X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל צריכה כעת להנמיך פרופיל ולעבור בשקט את תקופת החגים ואחר כך את שלב ההכנות לוועידה הבינלאומית בנובמבר. אין מה למהר לשום מקום
▪  ▪  ▪

עולם המבצעים החשאיים מעבר לגבול, בתוך שטחי האויב, הוא עולם שהנועזות בו עולה לפעמים על המשוער וחוצה אפילו את קווי הדמיון של סרטי הפעולה המרתקים ביותר של הוליווד. ישראל תמיד הצטיינה בפעולות אלה ולמרות ההדלפות הרבות ישנם מאות מבצעים חשאיים ומאות פעולות שנעשו מעבר לגבול מבלי שדבר קיומן דלף והגיע לידיעת הציבור. זו אחת הדרכים הנאותות לשמור על ביטחון ישראל לכן עלינו בהחלט לגלות הבנה מלאה לעובדה שראש הממשלה, השרים, ראשי מערכת הביטחון, קציני צה"ל ואחרים שהיו בסוד המבצע או בידיהם פרטים נוספים על מה שאירע ממלאים פיותיהם מים וטוב שכך.
בעוד כמה ימים יתפזר הענן התקשורתי ויתפוגג. כבר עכשיו ניכרת דעיכה ברמת הסיקור של התקשורת לפרשה. סוריה הודיעה כי תגיש תלונה למועצת הביטחון של האו"ם על חדירת מטוסי חיל האוויר למרחב האווירי שלה ונראה כי היא מנסה למצות כעת את האפיק הדיפלומטי, לתאר את ישראל כתוקפן ולא להגיב באופן צבאי בשלב זה. ישראל צריכה גם כן לשחק את המשחק הזה ולהשאיר את ההתמודדות עם סוריה לזירה הדיפלומטית ובכך לנסות ולצמצם את המתיחות בין שתי המדינות.
סביר להניח כי זרועות המודיעין השונות של ישראל מקיימות עכשיו באופן שוטף דיוני הערכות מצב ובוחנות תרחישים שונים לתגובה הסורית. ישראל חייבת לעמוד על המשמר אך לא להיכנס לפניקה. אסור גם להכניס את הציבור ללחץ. ישראל חזקה דיה מבחינה צבאית כדי להתמודד עם האיום הסורי והנשיא הסורי בשאר אסד יודע זאת היטב. למזלנו יש לנו גם הפעם שר ביטחון מנוסה ובקי מאוד בתחום שעליו הוא מופקד והיודע היטב להתמודד עם מצבי משבר.
ישראל צריכה כעת להנמיך פרופיל ולעבור בשקט את תקופת החגים ואחר כך את שלב ההכנות לוועידה הבינלאומית בנובמבר. אין מה למהר לשום מקום. סוריה היתה ועודנה חלק בלתי נפרד מ"ציר הרשע" בראשותה של אירן. מבלי כל קשר לטיסת מטוסי חיל האוויר שלנו בשמי סוריה יודעים באגף המודיעין כי אירן מתכננת לטרפד את הוועידה הבינלאומית בסתיו באמצעות שלוחיה החיזבאללה, החמאס והג'האד האיסלאמי. ייתכן שגם לסוריה יש תפקיד כלשהו בתכנון הזה.
ככל שמתעכבת התגובה הצבאית הסורית כך טוב יותר. יהיה קשה מאוד לסורים להפתיע את ישראל ולגבש קואליציה ערבית של מדינות שתתמוך במהלך צבאי נגד ישראל. השתיקה של מדינות ערב איננה מפתיעה, אין אהדה רבה לסורים בני בריתם של אירן השיעית השואפת להפוך למנהיגת העולם המוסלמי.
ייתכן בהחלט שבשאר אסד ירצה להציל את כבודו ויישאף לנקום בישראל באופן עקיף באמצעות ארגוני טרור שיבצעו פיגועים בשטח ישראל או בחו"ל. אין הרבה מה לעשות בתחום הזה. ישראל נדרשת לערנות בתחום המלחמה הטרור כל ימות השנה. ייתכן שעכשיו תגבר המוטיבציה לפגוע בישראל וצריך לרענן את הנהלים והתרגולות גם בנציגויות ישראל השונות ובמוסדות היהודיים בחוץ לארץ כדי שלא נופתע.
התשובה העיקרית של ישראל לסוריה כרגע צריכה להיות שמירה על קור רוח ובמקביל חיזוקו של צה"ל. צריך לתת עדיפות ליישום המסקנות ממלחמת לבנון השנייה, להאיץ את הפקת הלקחים, לאמן את יחידות הצבא ולציידן בנשק והציוד הדרוש. זו היא התשובה האמיתית לסוריה במידה שאכן היא מתכננת מלחמה. התחזקותו של צה"ל תרתיע את הסורים מכל פעילות צבאית תוקפנית, הם יודעים היטב כי קצרה הדרך מרמת הגולן אל דמשק.

תאריך:  11/09/2007   |   עודכן:  11/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים קליר
המבוטח מכר את רכבו. הרכב נרשם על שם הקונה במשרד הרישוי. הביטוח המקיף נותר על שם המוכר. הקונה הסדיר את המשך תשלום הפרמיות. הרכב נגנב. האם חברת הביטוח חייבת בתשלום תגמולי הביטוח, או שמא היא פטורה מכל חבות בשל העובדה שהמבוטח מכר את רכבו, או בלשון חברות הביטוח, איבד את זיקת הביטוח?
עו"ד משה גולדבלט
הגיעה העת שציבור הנהגים בישראל יתנער מאדישותו ויבין כי במשרד האוצר מכהן פקיד בעל עוצמה ובעל סמכויות להזיק, שמטרתו אחת והיא להתנכל לנהגי ישראל
עו"ד משה מכנס
מי שעשה קריירה מחוכמולוגיה, לא התאפק וניסה שוב להרשים בהשלכת מילים לאוויר ובסיבובן תוך כדי גלגול. כך יצא המשפט שבו קבע כי אמיץ פירושו אידיוט, מה גם שיש מחקרים המוכיחים זאת. סתם נפלט לו, לכספית המסכן
עו"ד ירון טיקוצקי, עו"ד אלי דורון
בטרם יחליט יזם על ביצוע השקעה מקומית בפולין, ישנן מספר סוגיות אותן רצוי להביא בחשבון, שהרי פעילות כזו כרוכה במיסוי, הן בפולין והן בישראל
יהונתן דחוח-הלוי
הכנס השנתי ה- 12 של התנועה האיסלאמית באום אל-פחם ביום שישי האחרון (7 בספטמבר 2007) שב והפנה זרקור לעבר האתגר מבית המאיים לטרפד הסדר מדיני עם הרשות הפלשתינית ועלול לגרור את ישראל להתמודדות חזיתית על זהותה היהודית ואופייה הדמוקרטי.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il