X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צה"ל - הוא הגוף המופקד על הגנת המדינה, ולכן השירות בצה"ל הוא בראש ובראשונה ביטוי של נאמנות, הוא הצהרה של נכונות להיות חלק מהמנגנון שעוסק בהגנה על המדינה, מנגנון קשה, תובעני, לא דמוקרטי, אבל מנגנון הכרחי לקיומנו כאן
▪  ▪  ▪

למי שלא קרא את רשימתי האחרונה, "ניניו הכלב והמערכת המשפטית", אציג במילים אחדות את כלבנו היקר, ניניו (יליד ינואר 2007, אוהב גרביים).
ובכן, כמו לכל "בן זכר" במשפחתנו, גם לניניו נטייה חזקה לספורט, רצוי "קבוצתי", ורצוי "אקסטרים". לכן, לקחנו אותו איתנו בשישי האחרון ל"מסע קיאקים אתגרי בצפון", ככה כדי שלא ישתגע יותר מדי מהחופש הגדול הזה.
היה לנו אחלה טיול בארץ היפה שלנו וניניו יצא אחלה גבר! כל המטיילים והמטיילות שראו אותו עומד עם הארבע רגליים שלו בתוך הקיאק ועם הגב הקטן והמתוח שלו נורא התלהבו ממנו על שהוא לא פוחד אף שהוא כזה קטנצ'יק וחמוד. והוא, שקיבל כל כך הרבה תשומת לב ומחמאות - בכלל לא עשה מזה עניין. באמת כל הכבוד לו, שיחק אותה צנוע.
אבל זה לא מאמר על כבודו של ניניו ולא על צניעותו, זהו מאמר על המשתמטים מצה"ל, על הכבוד שלהם. אז חשוב להבין שניניו הוא לא סתם כלב חמוד עם כבוד, ניניו הוא כלב עם ערכים, ואל תגידו סתם ערכים, יש לו ערכים שלא מוצאים היום הרבה;
ניניו הוא כלב נאמן.
ניניו הוא חברנו הטוב.
נאמנות זה עניין ערכי, היא קשורה לחינוך ולמוסר, לא נולדים איתה, אבל נולדים עם הפוטנציאל לפתח אותה. ובאמת, ניניו פיתח את הנאמנות שלו כלפינו. הוא כבר הפנים את העניין. יש לו בחדר את הפוסטר של "עזית הכלבה הצנחנית" והוא ממש מעריץ שלה. כשיגדל הוא רוצה להיות ממש כמוה ומי אנו שנמנע זאת ממנו, ביודענו כי כל אחד צריך לנסות ולהגשים את החלומות שלו.
בכל אופן הנאמנות שהתפתחה אצל ניניו היא סוג מאוד יפה של נאמנות, והיא לא קשורה למוסר, היא קשורה ל"פרוגרמה" של הייצור שלו - ליצר ההישרדות שלו. ניניו נאמן לנו כי הוא יודע בחושים שלו שאנו דואגים לו, מאכילים אותו, נותנים לו מחסה ושומרים עליו.
אבל ה"פרוגרמה" של ההישרדות אצל בעלי החיים שונה מה"פרוגרמה" אצלנו בני האדם, כי אצלנו יש משהו שעומד בניגוד גמור להישרדות; אצלנו יש דבר כזה שקוראים לו - מוסר, לבעלי החיים - אין. האריה לא יעזוב את הג'ונגל לחפש לו ג'ונגל אחר בגלל שהוא חושב שאסור לתקוף חיות אחרות, נכון? גם החסידה לא תוותר על הטונה שלה מתוך התחשבות בזכויות דגים למשל, אההה?
המוסר, הוא רק המצאה שלנו, וזוהי המצאה מעניינת; היא הביאה לנו דברים חשובים כמו זכויות אדם, וזכויות אזרח, היא הביאה לנו את שוויון ההזדמנויות ואת הדמוקרטיה, ערכים של צדק, ושלום, ונאמנות לחבר, ושלום חבר, ושהסכמים צריך לכבד... כן, כן, לכבד, זה הבסיס לכל דבר כמעט, לכלכלה למשל, לחיי המסחר... לחיי חברה בכלל.
אלא שאצלנו העניין הזה של המוסר והערכים הוא עניין מאוד גמיש ומורכב, אפשר לומר - סבוך אפילו. קחו למשל את העניין הזה של הנאמנות; נאמנות זה לא מה שהיה פעם, "באש ובמים", היום נאמנות זה רק מתי שבא לנו, איפה שבא לנו, ואיך שבא לנו. בעברית יפה יותר אומרים: כשמתחשק לנו, כשזה נוח.
איזה מזל שלא כולנו כאלה, רק חלקנו, למשל המשתמטים מצה"ל; זה לא שהם אינם רוצים לחיות במדינה הזו ששומרת עליהם ומתמודדת עם כל האויבים שרוצים לחסל אותה... זה לא שרע להם בתוך הקניונים היפים, הבתים המרווחים, תוכניות הטלוויזיה הנולדות... להפך! הם מאוד רוצים לחיות בארץ הזו, הם מאוד אוהבים לבלות בבתי מלון חמישה כוכבים, לקנות בגדים יפים בעזריאלי, לשמוע מוזיקה בפאבים, להשתזף בביקיני על חוף הים, לאכול במסעדות פנסי שמנסי... ואפילו מעדיפים את כל זה על פני אלטרנטיבות רבות אחרות... אבל כל זה בתנאי אחד; שהם לא יהיו צריכים להיות נאמנים למדינה ולצבא ההגנה שלה בחזרה, אלא רק אם זה נוח להם ורק בתנאים שלהם, אם בכלל.
לקבל - כן, לתת - לא.
לשרת -OUT להשתמט - IN.
אצלם נאמנות זה קודם כל לעצמם, יענו, למצפון שלהם. רק אחר כך, אם זה מסתדר להם, ובעיקר - נוח ולא מסוכן מדי, הם נאמנים לכלל, למדינה. וצריך לזכור שמושגים כמו "הכלל", "ההמון", "העם" ועוד כל מיני כאלה, הם לא מושגים שהמשתמטים אוהבים, הם אפילו קצת בזים לעניין הזה... כי הם יותר טובים מכולם, הם יותר מפותחים והרבה יותר מוסריים. "הכלל" נועד רק כדי להריע להם, לקנות את מה שהם מוכרים, לפרנס אותם, להעריץ אותם, לשמור עליהם, לשרת את האינטרסים שלהם.
באופן עקרוני ישנם שני סוגים של משתמט; המשתמט המצפוני, זה שמבחינה מצפונית (עלאק) לא מסתדר לו להגן על המדינה שלו, (אפילו לא במסגרת שירות לאומי), וישנו המשתמט הנהנתן - זה שלא יבזבז שלוש שנים מחייו + מילואים חודש בשנה בתרומה למדינה. המשותף לשניהם הוא שהם מסתמכים על אידיאולוגיה שעל פיה יהיו אחרים שיעשו את העבודה [השחורה?] בשבילם.
ומה הכי הכי גרוע? זה חוסר הנאמנות של המשתמטים. חוסר נאמנות הוא רק שלב קטן אחד לפני בגידה. רק חוסר נאמנות יכול להביא אדם לידי בגידה בפועל. חוסר נאמנות יוכל להיות "רק" חוסר עשייה אבל חוסר עשייה זה הוא שיאפשר לתקוף אדם מבלי שאיש יגן עליו, חוסר עשייה הוא זה שישלח חיל אלי קרב מבלי שאיש יחפה עליו במבצעו, חוסר עשייה זה יהיה בשורשו של "הפקר דם ונפש" וכך נמצא שחוסר עשייה גובל בבגידה ומוטב על כן שנגדיר אותו כפשוטו: בגידה, שכן כמוהו כבגידה.
המשתמטים הם סוג של בוגדים כי הם פועלים נגד האינטרסים של המדינה השומרת עליהם, נגד האינטרסים שלה לשרוד ולהמשיך את קיומה כמדינת העם היהודי. למזלם, איש לא רואה זאת כך כל עוד ישנם אחרים שעושים בעבורם את העבודה, באמת יש להם מזל גדול.
אבל בינינו? צה"ל - הוא הגוף המופקד על הגנת המדינה, ולכן השירות בצה"ל הוא בראש ובראשונה ביטוי של נאמנות, הוא הצהרה של נכונות להיות חלק מהמנגנון שעוסק בהגנה על המדינה, מנגנון קשה, תובעני, לא דמוקרטי, אבל מנגנון הכרחי לקיומנו כאן.
על כן נכון לראות בהשתמטות מצה"ל הצהרה בריש גלי [ובעניין זה לא אפריד בין אמונות, דעות, דתות, סוג ומין] על חוסר עניין בלקחת חלק במאבק על קיום המדינה ובשמירה על ביטחונה-ביטחוננו וצורך היסוד שלנו: לשרוד!
והמשתמטים? מי שרואים את עצמם מעל "הכלל", "הציבור", ו"ההמון", אלה הבזים כל כך לאקטיביזם הצבאי כאמצעי לשמירה על קיומם - נמצאים כמי שנכשל בדאגה הבסיסית של כל בעלי החיים: לשרוד.
נחיתותם - על כן - אינה יחסית רק לכל הנוטלים חלק באחריות לשלום כלל ישראל. נחיתותם מורידה אותם לדרגת מי שפועלים נגד האינטרס של עצמם, נגד האיסטינקט המולד: לשרוד. בזאת הם נחותים אפילו מבעלי החיים.
אז אולי כדאי לשאול את ניניו, איך קורה שהדבר הכל כך פשוט ומובן לו - אינו מובן לחלק מאיתנו, בני האדם?

לאתר הכותבת.
תאריך:  22/08/2007   |   עודכן:  23/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניניו הכלב והמשתמטים מצה"ל
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שמעון פרס,,, שבאחד מביקוריו
אשר,  |  22/08/07 12:27
2
שפתיים ישק ל"ת
קורא ותיק  |  22/08/07 13:13
3
בעיית השתמטות רק תגבר
אודליה  |  22/08/07 17:27
 
- לפעמים רק נותנים
מירב....  |  22/12/07 18:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי בן-עוז
לאחרונה פורסם באמצעי התקשורת שרבע מהמועמדים לגיוס לצבא ההגנה לישראל, אינם מתגייסים. אבל למעשה רק אחוז בטל בשישים של המועמדים הפוטנציאלים אכן משתמט. איך ניתן למנוע או להפחית את תופעת ההשתמטות?
איתן גנור
צה"ל ירד מהפסים, ובמקום להילחם בתופעת ההשתמטות הוא מצא פתרון קסמים בו אלילי נוער "כאילו" ישרתו. כך אולי צה"ל חושב שירדו מגבו בנושא, אך טעות גדולה זו. הרעיון האווילי הזה חסר כל מוסר או צדק, הוא פגום בחוסר הגינות זועק, וספק אם יעמוד במבחן חוקתיות
גדי גולן
לנו כעם חשוב מאד להגשים, ככל האפשר, את מטרותיה של התנועה הציונית. אולם חשוב לנו לא פחות ואולי אף יותר, להגשים מטרות אלו בכמה שפחות אבידות
אביתר בן-צדף
מחד-גיסא, זמר, שלא שירת ואינו עושה מילואים, אך מתנדב להופיע בפני חיילים    ומאידך-גיסא, קצין בכיר, מפקדן של יחידות 804, המאוכלסות לעייפה במאות משתמטים במדים, שאינם תורמים דבר, ונקראים, "מפקדת קצין חינוך ונוער ראשי"    אם יימנע צה"ל ממשתמטים להופיע בפני חיילים - האם יורשו נשיאנו ומורתנו להופיע בפניהם?
ארז תדמור
במדינת ישראל 2007 מתקבל הסברם של החיילים כי הניחו לשוטרים מצרים לרצוח פליטים סודנים משום שחששו מתקרית עם המצרים כהסבר מתקבל על הדעת. יוסי שריד ויריב אופנהיימר לא יאהבו אולי לשמוע את ההסברים לאירוע ובכל זאת אציע כמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il