X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פוליטיקאי יכול לצאת בשצף קצף נגד כוחם המופרז של ועדי העובדים החזקים במשק ולאשר למחרת הטבות מפליגות בצריכת חשמל לעובדי חברת חשמל, משום שהוא צריך את קולותיהם בפריימריז
▪  ▪  ▪

בכל הסקרים שנעשו בשנים האחרונות ובחנו את אמון הציבור בפוליטיקאים. התוצאות היו שהציבור לא מאמין להם, שאינם מחויבים להבטחותיהם. ששפתם היא רבת משמעות ונתנת לפרשנויות שונות והפוכות.
אין ספק שההכללה המתקבלת מיחס הציבור לפוליטיקאים עושה עוול לחלק מהם, שכן יש פוליטיקאים עם יושרה ורמת מוסר גבוהה. אולם אלה הפכו למבקריה החריפים ביותר של המערכת הפוליטית.
קחו לדוגמא סופרים ומשוררים כמו אורי צבי גרינברג, ס. יזהר, דב סדן, שקפצו למים הסוערים של הפוליטיקה הישראלית ונטשו אותה, כבורחים מספינה טובעת.
סופרים אחרים רבי השפעה מכירים בכוח של הפוליטיקאים לקבוע את גורל חיינו אך מעדיפים להשפיע על מקבלי ההחלטות באמצעות עטם המושחזת. כך נוהגים עמוס עוז, מאיר שלו, דוד גרוסמן ואחרים. הם מייסרים את הפוליטיקאים על דבריהם, על התנהלותם, על ההחלטות השגויות שהם מקבלים מבלי להניד עפעף. על זה נאמר "הכלבים נובחים והשיירה עוברת".
בעוד הסופרים והפובליציסטים נזהרים בכבוד הפוליטיקאים ומבקרים אותם בשפה צחה ונקייה כמו "צר לי על החלטתם השגויה" או "הדעת אינה סובלת את העוול למיעוט הערבי" או "חברה שמכבדת את עצמה לא יכלה לקיים פערים כאלה" השפה הפוליטית היא פחות פרלמנטרית. מדי יום יהיה חבר כנסת שייכנה את שכנו במשכן בשם "מניפולטור", "קומבינטור", "שקרן", "גזען", "מאחז עיניים".
פעמים רבות תשמעו את הפוליטיקאי אומר "שלא לפרוטוקול" או "אוף דה-רקורד" או "אם תגיד שאמרתי אכחיש", וכך תמצא את הפוליטיקאי אומר "בשמאל טוק"..." בסופו של דבר נצטרך לרדת מרמת הגולן". ולמחרת הוא יעלה על דוכן הכנסת וישא נאום חוצב נגד כל משא-ומתן עם נשיא סוריה.
פוליטיקאי יכול לצאת בשצף קצף נגד כוחם המופרז של ועדי העובדים החזקים במשק ולאשר למחרת הטבות מפליגות בצריכת חשמל לעובדי חברת חשמל, משום שהוא צריך את קולותיהם בפריימריז במפלגתו.
כמה פעמים הבטיחו פוליטיקאים לפני בחירתם הורדת שכר הלימוד באוניברסיטאות, או העלאת השכר למורים. הם עורכים מסע מפרך בעשרות חוגי בית וסניפי מפלגה. מדברים בפני מאות סטודנטים ומורים, מרימים את קולם, דופקים על השולחן. וכשהגיעו למושבם הנכסף בכנסת, שפתם נדמה ואצבעותיהם לא הורמו להצביע עבור מה שהבטיחו לציבור.
גם על כך יש להם הסבר "משמעת קואליציונית", "זאת לא העת לפרק את הקואליציה", אנחנו במלחמה נגד החמאס, החיזבאללה, "האיום האירני".
וכך מקצצים בקצבאות הזיקנה, משאירים את שכר הלימוד באוניברסיטאות, ממשיכים לקפח את המיעוט הערבי ומזניחים את העלייה מאתיופיה.
ואנחנו "עמך" ממשיכים לשמוע את דברי ההבל, מהנהנים בראשנו, שאכן יש סדרי עדיפויות וגם אם חבר הכנסת התחייב בנקיטת חפץ שהוא יילחם עד חורמה בעד הזקנה השוכבת במסדרון בית החולים, או יסייע לחייל הדרוזי או הבדואי למצוא עבודה או מקום מגורים בעת שחרורו, אין לאותו שר, או חבר כנסת כוונה לקיים הבטחתו.
אנחנו, ציבור המצביעים, נחזור פעם אחר פעם ונצביע עבור אותו שר, "קומבינטור" שלא קיים כמעט כלום מהמצע המפורט שנכתב לפני הבחירות, שכבר בעת כתיבתו לא התכוון לממשו.
על המדף בביתנו מונחים עשרות מצעים מכל המפלגות, רוב הפוליטיקאים לא מכירים את תוכנן. רוב סעיפי המצע מתחילים במילים "מפלגתנו תפעל לקדם את..."
למען כבודם ודברתם של הפוליטיקאים ראוי שכולם יתלכדו לנוסח מצע משותף: טובת העם והאזרח לנגד עינינו, בכל מקום ואתר. יהודי, ערבי, דרוזי, צרקסי, הגר והזקן, הבריא והחולה העובד והמובטל, העשיר והעני, אב ואם בישראל. אנחנו מחוייבים לכולכם.
אולם נבצר מאיתנו להענות לצרכיכם. יש לנו רצון עז אך יכולתנו דלה. לא נוליך אתכם יותר בכחש ובהבטחות שווא. אנחנו משוכנעים שתכבדו את היושר שלנו גם אם לא יהיה מענה לבקשותיכם. אך כל עוד נשמה באפנו נהיה השליחים שלכם.

מנכ"ל המרכז הרעיוני-חינוכי קרן ברל כצנלסון.
תאריך:  05/09/2007   |   עודכן:  05/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
מסמכים שנתפסו בביתו של בכיר בארגון האחים המוסלמים במצרים חושפים את הקשרים עם החמאס, אופן יישום הג'יהאד ושיטות לגיוס כפסים והלבנת הון    האינתיפאדה שהחלה בספטמבר 2000 ופיגועי אל-קאעידה המריצו את תנועת האחים המוסלמים לשינוי כיוון מיליטנטי ופעיל יותר באסטרטגית הפעולה שלה להפצת האיסלאם
פרופ' אלי הרשקוביץ'
כל מה שצריך לדעת על בדיקת גדילה והתפתחות של ילדים, שכדאי להורים לבצע
נרי אבנרי
במבט לאחור ובמבחן התוצאה הוכח, שנתניהו עשוי מחומרים יותר עמידים, משלושת ראשי הממשלה שבאו אחריו! למי שיש אלרגיה לעובדות, מוזהר בזאת לעצור את הקריאה כאן!
עו"ד גיל איל
על-פי פרסומים שונים, מתעתד בועז יונה לנסות ולהתגונן בטענה שלא עשה שום דבר בזדון ושלמעשה, הוא פשוט איש עסקים גרוע; לאור איך שתכנן את הבריחה שלו - אני מאמין לו; משטרת ישראל חיפשה מתחת לפנס והפנס האיר על בועז יונה
יוני בן מנחם
פעולתו של צבא לבנון הוכיחה כי נחישות יכולה להביא להישגים במלחמה בטרור. לקח שגם הרשות הפלשתינית ובראשה הנשיא מחמוד עבאס צריכה להפיק וליישם בשטח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il