X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התזזית שבה נתונים אהוד אולמרט ושותפתו למצעד האיוולת ציפי לבני, והנכונות להרחיק לכת עוד ועוד במסגרת המדיניות האבסורדית של שטחים תמורת טרור, משקפות חשש מחקירה עמוקה ומעונש כבד
▪  ▪  ▪

כמה מבכירי העיתונאים התגייסו לאחרונה, לא חלילה לביעור נגע השחיתות, אלא לחיפוי עליה - ובעיקר על האתרוג התורן - מפני מי שמנסה לשים את האצבע בסכר ולבלום את הנחשול המאיים.
קשה להסביר את העליהום נגד החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, אלא אם כן לתוקפיו יש אינטרס פוליטי בעניין, ובמילים פשוטות: השארת אולמרט על כס ראש הממשלה, ובלבד שימשיך ללכת בתלם "תהליך השלום", שם קוד לפירוק מדינת ישראל. כדי להסיר ספק: "תהליך השלום" נועד להפוך את לב ארץ ישראל למדינת אויב, והוא ההפך הגמור לשלום אמת. ניתן לומר בפשטות: או מדינה פלשתינית או שלום. שני אלה אינם יכולים לדור בכפיפה אחת.
ההתניה של גיבוי פוליטי והעלמת עין משחיתות תמורת ביצוע מדיניות הרפתקנית ומסוכנת אינה חדשה. היא הופעלה גם בימיו של האתרוג הקודם, שגירש יהודים מבתיהם בארצם, ובלבד שהמעשה ימנע את סילוקו מלשכת ראש הממשלה בגלל מעשי השחיתות שנקשרו בשמו. בימיו נקבעה האמירה ש"עומק העקירה כעומק החקירה", וככל שעומק החקירה רב יותר - והפשע חמור יותר - כך נדרשת עקירה עמוקה יותר, נרחבת יותר, כואבת יותר.
לפי מפתח זה, התזזית שבה נתונים אהוד אולמרט ושותפתו למצעד האיוולת ציפי לבני, והנכונות להרחיק לכת עוד ועוד במסגרת המדיניות האבסורדית של שטחים תמורת טרור, משקפות חשש מחקירה עמוקה ומעונש כבד. אם למרות זאת חושף השחיתות נדרש על-ידי עיתונאים בכירים ללכת הביתה, הדבר משקף הידרדרות חמורה ברמתה המקצועית של התקשורת ובמניעיה, עד כדי קשר פסול בין שלטון לתקשורת.
לכאן מתקשר גם המסע המתנהל נגד שר המשפטים דניאל פרידמן. גם כאשר מדובר בשר משפטים מטעם, בשר שנועד לשפר את סיכויי השרידות של אהוד אולמרט, ניתן לשקול את הצעותיו ולדון בהן באופן ענייני. כאשר עדר התקשורת שועט בכיוון אחד - במקרה זה בעד ביניש ונגד פרידמן - שוב מתעורר ספק לגבי טיבה של התקשורת המתיימרת להיות ביקורתית. פרידמן הוא תופעה זמנית וחולפת, המתאפיינת על-ידי הכוונה לבלום את עוצמתה של המערכת המשפטית המאיימת על אדוניו.
לעומת זאת, אותה מערכת משפטית - ובמיוחד האימפריאליזם השיפוטי המגלומני שלה, המאיים על עיקרון הפרדת הרשויות ועל הבלמים והאיזונים החיוניים - תשרוד את פרידמן. הסכנה העיקרית עבורה: היא עצמה. הקו הפוליטי החד-צדדי המאפיין אותה הוא זה השוחק את אמינותה בעיני חלקים נרחבים מאוד בציבור. דוגמאות: היענותה לרבות מהגחמות של "טרנספר עכשיו" ושל ארגוני שמאל קיצוניים אחרים; התגייסותה למען הצמדה כמעט מלאה של גדר "הביטחון" אל "הקו הירוק"; ההכשר שנתנה לגירוש יהודים מבתיהם בארצם - פגיעה אנושה בזכויות האדם בידי מי שאמורים דווקא להגן עליהן.
הרשות השופטת הפכה בהקשרים מסוימים לרשות-על, המכתיבה לרשות המבצעת מה לבצע ופוסלת חוקים של הרשות המחוקקת. לידיעתם של כתבים שונים המתבשמים מהביטוי "חוק עוקף בג"צ": אין דבר כזה. הכנסת היא הרשות המחוקקת, וחקיקה אינה עקיפה של הרשות השופטת.
במקרה של גדר "הביטחון" הקשר שלטון-תקשורת-הון מורכב אף יותר. גדר פוליטית, הקשורה לביטחון רק באופן רופף, ושעיקר תכליתה להסיג את ישראל אל "הקו הירוק" (כמעט), זכתה לגיבוי של המערכת השלטונית על 3 רשויותיה, של המערכת התקשורתית התמנונית על עשרות זרועותיה, ושל קבלנים ואנשי עסקים שעשו הון רב מבניית הגדר המיותרת ומהזזתה שוב ושוב תוך בזבוז כספי ציבור על "עגל זהב" מגלומני. המיגון משחית: מבחינה מדינית, מבחינה ביטחונית, מבחינה כלכלית, מבחינה פסיכולוגית, מבחינת טוהר המידות. ההגנה הטובה ביותר היא התקפה.
התקשורת "החוקרת" המגויסת לא ביצעה את תפקידה והשתלבה בקשר החמור שלטון-תקשורת-הון. ככל הנראה נזדקק בעתיד לוועדת חקירה ממלכתית לחקירת האינטרסים והשחיתויות בהקשר של בזבוז כספים אדיר על מיגון שאינו פותר כמעט מאומה: האויב צוחק ועובר את הגדר מעליה (קסאמים, סולמות) ומתחתיה (מנהרות); השמאל הקיצוני צוחק כאשר ישראל נדחקת ל"גבולות אושוויץ"; והקבלנים צוחקים כל הדרך אל הבנק.

הכותב הוא יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2001-2005.
תאריך:  04/09/2007   |   עודכן:  04/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלטון-תקשורת-הון
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מי מושחת
ע.ג1  |  4/09/07 13:32
 
- מה מושחת בהתנחלות?
נחלה  |  4/09/07 20:38
 
- נא קרוא דו"ח טליה ששון
ע.ג1  |  4/09/07 23:18
2
ועדת חקירה, בענין מיגון הזוי?
הניה  |  4/09/07 18:21
3
צודק, ויתר על כן:
איש תקשורת  |  4/09/07 20:20
4
שלטון-הון-תקשורת
דוד הגואל  |  5/09/07 09:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן גנור
חוקי המדינה אינם מגנים על החלשים בעת פשיטת רגל, ומפקירים אותם לחוקי הג'ונגל הקפיטליסטי. כך המעט שנשאר מתחלק בין החזקים, ואדם הפשוט שאיבד את עולמו נותר חסר כול
שי ברק
על המשותף לאלימות בקרב בני הנוער, לקטל בכבישים ולהשתמטות הגדלה משירות בצה"ל?
עו"ד משה גולדבלט
הגיעה העת להפנים כי אלו הסבורים שלבית המשפט העליון תפקיד וייעוד שונה מזה שהועיד לעצמו ואלו התומכים בהשבת דרישת זכות העמידה כתנאי סף בבג"צ, אינם, כטענת נשיאת העליון, אויבי בית המשפט ואינם אויבי הדמוקרטיה - נהפוך הוא!
אבינועם שחר
חשוב שהשם שלך יופיע בכמה שיותר מקורות באינטרנט. עיתונאים בפרט ובאנשים בכלל יבצעו חיפוש באינטרנט לפני שהם ידברו איתך. האינטרנט מציע עשרות אתרים המשמשים כמאגרים למאמרים מקצועיים. הגשת מאמרים לאתרים אלה תסייע לגבש את מעמדך כמומחה
עליזה זילברשיין
ללדת כמו בבית עם ביטחון של בית חולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il