X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פייסבוק משיקה השבוע שירות חדש בשם Places, המשתמש, כפי ששמו מרמז, בנתוני המיקום מהטלפון הנייד של הגולש אילו יתרונות מציע השירות? אילו סכנות ואיומים הוא מציב?
▪  ▪  ▪
ביקורות לא מעטות כנגד השירות החדש [צילום: AP]

פייסבוק הכריזה במסיבת עיתונאים מיוחדת שקיימה בסוף השבוע האחרון על השקת שירות מיקום חדש בשם Places. השירות זמין, בשלב זה, בארצות הברית בלבד. הוא מאפשר למשתמשים לפרסם מידע על מיקומם הנוכחי בכל רגע ורגע, בהתבסס על נתוני המיקום המדויקים הנשלפים מאנטנת ה-GPS שנמצאת בטלפון הנייד החכם שברשותם.
שירות Places מאפשר למשתמש לעדכן דרך הטלפון הנייד שלו גם את שורת הסטטוס של וגם להעלות הודעה עם תיאור של מעשיו באותו מקום. אם לא די בכך, הרי שמשתמשים יכולים לתייג גם חברים אחרים שלהם מפייסבוק שראו באותו מקום ולדווח על מעשיהם. כמו-כן, ניתן דרך השירות לקבל מידע מהיר על כל מי שנמצא באזור של המשתמש ואיפשר את השימוש בשירות המיקום של פייסבוק.
השקת השירות לוותה בביקורות לא מעטות שנשמעו כנגדו בנושא הפגיעה בפרטיות המשתמשים. ארגוני זכויות אדם וארגונים אחרים הפועלים להגנה על פרטיות המשתמשים טוענים כי מדובר באסון שעשוי לפגוע במשתמשים רבים. כך למשל, תיוג של משתמש במקום מסוים מבלי שידע על כך עשוי לגרום לפיטורו, אם באותו רגע הוא לא היה אמור להיות באותו מקום, לדוגמא, אם תויג בבר בעיר בזמן שהיה צריך להיות במשרד.
מאידך, משתמש יוכל להסתייע בשירות כדי להיחלץ מבעיות שונות, למשל, להשתמש בו כאליבי ברגע שהוא מואשם בפשע שלא ביצע. חשוב לציין כי משתמש יכול להסיר את התיוג שלו ממיקום מסוים, אך זאת רק לאחר שתויג. כלומר, יכול לעבור זמן רב עד שהוא יבחין שהוא תויג על-ידי משתמש אחר במקום מסוים.
היתרון בשירות עבור פייסבוק הוא היכולת שתהיה לה לשלב פרסומות המבוססות על מיקום המשתמש. כך למשל, גולש יוכל לקבל מידע על מבצעים חמים הזמינים כעת בחנות הקרובה למקום שבו הוא נמצא. אם השירות יתפוס ומשתמשים רבים ישתמשו בו זו עשויה להיות מקפצה חשובה מבחינת פייסבוק ברווחים שלה מפרסום.

pCon – זה עובד ומצליח וזה אמיתי
תאריך:  23/08/2010   |   עודכן:  23/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סיון בראימן
דניאל אלטר מונה לתפקיד    בעבר כיהן כמנכ"ל תיאטרון החאן וכמנכ"ל אמנות לעם    בחודשים הקרובים יסיים את התחייבויותיו הקודמות וייכנס לתפקידו החדש
תלם יהב
תנין-תינוק נמצא מתחת לרכב ברובע קווינס שבעיר ניו-יורק    עוברי האורח התלהבו ודאגו לצלם אינספור תמונות של הקטן    אישור לאגדה האורבאנית על תנינים בביוב?
יפעת גדות
החומר - כמו גלולת קסם - מינון אחד בודד יכול לפעול במהירות והשפעתו נמשכת כ-10-7 ימים    תרופות נוגדות דיכאון רגילות מתחילות להשפיע רק לאחר שבועות ולפעמים חודשים
איציק וולף
מנחם עמיאל היה נהגו של אבי אוחיון    היום הוא נאשם ברציחתו ובטמינת גופתו במקום שאינו ידוע    כתב האישום מציין שלאחר הרצח שדד את כרטיס האשראי של אוחיון והוציא כ-50,000 שקל    מתבסס על ראיות נסיבתיות והודאה של הנאשם בפני מדובב ובפני החוקרים    נאשם גם בשני מקרים של תאונות פגע וברח
עדי הרשליקוביץ
סוכנו של הגארד: "אנו מחכים שהוא יתעורר". פארגו על הכוונת של מכבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il