X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגיעה העת שציבור הנהגים בישראל יתנער מאדישותו ויבין כי במשרד האוצר מכהן פקיד בעל עוצמה ובעל סמכויות להזיק, שמטרתו אחת והיא להתנכל לנהגי ישראל
▪  ▪  ▪
ידין ענתבי. מתנכל לנהגים

המפקח על הביטוח אינו נח לרגע. ייתכן שהוא הפנים את העובדה שמשך השירות בשירות המדינה קצר וכל נושא משרה מסוגו צריך לדאוג לעתיד הולם בשוק הפרטי, רצוי בתחום הביטוח. יתכן שהוא פועל ממניעים אחרים. לא יכול להיות ספק שפעולותיו בכל הנוגע לביטוח המוטל על כל נהג רכב בישראל כחובה חוקית, נובעות מאווילות ורשעות, או מרצון לשרת את האינטרסים הכספיים של חברות הביטוח. כשלעצמי אני נוטה הרבה יותר להאמין באפשרות השנייה.
בימים האחרונים טורח המפקח ומפרסם טיוטת תקנות אשר תקבע את תנאי הביטוח בפוליסות ביטוח החובה, אותה על כולנו לרכוש, אם בכוונתנו לנהוג ברכב. על-פי טיוטא זו זכאי מבטח להציג שאלות למבוטח לפני כריתת הפוליסה ואם לא השיב עליהן המבוטח "תשובה מלאה" והדבר היה צפוי להשפיע על גובה הפרמיה, הוא ייקנס ב-10,000 ש"ח, או ב-30,000 ש"ח אם עשה כן ב"בכוונת מרמה". כך גם ייקנס המבוטח עבור כל נפגע נוסף בתאונה. כידוע מדובר בביטוח לרכב, לא לנהג, שנרכש ללא צורך בהליכי חיתום.
למי שאינו מצוי ברקע חקיקת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קשה להבהיר עד כמה מדובר בהצעה אווילת מרושעת ומסוכנת. למען הבהרה חלקית של הנושא אדגיש כי בעתיד אם שכח נהג מבוטח להזכיר כי היה מעורב בתאונה קלה כלשהי, בה לא היה אשם כלל, תוכל חברת הביטוח לטעון כי היא זכאית ממנו לפיצוי בסך 10,000 ש"ח, בתגובה כמובן יגיש התובע את תביעתו על נזקי גוף שאירעו לו וכך יתנהל לו בבית משפט הליך מסובך בו יבוררו התשובות של המבוטח וזכאותו לפיצוי, לאחר קיזוז הקנס, בשל תשובה "לא מלאה" לשאלות המבטחת.
אם יש למי מהקוראים ספק כי לאחר התקנת התקנות יעלו חברות הביטוח, בכל תביעת נפגע את הטענה לפיה המבוטח לא השיב תשובה מלאה על שאלות המבטח לפני הביטוח הרשו לי להסיר ספק זה. לא זו בלבד שהטענה תועלה תמיד, אלא שיש לצפות כי חברות הביטוח יטענו באופן שגרתי שהמבוטח העלים את המידע בכוונת מרמה. מה איכפת לחברת ביטוח להעלות את הטענה גם אם אין לה יסוד? - תמיד תוכל לחסוך כסף ולהרתיע מהגשת תביעות מוצדקות, או לפחות תוכל להתיש תובעים, ברשות ובברכת המפקח על הביטוח, כך שיוותרו על תביעותיהם.
כל מטרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים היתה להבטיח הליך מהיר ופשוט בו יובטח פיצוי לכל נפגע בתאונת דרכים, אם רכש ביטוח שחובה עליו לרוכשו. זו הסיבה לכך שאין מתקיים בבית המשפט כל דיון בשאלה מי אשם בתאונה, אלא די בפגיעה עצמה להקנות זכאות. כעת מבקש המפקח על הביטוח לסבך ללא תקנה את הדיון המשפטי, על-מנת לסייע לחברות הביטוח להתנער מחובתן לשלם פיצוי מהיר והוגן לנפגעים.
בל יהיו אי הבנות - ככול שהדיון המשפטי מסתבך וצריך להכריע בשאלות נוספות כגון מידת הדיוק של הנהג בתשובותיו לחברת הביטוח, הדבר משרת את חברות הביטוח, שכן עצם הדיון בשאלה מסבך את ההליך ומאריך אותו וכמובן גורם לנפגעים לוותר על המגיע להם. האם אין התמשכות ההליכים המשפטיים מהווה כבר היום את האמצעי היעיל ביותר בידי חברות הביטוח לקפח מבוטחים?
איני מאמין לרגע שהצעה כזו יכולה להיות מוצעת בתום לב. אני משוכנע שהצעה כה רעה לנפגעים והמשרתת רק את חברות הביטוח במאבקן בנפגעים, נובעת מרצון מודע ומכוון לסייע לחברות הביטוח על חשבון הנפגעים. כאשר אני נזכר כמה מפקחים על הביטוח ונושאי משרות דומות השתלבו לאחר תקופת צינון מגוחכת בחברות הביטוח ובבנקים, אני נעשה יותר מחשדן.
אין זה פלא שהמפקח על הביטוח שלח את טיוטת התקנות למנהלי חברות הביטוח ולשכת סוכני הביטוח. הוא לא שלח אותן לשום גוף המייצג נכים או נפגעים. מכתבו של המפקח מיועד לאדוניו ולהם בלבד.את ההערות לטיוטא שטנית זו מבקש המפקח מאילי ההון שהם הבעלים של חברות הביטוח ולא מאיגודי צרכנים נכים ואפילו אין מתבקשת תגובת לשכת עורכי הדין.
הגיעה העת שציבור הנהגים בישראל יתנער מאדישותו ויבין כי במשרד האוצר מכהן פקיד בעל עוצמה ובעל סמכויות להזיק, שמטרתו אחת והיא להתנכל לנהגי ישראל. הגיע העת שהמזימות האפלות הנרקמות באגף ה"פיקוח על הביטוח" [איזה כינוי מטעה!!] יוקעו על-ידי הציבור ועל-ידי נבחרי העם האמורים להגן עליו. הגיע העת להראות למפקח על הביטוח שאמור להגן על המבוטחים את הדלת החוצה ולפטר אותו ללא שהיות. מן הראוי גם שבעתיד, על-מנת להבטיח הגנה נאותה לציבור המבוטחים, תונהג תקופת צינון שתמנע מנושאי תפקידים בכירים באוצר להשתלב בשוק ההון או בחברות הביטוח במשך חמש שנים לפחות ממועד סיום תפקידם.

תאריך:  11/09/2007   |   עודכן:  11/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרתן של חברות הביטוח
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
משה אתה תמים
אפרי הלפרין  |  11/09/07 11:54
 
- שתיקתך כהודאה?
א.ה.  |  11/09/07 23:47
2
לא מכיר את הפרטים כלל , אבל..
מאיר דרום  |  11/09/07 13:03
3
תכלס, מה אתה מציע לעשות? ל"ת
IQ  |  11/09/07 21:12
4
תאונות דרכים - תעשיה משגשגת פה ל"ת
תבינו   |  11/09/07 22:09
5
הערות למגיבים
גולדלבט משה  |  12/09/07 07:20
6
בביטוח כמו בבנקים-פרס להתנהגות
האופורטוניסטים  |  12/09/07 08:04
7
השתלבנו במרחב
בטטה  |  14/09/07 14:05
8
השתתפות עצמית בביטוחי חובה
שאול ק.  |  19/09/07 21:03
9
משרתם של חברות הביטוח
איציק רובינשטיין  |  20/09/07 20:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה מכנס
מי שעשה קריירה מחוכמולוגיה, לא התאפק וניסה שוב להרשים בהשלכת מילים לאוויר ובסיבובן תוך כדי גלגול. כך יצא המשפט שבו קבע כי אמיץ פירושו אידיוט, מה גם שיש מחקרים המוכיחים זאת. סתם נפלט לו, לכספית המסכן
עו"ד ירון טיקוצקי, עו"ד אלי דורון
בטרם יחליט יזם על ביצוע השקעה מקומית בפולין, ישנן מספר סוגיות אותן רצוי להביא בחשבון, שהרי פעילות כזו כרוכה במיסוי, הן בפולין והן בישראל
יהונתן דחוח-הלוי
הכנס השנתי ה- 12 של התנועה האיסלאמית באום אל-פחם ביום שישי האחרון (7 בספטמבר 2007) שב והפנה זרקור לעבר האתגר מבית המאיים לטרפד הסדר מדיני עם הרשות הפלשתינית ועלול לגרור את ישראל להתמודדות חזיתית על זהותה היהודית ואופייה הדמוקרטי.
גלעד שדמון
מאז פרסם צה"ל את הנתונים על כך שעשרים וחמישה אחוזים מקרב בני הנוער אינם מתגייסים לצבא, התחיל כדור השלג התקשורתי להתגלגל, עד שלאחרונה פורסם כי גלי צה"ל הדיחו את הזמר אביב גפן מהתוכנית "ציפורי לילה". הסיבה: הוא לא שירת בצבא. עושה רושם שפרסום הדוח של צה"ל רק מעצים את הקרע ההולך ומעמיק בחברה הישראלית. האם יש גם דרך לפתרון הבעיה? באופן מפתיע, התשובה היא כן! והיא נמצאת במאמרים שנכתבו לפני קרוב לשבעים שנה, ורק מחכים שנגלה אותם
אריק פורסטר
לארי קרייג הוא היפוקריט מהדרגה הראשונה. הוא הרפובליקאי השלישי שנתפס בשנה האחרונה כשמכנסיו מופשלות - קדמו לו הסנאטור וויטר, ששמו הופיע ברשימת הלקוחות של בית זונות בוושינגטון, ומארק פולי שהואשם בהטרדה מינית של נערי תיכון העובדים בתקופת חופשת הקיץ בקונגרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il