X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות שמדובר בטרנד אופנתי, לחבוט בתוכנית "כוכב נולד", מציינת אורנה מרקוס בן-צבי את כל הדברים הטובים שגרמו לה למחוא כפים בחום בתום העונה החמישית
▪  ▪  ▪
תשואות חמות לשלושת הפיינליסטים

תוכנית הטלוויזיה הפופולרית "כוכב נולד", חרגה כבר מזמן ממסגרת תחרות זמרה לכישרונות צעירים, והפכה לאייטם ציבורי. אם תרצו לתופעה חברתית הראויה לחקר מעמיק. קיימים בה היבטים הנושקים לתחום החברתי, הערכי, הפוליטי, התרבותי, הלאומי והכלכלי. יש המכורים לה, ובה בעת לא מעט המנגחים אותה, אך כמעט בלתי אפשרי להישאר אדיש כלפיה.
מכונת הכסף המשומנת, לא איכזבה גם הפעם את מפיקיה. על-פי הדיווחים בכלי התקשורת, מדובר בהפקת ענק המגלגלת מדי שנה מאות מיליוני שקלים. סכומים נכבדים משולשלים לכיסי המפיקים, אך גם לעשרות ומאות בעלי המקצוע המעורבים בתהליך. אם תרצו, יש בכך תרומה כלכלית ופרנסה למאות אנשים הנהנים ישירות, או בעקיפין, מפירותיה של "כוכב נולד".
כוכב נולד העמידה על הפרק לדיון ציבורי (מן הסתם שלא בכוונה), שאלות ערכיות מהותיות שנדחקו לשוליים, הודחקו והושתקו. למרות הגוון הסחבקי החביב, היא העלתה באלגנטיות, בדקירות מטרידות, פולמוס ציבורי בלא מעט סוגיות המעוררות מחלוקת. הימצאות זמרת ערביה בהרכב, העלה על פני השטח את שאלת מעמדם וזהותם הלאומית והקולקטיבית של אזרחי ישראל הערבים. סוגיה זו אילצה את אזרחי ישראל, יהודים וערבים כאחד, להתמודד עם שאלות מהותיות בדבר שייכותם של הערבים אזרחי המדינה להוויה הישראלית, שאלת זהותם הלאומית ויישום ערך השוויון במדינת ישראל. עלי להתוודות כי צמרמורת אחזה בי כששמעתי את מרים טוקאן, בקולה המדהים, שרה את השירים העבריים, שהם בבחינת נכסי צאן הברזל בתודעה הלאומית שלנו.
התוכנית רק הדגישה את היות החברה הישראלית פסיפס אתני, עדתי, דתי תרבותי ולאומי. היא העניקה ביטוי לחלקים נרחבים בציבוריות הישראלית, על גווניהם ומאפייניהם השונים ובכך קסמה.
התוכנית העלתה סוגיות ערכיות כגון: סוגיית ההשתמטות מצה"ל, ויותר מכך, יחס החברה הישראלית למשתמטים. בכך יזמה דיון נוקב בשאלה הנדחקת תדיר מתחת לפני השטח, והעמידה את החברה הישראלית מול מראה לא מחמיאה.
התוכנית התאפיינה בהנחיה "מנדנדת" ומייגעת של צביקה הדר, בשלל פרסומות, במלל ולהג, ובלעיסה מאוסה של קטעים ממוחזרים מאודישנים ותוכניות ישנות. אך כל אלו לא הצליחו, לטעמי, לגרוע מקסמם ההיולי של המתמודדים הצעירים, רובם חסרי ניסיון בימתי, מלאי חן נעורים, כישרון ואמביציה.
הזמרים הצעירים החזירו את ניחוח השירים העבריים האיכותיים, שדומה שפסו מעולמנו. מהמדף המאובק הם החזירו לסלון בתינו את שירי לאה גולדברג, אלכסנדר פן ושירים עבריים אחרים, מיתולוגיים, המהווים סמל וביטוי לאהבת הארץ ללא מרכאות. בכך הפגישו את הנוער, בהצלחה מרובה, עם שירה עברית איכותית ומקורית.
תוכנית הסיום, הגם שלא חפה מתקלות, לא נסחפה אחר זרם הפופוליזם, והגישה לנוער ממיטב מהשירים העבריים האיכותיים: הוותיקים והעכשוויים.
"כוכב נולד" הלא יומרנית, עשתה מהפכה קטנה. היא פרצה גבולות של עדות, לאום, תרבות, דת ומגדר. היא הציפה אותנו בפסיפס הישראלי כל גווניו וקסמו, ועל כך מגיעות לה תשואות.

תאריך:  30/08/2007   |   עודכן:  30/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תשואות לכוכב נולד
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כמה שזה נכון...
אחת שאיכפת לה....  |  31/08/07 02:55
2
כוכב נולד -שעה של קירוב לבבות
יהודית מליק-שירן  |  31/08/07 08:18
 
- תודות
אורנה מרקוס בן-צב  |  31/08/07 11:42
3
מריאנה בזכותה הכל כדאי
שושפ  |  31/08/07 10:22
 
- מה הגאווה הגדולה שלך במשתמטת?
אחת שאיכפת לה...  |  31/08/07 14:32
4
וחשוב שתהיה עם ערכים !
rami005  |  1/09/07 09:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דר יובל ברנדשטטר
ירו זליכה עומד כחומה בצורה נגד השחיתות    האם גם יעמוד כך נגד מסירת הארץ ועקירת היהודים?
שאול בן נתן
כל אחד יכול לזכות לתענוג נצחי, שלם, ובלתי פוסק, עוד בחייו, בעולם הזה. על-מנת להגיע לכך, יש להבין היטב את המרומז בפסוק: "אני לדודי ודודי לי"
יוני בן מנחם
"מוטב מאוחר מאשר לעולם לא", אומר גורם מדיני בכיר בהתייחס להודעתו של ראש הממשלה הפלשתיני סלאם פיאד לפזר יותר ממאה אגודות צדקה ועמותות אזרחיות שונות הפועלות בשטחים
עדי קול
מאמר תגובה למאמרו של בן כספית "חייו תלויים מנגד"
עו"ד מלי פולישוק-בלוך
המאבק שממומן בעיקרו על-ידי האוכלוסיה המבוססת יותר, יסייע גם לאוכלוסיה החלשה. יש לגנות את הגישה הפופוליסטית המנסה לראות בכל מאבק, גם מאבק על איכות האוויר שאנו נושמים, מאבק בין עשירים לעניים. זו גישה פסולה כמו גם הגישה הפוסלת את זכותם של עשירים לאוויר נקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il