלנו.

* הכותב היה אורח המקום.
תאריך:  16/06/2010   |   עודכן:  16/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי פנחסי
דחוסים בבימבה הזהובה הגיעו רועי פנחסי והאישה ל'פורט קפה' שנמל קיסריה ההיסטורי, לארוחת בוקר זוגית ומפנקת המוגשת על-רקע הנוף עם הכי הרבה ים שאפשר
עופר וולפסון
במסגרת פורום קיסריה הנערך בנצרת, התייחסו הנוכחים לאפליה המובנית בשוק העבודה ובחברה הישראלית כלפי האזרחים הערבים    קריאה למגזר העסקי: "תפתחו את השערים - זה טוב ליהודים"
גלית יצחק-אוגנוב
על-פי הצעת החוק, חברה מסחרית לא תוכל להציג בתשדיר פרסומת צילומי דוגמנים הנמצאים בתת-משקל    על העובר על האיסורים יוטל קנס של 75 אלף שקלים
שירלי בר דיין
החלוץ חובר לקשטן אחרי שבע שנים בטורקיה. גם שלו מנשה בא לשכונה
עופר וולפסון
הוועדה לבחינת מדיניות התעסוקה בישראל הגישה המלצותיה    הציגה יעדים דרסטיים לשינוי עומק בשוק העבודה עד לשנת 2020, העשוי להביא לגידול של עד 1% לתוצר מדי שנה    בין עיקרי ההמלצות: שילוב חרדים וערבים בשוק העבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il