X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אתמול קבע המשנה ליועמ"ש שאין לפסול את הפרופ' כראש הוועדה לבחינת תמלוגי הנפט והגז, שיכולה לגרום להעברת מיליארדים מכיסי הטייקונים למדינה אבל באוצר יכלו לחסוך את הצורך להתמודד עם השאלות - לפחות בתחום טוהר המידות האקדמי שלו
▪  ▪  ▪
לוקח לעצמו קרדיט על עבודות של אחרים [צילום: AP]

"אין בטענות בדבר ניגוד עניינים של פרופ' איתן ששינסקי כדי להביא לפסילתו כראש הוועדה לבחינת המדיניות בנושא משאבי גז ונפט בישראל", קבע אתמול (ד') אבי ליכט, המשנה ליועמ"ש. שתי טענות בדבר ניגוד עניינים נבדקו בכל הקשור לפרופ' ששינסקי: חברותו בדירקטוריון של פסגות קרנות נאמנות בע"מ, וחברותה של אשתו רות בוועדה של הקרן החדשה לישראל, שיצאה בקמפיין למען העלאת התמלוגים.
אבל בדיקת G, בתחקיר שיתפרסם במלואו במוסף בסוף השבוע, חושפת כתם של ממש בעברו של ששינסקי כחוקר וכאיש אקדמיה: הוא נתפס בעבר כמה פעמים כשהוא לוקח לעצמו קרדיט על עבודות של אחרים.
G פנה לפרופ' ששינסקי וביקש את תגובתו בנושא, אולם הוא סירב בטענה שאין לדברים קשר לתפקידו בוועדה. מקורביו טוענים כי מדובר בהשמצות שאינן רלוונטיות לנושא הגז.

אינפלציה ופלגיאט

ב-1985 הרצה ששינסקי בכינוס בינלאומי בארצות הברית בנושא האינפלציה בישראל. ההרצאה התגלתה כתרגום לאנגלית של מאמר שחיבר ד"ר זלמן שיפר, כלכלן במחלקת המחקר של בנק ישראל. ההעתקה התגלתה לאחר שמארגני הכינוס הוציאו לאור ספר המאגד את ההרצאות.
ששינסקי, לפי הפרסומים, לא הכחיש את ההעתקה, ומילא אחר דרישתו של שיפר לפנות בכתב לכל משתתפי הכינוס ולעדכנם לגבי המקור להרצאתו. בנוסף, המקרה גם הובא לבית הדין למשמעת של האוניברסיטה העברית. ששינסקי ננזף, התנצל, והורחק מהוועדות האקדמיות באוניברסיטה.
ב-1986, אותה שנה שבה ננזף, פרסם ששינסקי מאמר אקדמי בסדרת ספרים מכובדת בשם Handbook of Mathematical Economics. המאמר, שעסק בתיאוריות מיקרו כלכליות, הועתק כמעט בשלמותו ממאמר שפרסם, שש שנים קודם לכן, פרופ' קארה האגן הנורבגי ב-Scandinavian Journal of Economics. בעקבות חשיפת ההעתקה, הגיש ראש החוג לכלכלה דאז, פרופ' יעקב מצר, תלונה לבית הדין למשמעת של האוניברסיטה העברית. גם כאן, לפי אותם פרסומים, לא הכחיש ששינסקי בפני בית הדין את המיוחס לו.
הפעם השלישית שבה ניכס לעצמו זכויות של אחרים הייתה כאשר כיהן כיו"ר חברת העובדים. ב-1990 פורסמה בעיתונות תוכנית חדשנית להפוך את קונצרן כור למפעלים עצמאיים. על התוכנית היה חתום ששינסקי. אותה תוכנית, כך פורסם בזמנו בעיתון "חדשות", הוצעה חודשים אחדים קודם לכן על-ידי האוצר, ונדחתה על הסף בידי חברת העובדים.

פורסם במקור: אתר גלובס
תאריך:  26/08/2010   |   עודכן:  26/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרצאה "מקורית" שתורגמה מבנק ישראל וגניבה ספרותית של מאמר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
והוא עדיין מחזיק בתאריו???
שם  |  26/08/10 15:54
2
גנב פסול עם הרבה קלון ל"ת
מיקי ח.  |  26/08/10 16:05
3
גניבה ספרותית היא גניבה
מזרחן  |  26/08/10 18:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
אילן מורגן מואשם כי גייס במרמה כ-2 מיליון שקלים מאנשים במגזר החרדי, תוך שהוא מבטיח הבטחות שווא, לפיהן ישקיע את כספם ללא סיכון, וייתן להם החזר רבעוני בתשואה גבוהה
איציק וולף
הפרקליט הצבאי הראשי העיד בפני ועדת טירקל והתייחס להיבטים המשפטיים של ההשתלטות על המשט הטורקי לעזה
עופר וולפסון
החברה רשמה רווח של כ-157 מיליון דולר ברבעון השני השנה, לאחר שרשמה הפסד בהיקף דומה ברבעון המקביל אשתקד    המכירות גדלו ב-50%    לאחר התמיכה המסיבית, צים שבה להרוויח, עם רווח נקי של כ-3 מיליון דולר
עידן יוסף, איציק וולף
בשנה החולפת השקיעה הרשות הפלשתינית עשרות מיליוני שקלים במוסדות שונים במזרח ירושלים ובתמיכה בתושבי העיר    מתגאה בכך שמאחורי הגב של ישראל היא מצליחה להוציא אל הדרך פרויקטים גם בשטחי סי
עידן יוסף
מבקר עיריית נתיבות נעצר בחשד ששידל צעירה להצטלם בתנוחה אינטימית עם הרב איפרגן, תמורת 150 אלף שקלים    הקלטה: "צלמי אותו נוגע בך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il