X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על הממשלה להוריד מסדר יומה התקשורתי את הנושא הסורי. גם על דוברי האופוזיציה להניח לעניין לפי שעה עד שיירגע. דממה תקשורתית תאותת לסורים כי אין בכוונת ישראל לצאת למתקפה וכי היא איננה עוסקת, באמצעות התקשורת, בהכנת דעת הקהל למלחמה עם סוריה בקרוב
▪  ▪  ▪

רק צוות מצומצם של מקבלי החלטות בדרג המדיני והביטחוני יודע מה היתה הסיבה לטיסתם של מטוסי חיל האוויר הישראלי בשמי סוריה שלשום. ישראל נוקטת בצדק מדיניות של עמימות ואינה מתייחסת לנושא בתקווה שהפרשה תשכך במהרה אך עליה להבהיר לסורים בערוצים הדיפלומטיים הקיימים, בעיקר דרך טורקיה המתווכת בין שתי המדינות, כי אין לה ולא היו לה שום כוונות התקפיות כלפי סוריה.
רק לפני יותר משבוע אמר שר הביטחון אהוד ברק, בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי ניכרים סימנים ראשונים להתפוגגות המתיחות בין שתי המדינות. לכן קשה להאמין כי טיסת מטוסי חיל האוויר שלנו במרחב האווירי הסורי היתה סוג של פרובוקציה ישראלית שנועדה לחמם את הגזרה, סביר יותר להניח כי למטוסינו היתה סיבה טובה מאוד לבצע את המשימה וכבר נאמר "והמשכיל בעת ההיא יידום".
בשבועות האחרונים פחת החשש הסורי מהתקפה ישראלית למרות שהצבא הסורי המשיך בשיפור הכשירות, שדרוג החימוש וההתבצרות והגברת האימונים. האירוע שלשום בשמי סוריה שוב הקפיץ לשחקים את החששות הסוריים ממתקפה ישראלית. לכן על ישראל לשקול ברצינות רבה את מהלכיה המדיניים והצבאיים ולהביא שוב, בהדרגה, להפחתה במתח בין שתי המדינות.
לישראל אין שום עניין להסלים את המתיחות אלא להפך. על ישראל להתמודד כעת עם בעיית ירי הקסאמים מרצועת עזה ולעצור את ההתעצמות הצבאית הגוברת של ארגון החמאס ברצועה. זוהי המשימה הביטחונית הראשונה בסדר היום שלנו וישראל צריכה להתרכז בכך.
לכן על הממשלה להוריד מסדר יומה התקשורתי את הנושא הסורי. גם על דוברי האופוזיציה להניח לעניין לפי שעה עד שיירגע. דממה תקשורתית תאותת לסורים כי אין בכוונת ישראל לצאת למתקפה וכי היא איננה עוסקת, באמצעות התקשורת, בהכנת דעת הקהל למלחמה עם סוריה בקרוב. המשימה המדינית גם היא לא פחות חשובה, השתתפות ישראל בוועידה הבינלאומית בסתיו מתוך כוונה לקדם את המשא-ומתן על הסדר הקבע עם הפלשתינים היא כעת בראש מעייננו לכן כל קצין מודיעין סורי מתחיל שינתח את כוונות ישראל ומגמותיה יבין במהרה כי פניה אינן למלחמה עם סוריה.
גם הסורים לא היו חפצים במלחמה עם ישראל עד לא מזמן. את הדברים הבהיר, באחרונה, סגן הנשיא הסורי פארוק א-שרע. דוחות המודיעין הישראלי שהוגשו לא מכבר לקברניטים העריכו כי סוריה דווקא מעוניינת ברגיעה לפחות עד למועד כינוס הפיסגה הערבית בדמשק בחודש מרס 2008 וכי אומנם סוריה איננה מוכנה לוותר על היחסים ההדוקים של עם אירן אך היא מעוניינת בשיקום יחסיה עם המדינות הערביות המתונות למרות קשריהן עם ארה"ב וישראל.
עם זאת, במקביל למאמצי ההרגעה שצריכה לעשות ישראל, עליה לשמור על ערנות צבאית עליונה. קשה להעריך כיצד מפרש הנשיא הסורי בשאר אסד את התקרית האחרונה. ב-1973 כבר הופתענו על-ידי הסורים והמצרים במלחמה שיזמו נגדנו לכן אסור להיכנס לשאננות וצריכים להיות ערוכים לכל אפשרות. ייתכן שאירן העומדת בראש "ציר הרשע" תנסה לדחוף את סוריה לפעולה צבאית, פעולה שהצבא הסורי יכול לבצע בתוך שעות ספורות, כדי לטרפד את כינוס הוועידה הבינלאומית שמכנסת ארה"ב בסתיו הקרוב. עלינו לפקוח שבע עיניים.

תאריך:  09/09/2007   |   עודכן:  09/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להרגיע את הסורים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מר בן מנחם
הנה הערכה אחרת  |  9/09/07 18:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
רשת גימל הצפונבונית תעצום את עיניה הכחולות ותאטום את אוזניה הוורדרדות, ופשוט לא תשמע את שגיאות ההגיה של הגובים והקיננים
יוסי אחימאיר
ועידה בינלאומית כמוה כטריבונל, בית-דין שדה, שבו ישראל תתייצב מול "כל העולם" כשהיא מתחייבת מראש לקבל כל פסיקה שלו
הווארד גריף
שהפקולטות למשפטים באוניברסיטאות של מדינת ישראל מלאות בפרופסורים ומלומדים משפטיים המצדדים בטיעון הערבי בנוגע ל"כיבוש", והשוטפים את מוחם של תלמידיהם התמימים באותן דעות מזיקות
אליקים העצני
על ההתפוררות הפנימית הזאת, בארץ שאינה עוד עצמאית - ייפלו טרור, רקטות ומלחמות מתוצרת "השלום" - התסריט של הרצועה שלאחר "ההינתקות", מוגדל פי כמה
גיא רפאלי
על הזרם המרכזי אין מה להוסיף. הכל בתקשורת, נטחן ומדוברר ומצולם ומתוקשר ושומרים עלינו כל הזמן שחס וחלילה לא נרגע מהצרות - התקשורת תדאג שהן תבואנה בצרורות. אני רוצה קצת לכתוב על דברים שהם נגד הזרם המרכזי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il