X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דווקא כיום בארץ ישראל קיבלה ההלכה תפנית נוקשה, חסרת פשרות, לעיתים עד כדי אכזריות כפי שאנחנו נחשפים לכך גם ביחס בתי הדין הרבניים בסוגיית מסורבות הגט
▪  ▪  ▪
יונה מצגר. שותק ומתעלם

הסרבנות החרדית לתמוך בהיתר המכירה מביאה את המציאות הישראלית לסיטואציות אבסורדיות שטרם הכרנו. למרבה המבוכה מי שהפך לשומר הסף של היתר המכירה ולמגנם של עובדי אדמה יהודים הוא שר החקלאות שלום שמחון שהודיע כי יאסור יבוא חקלאי.
בשולי העניין רק אציין ששמחון וחבריו הם האחראים למציאות לפיה בצמרת בתי הדין הרבניים ובראשי רבנויות ערים עומדים נציגי הציבור החרדי כתוצאה מדילים פוליטים, שתוצאותיהם העדפת רבנים ודיינים חרדים על פני רבנים ודיינים בוגרי צבא, ציונים ולאומיים.
בכל אופן האיום של שמחון עשוי למחוק מפרצופנו את הבושה של פגיעה במגזר החקלאי, תוך העמדת פנים צדקניות של עמידה על קוצו של יוד הלכתי. הדוגמאטיות בתפיסה החרדית היא הרת אסון, אטומה ובלתי מוסרית בעליל. רבני ישראל לדורותיהם השתדלו תמיד למצוא את הדרך לאזן בין הפורמאליות של עולם ההלכה לבין הצרכים החברתיים והכלכליים המשתנים. הם עשו זאת לעיתים קרובות בהצלחה מבלי שהואשמו ברפורמיסטיות. הם עשו זאת מתוך הבנה שלא סביר שההלכה היהודית תעצום את עיניה ממצוקות מאמיניה.
והנה דווקא כיום בארץ ישראל קיבלה ההלכה תפנית נוקשה, חסרת פשרות, לעיתים עד כדי אכזריות כפי שאנחנו נחשפים לכך גם ביחס בתי הדין הרבניים בסוגיית מסורבות הגט.
אינני יודע אם ההפסד לחקלאים הוא מיליארד או שני מיליארד ש"ח, מה שבטוח הוא שלקלות הבלתי נסבלת שבה נחתכים הלכות ונקבעים מצוות ע"י ראשי הציבור החרדי יש נקודת בסיס של חוסר הכרה בתמרונים ההלכתיים של רבני הציונות הדתית המבקשים לשקלל בהחלטותיהם גם את הצורך הקיומי בחיזוק ענפי המשק של מדינת ישראל המתחדשת.
הרבנים החרדים שפטרו את עצמם מהצורך הזה נהנים מכל העולמות: גם משרות נחשקות על-פי מינוי של המדינה הציונית ובמימון אזרחיה וגם צפצוף ארוך על צרכיה של מדינה זו. כזה הוא האופן שבו מתנהל הרב הראשי יונה מצגר. מצד אחד כרב הראשי של מדינת ישראל הוא אמור לצדד בהיתר המכירה אבל מצד שני פטרונו הפוליטי והאיש שהצניח אותו על כיסאו הרם הוא הרב אלישיב וחסידיו הנאמנים, אלה העומדים היום בראש המאבק נגד ההיתר.
מה יעשה הרב בדילמה הבלתי הגיונית הזו? כנראה כפי שהוא עושה תמיד: שותק ומתעלם מהחופש שמתירים לעצמם רבנים מקומיים לאמץ את העמדה החרדית על פני אימוץ ההלכה שפסק הרב הראשי לארץ ישראל, הרב אברהם הכהן קוק. למה? כי הרבנות הראשית היא רק מקום עבודה, 'פרנוסה'.
ורק במציאות בלתי נסבלת שכזו, מתאפשרת החוצפה, שאולי אפילו כרוכה בה עבירה על החוק, שבה אותם רבנים מאיימים!!! על רשתות מזון ומסעדות כי אם הללו ימשיכו לנהוג על-פי הוראת הרבנות הראשית המתירה היתר מכירה אזי הם, הרבנים המקומיים, הזרוע של הרבנות הראשית, יסירו מהם את הכשרות לבית העסק.
יפה עשה שמחון כשאיים בהפסקת הייבוא, יפה יעשה שמחון אם ידאג שהוא וחבריו ימנעו בעתיד מלתמוך במינוי דיינים ורבנים חרדים למוסדות ממלכתיים, גם אם בתמורה מעניקים להם החרדים את אתנן הפוליטי, יפה יעשו מנהיגי ורבני הציונות הדתית אם יאמצו קו נוקשה ולוחמני נגד ההשתלטות העוינת של החרדים על המוסדות הציונים-דתיים.

אדמונד חסין הוא יועץ לפיתוח מנהיגות בביה"ס למנהיגות בצה"ל.
תאריך:  16/09/2007   |   עודכן:  16/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על השמיטה
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
חסין,יפה כתבת.הגיע הזמן התגובה ל"ת
יואל ס.  |  16/09/07 12:28
2
זו לא רק נוקשות זו שחיתות +
הרצון לדפוק את   |  16/09/07 14:10
3
שיטות "אוצר הארץ"
manu  |  16/09/07 15:13
4
מצגר שותק כי הוא עם הארץ
אינו מבין בהלכה  |  16/09/07 15:25
5
מה היא השכלתך התורנית?
בזליסט  |  16/09/07 16:41
 
- תגובה לבזליסט
שמואל מאיר  |  16/09/07 21:06
 
- פרוזבול
בזליסט  |  16/09/07 22:12
 
- פרו -זבול
הלל הצעיר  |  16/09/07 22:23
 
- פרוזבול ועוד
שמואל מאיר  |  16/09/07 22:34
6
תוארך, "יועץ", הפך אותך מומחה,
הניה  |  16/09/07 18:00
7
השחיתות במסחר בשנת השמיטה
סוחר ירקות  |  16/09/07 19:34
8
טומי לפיד בכיפה סרוגה! ל"ת
נדיה  |  17/09/07 10:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
כשלוש שנים אחרי שה"פורום לאזרוח תחקירי קרבות ולקחי מלחמה" יזם את המחקר של מחלקת היסטוריה בצה"ל על הקרב ב"טרטור" 42 במלחמת יום הכיפורים, הודיע איציק מרדכי בכנס מורשת של גדוד 890, שהמחקר הסתיים, הצדיק אותו, וציין את גבורתו    לעומתו, פרופ' אלון קדיש, ראש המחלקה להיסטוריה, הודיע, שהמחקר טרם הסתיים    מרדכי ואנשיו ממשיכים לשקר בריש גלי, ולהפיץ את שקריהם אודות הקרב הכושל, שניהלו בחוסר תבונה מפגיע
ד"ר חנן רייך
בהעדר מידע מלא על הפעולה, סיבותיה ותוצאותיה, אין פלא כי שמועות רבות פרחו מיד בתקשורת, כפטריות לאחר גשם
אריק פורסטר
מי רוצה לפתוח את העיתון ולקרוא על מגפת הסיפיליס הישראלי? למזלנו אין עדיין וירוס בשם זה, אך מה מונע מאיזה חוקר עלום שם במכון ויצמן מלכנות את תגליתו הבאה על שם ישראל, מתוך הנחה מוטעית שהדבר יביא כבוד והלל למדינה?
נרי אבנרי
זונה תגיד לכם: "הבעיה היתה ה... תשלום הראשון". אחרי שהתגברה על הבושה של התשלום הראשון, המחסום המוסרי נפרץ. לפיד ודנקנר אחרי התשלום הראשון. כשמדובר בראש הממשלה, הם ביטלו את הספק: מאה אחוז אולמרט נקי כפיים
אלכס לוין
סוף סוף מדינת ישראל הוציאה רשימה מסודרת של קבלנים שהם סרבני רישום בטאבו. על כל קונה דירה לעיין טוב טוב ברשימה ולהחליט החלטה אמיצה שתחסוך לו ברבות בזמן הרבה כסף ועוגמת נפש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il